BAB 22

9.7K 303 0
                                    

Aku mula mencari bahan yang disenaraikan oleh ibuku di kedai runcit.

"Mana diorang letak kicap manis ye?" Gumamku

Aku mula melilau mencari kicap di sekeliling tempat itu seolah-olah kehilangan anak. Tiba-tiba aku terlanggar trolley  seseorang. Pantas saja aku mengucapkan kata maaf kepada orang tersebut.

"Sorry,sorry" Kataku sambil menundukkan kepala. Malu siott!

Aku berasa seolah-olah diperhatikan oleh seseorang. Aku memandang sekeliling dan menangkap satu susuk tubuh badan yang berpakaian hoodie hitam dengan keadaan wajah tertutup.

Apabila melihat rupa sebegitu otak aku terus menerujahi masa silam aku yang penuh kegelapan dengan bagaimana kisah aku dikurung,dirogol dan didera oleh seseorang yang sukar untuk dilupakan.

DIA ADALAH SYAITAN

DIA ADALAH PSIKO

DIA ADALAH PEMBUNUH

DIA GILA

Aku terus menjauhi dari susuk badan itu yang menjadi hairan. Mengapa semakin aku jauh,semakin dia mendekati? Tanpa aku berfikir apa-apa, aku terus berlari sambil menolak trolley itu dan melanggar trolley orang lain tanpa rasa bersalah.

Lebih kurang 6 trolley orang lain yang menjadi mangsa perlanggaran ku akibat penyakit gila yang sedang menguasai mental ku. Aku tak tau kenapa perangai aku dari seorang yang bersopan santun berubah menjadi seseorang yang tidak mempunyai adab budi perkerti. Mungkin trauma telah mengubah sikap ku yang sedrastik ini. Aku peduli apa!! Yang penting aku taknak perkara itu berulang buat kali kedua.

Tanpa ku sedari, dia sudah berada betul betul di sudut hadapan ku dengan sepantas kilatnya. Jantungku mula berdebar.

Ya tuhanku,lindungilah hambamu ya tuhanku

Dia membuka hoodie yang menghalang wajahnya. Wajah itu amat ku kenali dan sepantas itu muka ku mulai pudar. Dia tersenyum sinis. Orang itu adalah.....

 Orang itu adalah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝑺𝑬𝑹𝑰𝑬𝑺 1: 𝑫𝑰𝑨 𝑳𝑬𝑳𝑨𝑲𝑰 𝑷𝑺𝑰𝑲𝑶🚫(𝙲𝙾𝙼𝙿𝙻𝙴𝚃𝙴)Where stories live. Discover now