Laju aku masuk ke dalam bilik. Tujuan dia memang aku nak kena siapkan kerja rumah yang Sir Azman beri kepada aku di sekolah.
Kali ni aku sudah berjanji dengan Ezra untuk siapkan kerja ni sebab kali ini giliran aku untuk siapkan kerja berpasangan ini.
Sebab kedua aku naik bilik ni cepat adalah kerana aku nak mesej Akhdan. HEHEHHEHEH. Hati ni dah mula rindu dia.
Laju sahaja otak aku menghasilkan impuls bagi menyiapkan kerja ini. Mungkin otak ni pun faham kut dekat perasaan orang tengah hangat bercinta ni.
Siap sahaja tugasan,aku terus menutup buku teks. Ketika aku hendak memasukkan buku teks itu ke dalam beg,ada seutas surat tercicir keluar dari halaman pertama buku itu.
Laju aku mencapai surat itu.
Irsa,
Love will always being our enemy, but it also can teach us something new about life. Maybe you will not agree with me but one day,you will.
-F-Berlapis dahi aku menghadam ayat yang tertulis di atas surat itu. Fikir ni zaman apa? Bersurat bagai.
Aku tidak mengendahkan surat tu. Aku selitkan surat itu di poket baju sekolah.
Laju langkah aku mencapai telefon di sudut bilik dan kemudian jalan menuju ke jendela di sebelah meja belajar. Aku tarik langsir perlahan lahan sebelum membuka aplikasi Whatsapp.
Hi – Irsa Daneen.
Jantung aku sudah mula berzumba. Walaupun empunya masih belum membalas mesej aku, tetapi jantung aku bagai tahu apa yang akan jadi kemudian.
Hi Shiner. Missing you already! -Akhdan Carlos.
Terbeliak mata aku membaca mesej balasnya yang ringkas. Rindu ? tersenyum aku dibuatnya. Aishhhh!!! Dunia khayalan dah bermula.
Saya pun rindu abang! -Irsa Daneen.
Sudah !!!!! aku pun dua kali lima je. Aku tampar tampar lembut,pipi aku. Dari tadi asyik blushing je.
I knew it before. -Akhdan Carlos.
Actually saya nak cakap terima kasih sebab bagi donat dekat saya tadi. Tahu tahu je saya tengah lapar kan. Hehehehhehe - Irsa Daneen.
Ermmmmm. Donat ? . saya rasa saya tak de bagi awak makanan pun. -Akhdan Carlos.
Berkerut balik dahi aku. Tiba tiba rasa dunia ni macam berhenti berpusing.
Bukan abang ke yang bagi donat dekat saya. Ezra cakap awak suruh paskan donat ni dekat saya. -Irsa Daneen.
Sudah!!!! Aku rasa nak cekik je cina tulen tu. Berani dia tipu aku ye!!!!
Hihihihihihihihihi. Abang lah yang bagi. Saja je nak bergurau MANJA dengan Shiner. -Akhdan Carlos
Lega terus aku rasa. Bagai rasa hendak sesak nafas sahaja tadi. Entah kenapa tiba tiba rasa tak tentu arah dari tadi. Aura ‘bercouple’ ni teruk betul.
Ouhhh. Jahatkan. Saja nak tengok saya kelang-kabut. -Irsa Daneen.
Hahhahahahha. I’m sure that’s one of the way to make you smile while messaging me,right? -Akhdan Carlos.
Tersimpul malu terus aku dibuatnya. Muka ni macam dah disimbah dengan air siram je. Aishhhhhh!!!!!!
Irsa, are you okay, there? -Akhdan Carlos.
Yes, I’m here. Saya terkejut sikit je tadi. -Irsa Daneen.
I feel you baby. Saya pun macam tu. Hihihihihi -Akhdan Carlos.
YOU ARE READING
ACID'S
Romance𝘗𝘢𝘯𝘤𝘢𝘳𝘢𝘯 𝘤𝘪𝘯𝘵𝘢 𝘥𝘢𝘳𝘪 𝘮𝘢𝘵𝘢 𝘩𝘪𝘵𝘢𝘮 ••••••••• Akhdan Carlos x Irsa Daneen "Dia ni gila!'' Suara aku bergetar mengungkap kata-kata itu. Puas hati aku. Setelah lama aku bersabar, tiba juga waktu yang paling sesuai. Wajah pelaja...