Epilog.
"Sayang!!!!" jerit Akhdan dari jauh.
"Abang. Nak tu." Ujar aku dengan jari lurus kea rah sebuah kedai Aiskrim.
"Ye. Kita nak pergilah ni. Tapi sayang janganlah laju sangat jalan tu. Kalau tersadung nanti, susah."ujarnya dengan penuh prihatin. Tangan aku terus digenggam erat.
"Abang asyik marah sayang je. Abang tak sayang sayang ke?" rungut aku. Genggaman yang erat tadi terus diputuskan.
"Shiner sayang. Sebab abang sayang lah, abang marah Irsa. Inikan untuk kebaikan Irsa dengan junior kita. Okay jom. Kita makan aiskrim. Sayang nak perisa apa?" soalnya dengan perasaan teruja.
"Coklat, lepastu ada strawberi sikit campur vanilla. Haa! Lepas tu, topping nak ada mango, oreo dengan kacang yang nipis tu. Lepastu, nak ada coklat leleh tepi dia. Ermmm! Sedapnya, abang." Ujar aku dengan penuh teruja.
"Ushh. Abang pimpin tangan orang ke, tangan badak ni?"
"Abang!!!!!!!!" jerit aku.
"HAHAHAHAHAHAHAHA, abang gurau je. Jom. Sayang nak beli kedai tu pun abang okey. Tapi jangan beli staf lelaki tu sekali sudah lah. Abang rantai tangan Irsa nanti."
"Hmm. Ye lah. Ingat Irsa nak sangat ke diaorang tu." Ujar aku lalu menarik tangan tangannya kea rah kedai tersebut.
Sampai dipintu kedai, seseorang yang sangat aku kenal sedang berborak dengan seorang lelaki yang memiliki figura lelaki idaman. Waw! Letop kau, Akak Mal.
"Akak Mal! Lamanya tak jumpa!!!!" sapa aku. Wajah Akak Mal tidak kurang terkejut melihat aku. aku berpelukan buat seketika.
"Irsa preggy mommy ke?"
"Yes." Ujar aku riang.
"Wow. Congrats!"
"Thanks kak. By the way, siapa ni?" soal aku lalu memandang lelaki di hadapan kami.
"Saya Zavier Amriaz, boyfriend Justmine." Ujarnya setelah lalu shake hand dengan Akhdan.
"Justmine?"
"Jasmine, Justmine." Ujarnya dengan kening yang terangkat-angkat memandang Akak Mal.
Akak Mal memberi jelingan maut. Aik! Cinta bertepuk sebelah tangan ke apa ni?
"Ermm. Irsa baut apa dekat sini?" soal Akak Mal.
Aku memandang Akhdan yang sudah menggeleng perlahan dengan mulut yang tidak berhenti menahan tawa.
"Orang preggy ni. Mengidam lain macam kak." Balas aku terpaksa.
"Ooooo. Faham-faham." Akak Mal terangguk-angguk dua tiga kali.
"Alah, baby! Nanti, lepas kahwin, you pun akan rasa juga." Usik lelaki tersebut nakal.
Akak Mal menjegilkan matanya.
"Ermm. Okaylah Irsa. Akak kena pergi dulu. Ada hal. Nanti, apa-apa roger tau." Ujarnya lalu mengemas tempatnya.
"Okay kak. Drive safe." Balas aku sebelum kami berlaga pipi.
Akak Mal seperti terburu-buru meninggalkan kedai ini. Aku naik hairan.
Zavier pula terkejar-kejarnya dari belakang.
Aku memandang Akhdan di sebelah.
"Macam ada yang tak kena je abang." Soal aku pelik.
"Biasalah tu. Tengah nak mengorat. Sekarang, sayang nak aiskrim tak?"
Aku mengangguk laju.
"Duduk sini. Abang belikan yang special punya. Jangan pergi mana-mana." Arahnya.
YOU ARE READING
ACID'S
Romance𝘗𝘢𝘯𝘤𝘢𝘳𝘢𝘯 𝘤𝘪𝘯𝘵𝘢 𝘥𝘢𝘳𝘪 𝘮𝘢𝘵𝘢 𝘩𝘪𝘵𝘢𝘮 ••••••••• Akhdan Carlos x Irsa Daneen "Dia ni gila!'' Suara aku bergetar mengungkap kata-kata itu. Puas hati aku. Setelah lama aku bersabar, tiba juga waktu yang paling sesuai. Wajah pelaja...