BAB 30

11.7K 298 12
                                    

Bella POV

Aku menitiskan air mata kerana Lana telah membuat keputusan untuk meninggalkan aku. Aku sedih kerana dia lah satu-satunya sahabatku.

Kepada rakan sundalku Bella

Aku dah tau segala galanya tentang pekerjaan kau. Sampai hati kau kan sanggup buat kerja terkutuk semua tu. Aku taknak sebut pasal tu sebab aku meluat dengan semua tu.

Kalau boleh aku taknak duduk serumah dengan kau sebab aku takut dianggap subahat dengan kerja kotor kau kalau andaikan kau ditangkap oleh polis suatu hari nanti.

Aku malas nak tulis panjang-panjang dan hubungan persahabatan kita berakhir sampai sini. Terima kasih kerana sudi tumpangkan aku rumah kau dan aku janji akan bayar modal balik kat kau pasal kedai kek kita tu. Mulai saat ini,kedai kek tu milik aku sebab aku yang berhempas-pulas untuk menaikkan taraf kedai tu dan kau takde hak apa-apa ke atas kedai tu lagi.

Daripada
Lana

Aku hanya mampu menitiskan air mata kerana kehilangan seorang sahabat yang sangat rapat denganku. Kalau itu yang dia mahukan, takpalah mungkin aku tak layak jadi rakannya.

*****
Lana POV

Aku menyewa rumah flat dan boleh dikatakan murah jugaklah. Sesuai untuk aku yang hidup single ni.

Tapi yang pelik, ramai penghuni di bangunan flat ni sering menggosipkan tentang kes penculikan. Dan sampai sekarang kes itu belum selesai.

Aku buat tidak endah kerana yang penting tempat ni dekat dengan tempat kerjaku dan mudah untuk berjalan kaki sahaja.

Aku berehat di rumah baru aku dan menikmati keropok potato chips. Kebetulan jam pun menunjukkan pukul 9 malam.

Tiba-tiba kedengaran bunyi pecah apa endah betul-betul di sebelahku. Jiran gaduhke?

Aku perlahan-lahan aku membuka pintu rumahku dan terlihat pintu rumah jiranku terbuka sedikit. Tetapi suara sayup-sayup yang meminta tolong itu masih kedengaran.

Aku mula tidak sedap hati dan terlihat sesusuk tubuh berhoodie hitam penuh sehingga wajahnya pun tertutup rapat sambil memegang guni hitam. Aku terus menutup pintu dan melihat ke arahnya melalui lubang pintu.

Susuk tubuh tersebut memandang ke arah pintuku dan dengan secepat kilatnya dia terus menendang pintuku dengan kuat sehingga aku terjatuh ke belakang. Dia melihatku dengan keadaan tegap dan aku mula mengesot ke belakang untuk menjauhinya.

Dia sejurus itu menutup pintuku dan meletakkan guni hitam tersebut di tepi dinding. Aku mula berlari ke arah pintu bilikku dengan keadaan terketar-ketar dan belum sempat menutup pintu dia sempat menahannya dan masuk ke dalam bilikku dengan pantasnya. Dia mengunci dan melihatku yang ketakutan.

Dia perlahan lahan membuka penutup kepalanya dan orang itu adalah.......

Dave

Dave

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝑺𝑬𝑹𝑰𝑬𝑺 1: 𝑫𝑰𝑨 𝑳𝑬𝑳𝑨𝑲𝑰 𝑷𝑺𝑰𝑲𝑶🚫(𝙲𝙾𝙼𝙿𝙻𝙴𝚃𝙴)Where stories live. Discover now