"Daddy! Cepat lompat dekat batu tu! Nanti lava cairkan badan daddy! " jerit Jinae. Menyuruh Mingyu melompat ke kusyen seterusnya.Lagaknya seperti ada lava betul tetapi hanya karpet bebulu sahaja. Dan kusyen pula dijadikan sebagai batu.
"Daddy! Tolong mommy! Mommy dah cair! " jerit Minjae pula. Anak lelaki mereka. Mingyu pula terus memeluk tubuh Hyuna konon menyelamatkan cinta hatinya yang bakal hanyut ditelan lava.
"Hahaha! "
"Daddy! Jinae penatlah. Nak minum air" budak kecil yang berumur 5 tahun itu.
"Hmm, Minjae pun nak minum air juga lah" budak kecil yang berumur 6 tahun itu pun berlalu pergi bersama adiknya.
Bermakna sudah 6 tahun mereka bersama tanpa ada sebarang gangguan. Minjae membesar dengan baik begitu juga dengan Jinae.
♡
"Jin? " Soora masuk ke dalam bilik kerja Seokjin. Lelaki itu sedang membaca buku dengan baju tidur bercorak doraemon kartun jepun itu.
Soora yang belikan sempena hari jadi Seokjin hari itu. Katanya sayang. Tapi beli baju bercorak kartun. Terima sahajalah. Tak pakai nanti merajuk. Satu hal nak kena pujuk.
"Kenapa ketawa? "
"You look so cute "
Seokjin hanya diamkan dirinya sahaja. Malas mahu melayan. Tujuh tahun perkahwinannya bersama Soora hanya membuatkan dia sayang akan gadis itu sahaja. Cinta? Nanti sahajalah....
"Jiah dah tidur? "
"Dah, baru je. She miss you. Awak sejak dua menjak ni suka jarakkan diri daripada dia. " Soora berpeluk tubuh memandang Seokjin.
"Saya sibuk. Sorry okay? "
Seokjin bangun dari duduknya tiba-tiba pula terasa ngantuk.
"Minta maaf dengan dia. Saya bukan Jiah..." Seokjin keluar dari bilik dan Soora hanya mampu menghembuskan nafasnya sahaja.
♡
"Jungkook! "
Jungkook menolehkan kepalanya. Akhirnya tunangnya balik dari percutian yang baginya sangat lama.
"Rindunyaa!! "
Dipeluk erat tubuh Jungkook seperti setahun tidak berjumpa. Wal hal seminggu sahaja berpisah. Yelah. Dah mabuk bercinta memanglah terasa setahunkan?
Ya, akhirnya Jungkook dan Hyeki bertunang setelah beberapa tahun bercinta. Akhirnya mereka sah bertunang.
"Nak pergi mana ni? "
"Makan. "
"Tadi dekat flight tak makan ke? "
"Makan. Tapi lapar lagi. " Jungkook hanya menggelengkan kepala dan mereka pun berjalan keluar dari bangunan perhentian lapangan terbang itu.
Selesai mereka memesan makanan kini mereka menumpukan kepada diri masing-masing. Jungkook memandang Hyeki dan Hyeki memandang Jungkook.
"Kenapa pandang? "
Masing-masing ketawa apabila mereka bertanya serentak dengan soalan yang sama. Seminggu tak bersemuka kekok pula rasanya.
"Awak. Nanti kita pergi rumah Hyuna nak tak? " tanya Hyeki memulakan perbualan mereka.
"Boleh, Saya pun dah lama tak jumpa diorang. Rindu dekat princess dan prince saya... "
"What? "
" Jinae dengan Minjae. Sebelum awak jadi tunang saya. Diorang lah yang jaga saya macam boyfriend diorang. " gurau Jungkook.
"Ouh, wow. Okey. Mulai hari ni. Sampai je rumah Mingyu tu. Minjae akan serta merta jadi boyfriend saya. " jari telunjuknya menunding ke arah muka Jungkook.
"Eh, curang?"
"Awak boleh pula? "
"Saya curang sebelum tunang. " Jungkook mengangkat kening. Hyeki pula yang sudah panas hati hanya menjeling Jungkook sahaja.
Tak pasal-pasal Jinae dan Minjae di jadikan hal. Kesian budak-budak tu...
♡
" Papa Jungkook! "
Jerit dua budak kecil itu. Dengar sahaja Mingyu memberitahu yang Jungkook akan datang ke rumah mereka. Ligat terus dua beradik itu.
"They call you papa? "
"Yes, why not? Kan Jinae? " Jinae mengangguk tersenyum memandang Jungkook dan Hyeki.
"Okey, Minjae. Hari ni Minjae jadi boyfriend Akak Hyeki nak? "
"Nak! "
"Sudah lah tu bergaduh. Masuk sini! " Mingyu menyampuk. Dari tadi dia perhatikan kelakuan kebudak-budakan Jungkook dan Hyeki. Bergaduh sahaja.
"Kakak? "
"Kenapa? Tak boleh? "
"Memang pun. Tak sedar diri dah tua. "
"Hello? I'm 23 okay! "
"Tua lah tu- awak tu yang tua! Umur dah nak masuk 30. Ha bagus. Hari jadi awak lagi berapa harikan? Elok lah saya panggil awak ajushi. " percakapan Jungkook dipotong oleh Hyeki. Punyalah geram. Geram dekat kedai makan pun tak habis lagi. Nak tambah dekat sini pula?
Mingyu dan Hyuna hanya ketawa sahaja melihat pasangan itu. Jinae dan Minjae sudah masuk ke rumah. Mungkin bising akan pergaduhan manja antara Jungkook dan Hyeki.
Pertama sekali saya nak cakap. Saya minta maaf sebab saya dah mungkir janji. I'm sorry. 😂
luviyun- ni untuk awak. Saya dah tunaikan permintaan awak. Terima kasih sebab comment. Dan tunggu saya buat. Yeke tunggu? Hahaha. Nah ❤. Saya bagi :).
Saya minta maaf kalau cerita Mingyu yang kali ini kurang best dari yang sebelummya. Saya dah buat yang terbaik jadi jangan suruh saya ubah.
Saya nak tag yang lain. Tapi saya tak tahu siapa yang baca cerita saya. Jadi saya tag yang pernah comment cerita ni jelah. Saya minta maaf sekali lagi.
EdMoonLight
heishhh_
MaYINgameje
grayyishhAnggap jelah ni hadiah saya pada awak semua semperna tahun baru. Kepada yang baru sambut hari jadi masa bulan 12 tu saya ucap Happy birthday dan tahniah baru meningkat umur pada tahun baru. 😁 Dan yang lain stay safe. Sentiasa basuh tangan. Bye bye. Saya minta maaf sekali lagi. Ily yeorobun ❤ saranghaooooo ❤❤
YOU ARE READING
[C] Stay By My Side .S2
RomanceKebahagian aku yang dulunya hilang. Diganti dengan lebih baik oleh lelaki itu. Tetapi apabila hendak sampai ke fasa yang seterusnya terputus begitu sahaja. Orang yang sendiri aku sayang dan percaya hancurkan segala-galanya. Kerana satu kesalahan hil...