Belum sempat aku disentuh olehnya tiba-tiba sahaja aku terdengar sesuatu yang pecah dari luar. Josh juga sejurus itu menghentikan perbuatannya. Derapan kaki yang kuat itu semakin lama semakin kuat dan tiba-tiba kami terlihat pintu tersebut dihempaa dengan kuat. Aku melihat susuk tubuh tersebut dan rupanya orang itu adalah Dave.
Penampilan Dave sekarang ini bukanlah Dave yang aku kenal. Badannya lebih besar sedikit berbanding bentuk tubuh badannya yang normal. Terdapat banyak urat yang muncul di sekitar tubuhnya. Warna matanya turut berubah menjadi yang lebih menakutkan.
"Macamana kau tahu kami ada dekat sini?!" Kata Josh
"Kau lepaskan isteri akulah bodoh! Kau tu tak layak untuk isteri aku! Aku tahu kedudukan isteri aku pun melalui sihir. Kau ingat kau ni pintar sangat ke nak sembunyikan isteri aku." Kata Dave dengan sinis.
"Dia milik aku! Kau tu yang rampas dia dari aku!" Kata Josh
"Kau kena sedar yang kau ni betina! Jangan terhegeh-hegeh sangat nak jadi jantanlah sial. Aku ni barulah dipanggil lelaki sejati tak macam engkau! Dasar fake!" Perli Dave.
"Ok kalau macamtu jom kita lawan untuk tentukan mana satu lelaki original mana satu lelaki fake." Kata Josh
Josh juga turut mengubahkan tubuh badannya kepada sesuatu rupa yang sangat menakutkan. Lebih kurang sama macam Dave. Macamana dia boleh buat semua tu?
Diorang ni manusia ke apa? Pelik-peliklah dunia ni?!"Kau kena ingat bukan kau sorang saja boleh buat macamtu. Aku pun boleh buat. Untuk pengetahuan engkau yang aku ni pun dah lama jadi penganut setan. Aku buat semua ni sebab aku nak dapatkan Lana walau tak kira cara apa pun." Kata Josh
Aku mula membeliakkan mata. Penganut setan? Jangan-jangan dia pun macam Dave juga. Apalah yang malang sangat nasib aku berjumpa dengan penganut setan dalam masa yang sama.
"Kalau kau nak dapatkan dia, kau kena lawan aku dulu." Kata Dave
"Ok, aku on saje." Kata Josh
Mereka dua mula menyerang antara satu sama lain. Masing-masing menggunakan kekuatan sendiri. Aku lihat ada yang melompat sana sini. Dasyat juga kuasa diorang ni. Mereka pula mula berterbangan entah kemana sampai dinding pun boleh pecah disebabkan diorang.
Aku menyarungkan pakaianku dengan perlahan dan beredar dari bilik untuk melihat pertarungan mereka. Harap Dave menang amin..
Aku melihat badan Dave sudah beberapa kali dihempas oleh Josh. Boleh tahan kuat juga minah ni. Dave yang tidak berpuas hati menumbuk wajah Josh berkali-kali hingga mengeluarkan darah.
"Dave..go..go..fight her!" Laungku sambil memberi semangat kepadanya. Aku ni dah kenapa kalau orang lain dah lama diorang larikan diri yang aku ni apa kejadah masih terjegat kat sini. Nak cari maut ke apa aku ni.
Aku melihat badan Dave mula terkulai lemah. Aku mula merisaukan keadaannya.
"Ha!ha!ha nama je lelaki tapi lemah! Baik kau jadi pompuan jelah! Ha!ha!ha" Kata Josh seolah-olah memperli.
Dave mula bangkit dan memberikan satu tumbukan pada perutnya. Josh pula mula mengerang kesakitan.
"Arghh! Sakitlah bodoh!" Kata Josh
Dave menumbuknya bertubi-tubi hingga badan Josh terkulai lemah. Dia juga menghempaskan badan Josh di tingkat bawah. Josh jatuh sehingga badannya terhentak pada lantai. Habis darah keluar dari badannya dengan membuak-buak.
Dave tersenyum menang.Dave mula mendekatiku dan memeluk erat badanku.
"Sayang ok?" Soalnya
Aku mengangguk perlahan.
YOU ARE READING
𝑺𝑬𝑹𝑰𝑬𝑺 1: 𝑫𝑰𝑨 𝑳𝑬𝑳𝑨𝑲𝑰 𝑷𝑺𝑰𝑲𝑶🚫(𝙲𝙾𝙼𝙿𝙻𝙴𝚃𝙴)
HorrorKisah seorang perempuan bernama LANA LYNNE terpaksa mengharungi dugaan untuk berhadapan dengan lelaki bernama DAVIS MAXWELL yang kejam,gila,psiko dan kanibal. Hidupnya mula berubah 360° apabila menjadi mangsa culikan oleh lelaki iblis itu. "Aku saya...