BAB 16

8.6K 451 5
                                    

"Just don't hurt yourself again for me, please?"

Kata-kata Adi Ashraf masih berputar-putar di dalam kepala Ariana Atilia sehingga pening dia dibuatnya.

"Understand?" soal Adi Ashraf lagi sambil menjongketkan kening. Wajah Ariana Atilia ditatap lama menunggu balasan dari isterinya. Tak lama kemudian, anggukan kecil diberikan oleh Ariana Atilia sebagai balasan.

"Good. Nanti tak adalah kau menyusahkan aku lagi." balas Adi Ashraf menghela nafas lega. Lelaki itu tersenyum nipis sambil meletakkan tangan di dada. Ariana Atilia membesarkan mata tanda tak percaya.

Ingat sebab ambil berat tentang dia ke apa. Rupanya... Sudah la. Kenapa suami dia ni suka bagi fake hope? Hati ni dah la lemah. Hmmm.

"Ceh. Fine." kata Ariana Atilia dengan nada yang terpaksa. Kepalanya didongakkan sedikit untuk menjeling tajam ke arah suaminya. Adi Ashraf mengangkat bahu tanda tidak bersalah.

Tanpa serba salah, Adi Ashraf mengatur langkah tanpa menghiraukan Ariana Atilia. Tindakan itu mula membuatkan gadis itu naik berang. Ariana Atilia berdehem kuat.

"Oops, lupa. Sorry aku sengaja." balas Adi Ashraf selamba. Dia berpatah balik mendekati isterinya yang sedang menahan amarah.

"Kau ni memang nak buat aku sakit hati kan? Cepatlah tolong. Aku lapar." rungut Ariana Atilia tak puas hati. Orang yang tengah lapar ni jangan buat main. Nanti diri sendiri yang parah.

Adi Ashraf tayang muka tak kisah. Fikir isteri dia je lapar. Dia pun samalah. Tangannya dilingkarkan pada pinggang ramping milik Ariana Atilia. Tak semena-mena, ditampar kuat tangannya oleh Ariana Atilia.

Dia mendesis kesakitan sambil mengibaskan tangan cuba menghilangkan kesakitan tersebut. Ariana Atilia tersenyum senget melihat keadaan suaminya yang sedang menderita. Padan muka!

"Kau kenapa? Aku nak tolong kan." marah Adi Ashraf. Merah sudah tangannya ditampar kuat oleh isterinya. Tu tangan ke besi?

"Apa pegang-pegang pinggang orang hah? Pegang lengan sudah la." bidas Ariana Atilia cuba mempertahankan diri.

Tak lama kemudian, Adi Ashraf menarik kasar lengan isterinya lalu dilingkarkan pada lengannya pula. Ariana Atilia membalas kembali dengan memaut kuat pada lengan suaminya. Mereka berdua berbalas pandangan tajam.

"Kau nak tangan aku patah pulak ke?" perli Adi Ashraf sambil berjalan beriringan dengan isterinya. Semakin lama, semakin kuat pula pautan tangan isterinya pada lengan milik Adi Ashraf.

"Biar patah. Memang layak pun." serang Ariana Atilia geram. Dia mengeluh kecil. Kenapa jauh sangat meja makan ni?

Tindakan suami isteri tersebut menarik perhatian Akid Ahnaf. Lelaki itu sudah mengukir senyuman nakal. Otaknya ligat memikirkan cara untuk mengenakan mereka berdua.

"Oi. Abang kau buat apa dekat kakak ipar malam tadi, hah? Sampai tak boleh berjalan." usik Akid Ahnaf tersengih.

"Diam." serentak pasangan suami isteri itu membalas. Akid Ahnaf meletuskan tawa. Dia segera turun untuk bersarapan bersama mereka.

"Jalan cepat sikit boleh tak? Lembab." ejek Adi Ashraf. Tanpa amaran, tangan isterinya mencubit lengan lelaki itu membuatkan dia terjerit kecil.

"Eh, Riana. Kenapa ni? Adi kenapa dengan isteri kamu?" soal Puan Ratna yang risau melihat kaki anak menantunya berbalut.

Dahi Adi terkerut menahan kesakitan. Mulutnya tak mampu menjawab soalan daripada ibunya. Sakit pada lengannya tak terkata peritnya.

"Oh, tak ada apalah mama. Kaki Riana terseliuh semalam. Nasib Adi balutkan. Kan?" jawab Ariana Atilia lalu menyiku perut suaminya. Adi Ashraf mengangguk laju tanda mengiyakan.

C | LOVE HATE Where stories live. Discover now