"Mingyu... ""Ya? " jawab Mingyu. Matanya digosok perlahan. Baru bangun dari tidurnya. Hyuna yang sedang menyikat rambut di pandang.
"Boleh tak I nak jumpa you? "
"Awak dekat mana? "
" I dekat rumah I. Can you pick me? " soal Eunbi. Dia betul-betul perlukan Mingyu sekarang. Hanya Mingyu sahaja yang boleh redakan hatinya.
" Okey. Nanti saya datang. Tunggu sekejap ya? " panggilan dimatikan dan Mingyu terus bersiap untuk keluar dari rumah.
♡
Eunbi masuk ke dalam kereta Mingyu. Pakaiannya hanya biasa tidak seperti dulu. Hanya memakai tshirt besar bercorak kotak dan seluar jeans biru tua.
"Awak okey? " Eunbi menganggukkan kepalanya.
"Ayah ada tanya awak pasal semalam? " Eunbi menggelengkan kepalanya.
"Tak, dia tak perasan. " perlahan sahaja suaranya menjawab pertanyaan Mingyu. Lelaki itu hanya menganggukkan kepalanya sahaja.
Drt..drt..
Eunbi melihat telefonnya. Ada satu panggilan datipada nombor yang dia tidak kenal.
"Hello. Siapa ni? "
"Sayang... "
Nak gugur jantung rasanya apabila suara itu masuk ke dalam gegendang telinganya. Terus tangannya digenggam. Gigil.
"Aku nak bagitahu kau yang aku ada masukkan duit aku dalam beg kau hari tu. Duit bayaran aku untuk kau semalam."
" Thank you untuk semalam. Bila tengok badan kau buat nafsu aku lagi tak tahan nak fuck kau-" talian terus dimatikan oleh Eunbi.
Tangannya disatukan lalu digenggam. Cuba menghilangkan rasa takut yang semakin menguasai diri. Mengigil dan sejuk tangannya.
"Eunbi. Awak okey? " perasan Mingyu.
"Siapa telefon tadi? " Mingyu mengalihkan pandangannya seketika kepada Eunbi.
"Eunbi? " bahu gadis itu disentuh. Terus tangannya ditepis Eunbi kasar.
"Sorry, I tak sengaja.. " rambutnya diselitkan di belakang telinga.
"Tak, saya yang minta maaf. Awak teringat aeh? " tanya Mingyu dan mendapat anggukkan dati Eunbi.
" Tak apa. Saya ada. Saya jaga awak mulai sekarang. Okey? " satu senyuman dihadiahkan pada Eunbi.
♡
Sejak bergaduh hari itu. Aku dan Seokjin terus tidak bertegur. Malah tidak berjumpa. Jumpa pun mungkin sekejap je. Bertembung atau berselisih.
Dia kerap keluar dan tinggalkan aku dengan Jiah di rumah macam aku ni tak wujud dekat mata dia sebenarnya.
"Seokjin... " namanya aku panggil. Cukup lembut. Dan dia berhenti melangkah untuk ke luar rumah.
"Awak nak pergi mana? Jiah asik tanya awak pasal saya. Dia rindu awak sangat-sangat. " beritahu aku.
"Kalau awak benci dengan saya. Jijik nak tengok saya sekali pun. Tapi tolonglah layan Jiah macam sebelum ni. Setiap hari dia tanya saya. Mana awak? Awak dah tak sayang dia ke? Awak marahkan dia ke? Saya dah tak tahu nak bagi ayat apa lagi untuk sedapkan hati dia. " Seokjin diam. Dia langsung tidak menoleh untuk memandang Soora.
Soora masih lagi menunggu jawapan dari Seokjin. Tetapi lelaki itu kembali melangkah untuk ke luar dari rumah.
♡
"Ni je yang kau dapat? " tanya lelaki itu.
"Ya. Aku dah janji aku akan bayarkan? Itu lah duitnya. " wajah lelaki yang sedikit berparut dibahagian tepi pipi itu dipandang.
"Aku nak penuh. Bukan separuh."
"Nanti aku bagi lagi lah... " lelaki itu hanya menganggukkan kepalanya.
"Dari mana kau dapat duit tu? Pinjam? "
"Aku kerjalah.. "
"Kerja? Muka dah cengkung macam tu. Kau masih kerja? " kini dia pula yang terdiam. Nampak sangat ke cengkung pada mukanya?
"Ya. Aku buat kerja sambilan juga... " lelaki itu hanya menganggukkan kepalanya sahaja. Malas hendak menanya lebih. Asap rokok dihembus sebelum memandang dia kembali.
"Ni. Barang baru. Kau ambil lagi duit aku. Siap kau.. " satu beg hitam diletakkan di hadapan dia.
"Kalau... "
"Kalau aku ambil satu. Boleh? " satu peket kecil dadah yang ada di atas meja itu diambil lalu menanya kepada lelaki dihadapannya.
"Kau nak buat apa? "
"Aku... Aku stress." tersengih lelaki itu.
"Disebabkan kau bayar separuh dari hutang kau. Aku bagi. Tapi ingat, kerja aku kau kena buat. Faham? " dia menganggukkan kepalanya dan terus berlalu pergi keluar dari kelab malam yang semakin bingit.
Barang yang aku bawa aku letakkan di dalam kereta dan masuk semula ke dalam kelab malam yang semakin meriah itu.
Meja bar yang berdekatan aku hampiri dan melabuhkan punggung. Dekat tempat sini. Sekeliling boleh buat apa sahaja yang diorang nak. Nak minun. Nak bergembira. Nak bercium. Lebih daripada tu pun boleh.
Tempat yang sedikit gelap itu memudahkan dia untuk melakukan kerja. Peket kecil yang terisi dadah tadi diambil lalu dituangkan serbuk itu sebelum dia menghidu sehingga khayal.
YOU ARE READING
[C] Stay By My Side .S2
RomanceKebahagian aku yang dulunya hilang. Diganti dengan lebih baik oleh lelaki itu. Tetapi apabila hendak sampai ke fasa yang seterusnya terputus begitu sahaja. Orang yang sendiri aku sayang dan percaya hancurkan segala-galanya. Kerana satu kesalahan hil...