Hello my lovely readers!
Special thanks sebab sudi baca story ni!
Enjoy reading!
Don't forget to vomment!-ftnfzyyy-
•••
Kata-kata yang meluncur keluar dari mulut Encik Johan benar-benar mengejutkan Adi Ashraf. Dia salah dengar kan? Encik Johan sebenarnya nak pinangkan Akid Ahnaf untuk Ariana kan? Bukannya nak pinangkan dia untuk perempuan tu kan? Lagi satu, bukan lelaki yang masuk meminang ke?
Tolong cakap ya!
"Ermm, Uncle nak pinangkan Akid untuk Ariana kan? Adi salah dengar je ni kan?" soal Adi Ashraf takut-takut. Tangannya menggaru kepalanya yang tak gatal.
"Tak, Adi. Uncle memang nak pinangkan Adi untuk Ariana. Bukan Akid." jelas Encik Johan. Dia memerhatikan reaksi Adi Ashraf terhadap berita yang disampaikan.
"Adi, papa dengan uncle Johan tak paksa. Tapi kami cuma nak tahu pendapat Adi. Kami faham dengan keadaan Adi sekarang. Kalau Adi nak masa sebanyak mana pun kami tak kisah. Asalkan Adi pertimbangkan perkara ni betul-betul boleh?" tambah Encik Johan lagi.
Encik Marzuki menepuk lembut bahu anak lelakinya. Cuba menenangkan perasaan Adi Ashraf yang dia sudah pasti sedang dilanda kekeliruan pada ketika ini.
Adi Ashraf mengangguk lemah. Terlalu banyak perkara yang dia perlu memproses di dalam otaknya sekarang ni. Hanya sebaris nama yang sedang berlegar-legar di dalam fikirannya sekarang ini. Dia perlukan penjelasan daripada gadis itu dengan segera.
"Papa,Uncle Johan, boleh tak Adi bincang perkara ni dengan Ariana dulu? Adi janji akan cuba pertimbangkan perkara ni elok-elok." ucap Adi Ashraf kepada Encik Johan dan Encik Marzuki. Dia berharap sangat mereka dapat memahami keadaannya sekarang.
Akhirnya, Encik Johan dan Encik Marzuki bersetuju. Mereka meninggalkan Adi Ashraf bersendirian. Tak lama kemudian, Ariana Atilia datang mengambil tempat tak jauh dari Adi Ashraf.
Gadis itu menghadiahkan senyuman penuh makna kepada Adi Ashraf. Cuba menenangkan perasaan lelaki itu yang kelihatan runsing. Namun senyumannya dibalas dengan keluhan berat dari Adi Ashraf.
"Apa kau cuba buat Ariana, sebenarnya?" soal Adi Ashraf serius. Tiada langsung nada mengusik pada kata-katanya kali ini.
Ariana Atilia menarik nafas panjang. Dia tahu lelaki itu benar-benar serius sekarang ini. Namun dia perlu membuktikan yang dia juga serius untuk pertunangan ini.
"Macam yang aku cakap. Aku nak kahwin dengan kau. Boleh tak kau percayakan aku? Aku tak main-main bila aku cakap, aku nak kahwin dengan kau, Adi Ashraf." balas Ariana Atilia dengan nada yang sama yang digunakan oleh Adi Ashraf.
"Tapi aku tak nak. Kau boleh faham tak, Ariana? Aku tak nak kahwin dengan sesiapa. Terutamanya dengan kau. Banyak lagi lelaki lain dekat luar sana. Jangan bazirkan masa kau dengan aku. Jangan sia-siakan masa depan kau." balas Adi Ashraf cuba meyakinkan gadis itu supaya membatalkan saja pertunangan mereka.
Dia tak bersedia lagi untuk semua ni. Dia tak bersedia lagi nak berkahwin selepas apa yang terjadi 5 tahun yang lalu. Bagaimana kalau sejarah berulang semula? Memang dia tak cintakan Ariana Atilia tetapi dia tak sanggup untuk menanggung perasaan bersalah sekiranya perkara yang sama terjadi kepada Ariana Atilia.
"Fine, kalau itu yang kau nak. Tapi tolong bagi aku alasan kukuh untuk kenapa terutamanya, aku tak boleh kahwin dengan kau. Kenapa kau rasa aku akan bazirkan masa depan dan masa aku untuk kau?" soal Ariana Atilia mahukan kepastian. Dia menyilangkan tangan ke dada menunggu penjelasan dari lelaki itu.
YOU ARE READING
C | LOVE HATE
Romance𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗰𝗲 𝗦𝗲𝗿𝗶𝗲𝘀 •°. *࿐ «2𝐧𝐝 𝐁𝐎𝐎𝐊» ©2021• ᶜᵒᵐᵖˡᵉᵗᵉᵈ ˚ ༘♡ ·˚𝐀𝐃𝐘 𝐀𝐒𝐇𝐑𝐀𝐅 𝐗 𝐀𝐑𝐈𝐀𝐍𝐀 𝐀𝐓𝐈𝐋𝐈𝐀˚ ༘♡ ·˚ Adi Ashraf dan Ariana Atilia. Adi dengan sikap bekunya manakala Ariana dengan sikap cerianya. Apa akan jadi bila Ar...