Sabah gün ışığı daha cam'a vurmadan Yaman yataktan çıkıp gitmişti.Meyra hissetmedi o gidişi.. Meyra bir umutla açtığı gözlerini , hayal kırıklığıyla kapattı. Yaman yoktu. Yavaşça yataktan kalkıp banyo kapısının önüne geldi, saçını yanda tutup kulağını hafifçe kapıya dayadı. Hiç bir ses yoktu. Banyodada değildi. Üzerine sabahlığını giyip balkona çıktı. Esen rüzgar saçlarını hafifçe savururken bir parçasını kulağının arkasına aldı. Yaman yoktu. Sabah'ın 6sıydı daha. Meyra içeri girdi. Banyo kapısının önündeyken kapı sessizce açıldı. Meyra ortada kalmıştı, hemen banyoya attı kendini. Elini yüzünü yıkayıp çıktı, yaman arkasını dönmüş camdan bakıyordu. Canı sıkkın gibiydi.
"Günaydın"
Yaman ellerini cebinden çıkartmadan , başını hafifçe sağ'a döndü. Burukça gülümsedi.
"Sanada güzelim"
Meyra istemsizce gülümsedi. Üzgün olsada ona güzelim demişti. Demekki onla ilgili değildi.
"İyi misin ?" Meyra yanına yaklaştı, dokunmadan gözleriyle izledi Yaman'ı.
Yaman konuşmadı, başını hafifçe merak etme der gibi hareket ettirdi. Yaman çaresizliğini şimdi içinde yaşıyodu. En çokta korkuyu...
İkiside susup camdan esen rüzgarı dinledi. Rüzgar esti, onlar sustu. Bu iş böyleydi.
Biri susar biri giderdi."Ben çantaları hazırlım ozaman"
Meyra yamanın yanından ayrılıp , dolabin önünde durdu. Yamandaki bu durgunluk onu üzmüştü. Kafasını en iyi dağıtıcak şey buydu. Eline geçen kıyafetleri yatağın üzerine koydu. Yaman göz ucuyla Meyrayı izliyordu. Önüne açtığı bavula tek tek katlamaya başladı . 1saattir bunlarla uğraşmış bitirmişti. Fermuarını çekerken yamanın onu izlediğini farketti.
"Koycağın başka bişeyin varmıydı?"
" yok" dudaklarını aşağıya doğru eğdi.
"Gidiyoruz yani"
"Gidiyoruz" meyra tereddütle mırıldandı. Sahi bu akşam gidiyolardı. Düşman gibi çıktıkları o eve , nasıl giriceklerdi. Meyra umutlu, Yaman heyecanlıydı burukta olsa..
Meyra valizin ağzını kapatıp , bavulu yere indirdi. Saat 8'e geliyordu. Meyra üzerini değiştirip banyodan çıktığında Yaman çoktan gitmişti. Kahvaltı masası yine en güzel şekliyle hazırdı. Gelenler olmuştu yine hayırlı olsuna.
"Oğul yolculuk bugün mü" haşmet ağa , Yamanın yüzüne bakarken bir yandan da çayını yudumladı.
"Evet baba , kısmetse saat 6da gidicez"
Meyra sert bir yumrunun boğazına oturduğunu farketti, o ev onlara iyi gelicekmiydi. Okul olmasaydı geri dönerler miydiki? Kahvaltı sofrası toplanmış adamlar şirkete geçmişti. Yaman huzursuzca dolanırken avluda , meyra yanına gitti. Dokunamadı koluna ..
"Seni rahatsız eden bişey mi var?"
Yaman huzursuzca meyraya döndü." Yok güzelim bişey " yaman hızlıca meyranın yanından koşar adım kapıdan çıkarken meyra baka kaldı arkasından. Yaman arabayı şirketin önüne sürdüğünde, ne düşündüğü nede hissettiği önemliydi sadece konuşmaktı.
Yaman , haşmet ağanın kapısının önüne geldiğinde derince bir soluk aldı. Kapıyı iki kez tıklattı. Haşmet ağanın gür sesi kapının dışından duyuldu. Yaman kapıyı açıp içeriye gözlerini hafifçe gezdirdi. Odada kimse yoktu.
"Oğul hoşgeldin"
"Hoşbuldum babam" yaman kapıyı kapatıp , haşmet ağanın tam önünde durdu. Haşmet ağa önündeki sandalyeyi gösterdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sana gec kaldım..
عاطفيةBerdel , iki kişiden çaldığı hayatı ya aşk'a döndürücekti, yada yakıp kavurucaktı. Yaman Karlıdağ, Meyranın mutluluklarını çalan tek adamdı. ...... ""Gel dediğim de geliceksin" Yaman'nın sesi tüm hiddetiyle etrafı kavuruyordu. "Gelmicem" meyrada...