رواية/ زين الجزء التانى
الفصل/ الثانى عشر
بقلم/ سحر فرجحسام : طيب قوم معانا وحرك نفسك شويه علشان تهضم السمك اللى انت خلصته كله هو والجمبرى .. قوم قوم وبطل دلع يا عم انت وحرك رجلك علشان تهضم.
الكل فضل يضحك وفعلا عمر قام معاهم، وراح التلت شباب على الكافيتريا وسابوا البنات مع بعضهم بيضحكوا على عمر وعلى اللى بيعمله .
ليل : المكان هنا تحفه، ياريت نفضل قاعدين هنا على طول وننسى كل الماضى واللى حصل فيه .
أيه : فعلا يا لولو المكان حلو اوى والمناظر جميله والبحر روعه .
شاهندا : الصراحه انا جيت روما قبل كده كام مرة بس اول مرة اعرف ان فى جزيرة بالجمال ده كله فى روما.
ليل : فعلا هو مكان جميل جدا والاجمل لمتنا الحلوه دى يارب ديمها علينا كلنا وما تفرقنا ابدا ابدا .
ايه : اللهم امين يارب العالمينالشباب التلاته كانوا رجعوا من الكافيتريا بعد فترة قصيرة، وكانوا جايبين معاهم عصاير وازايز مايه وشويه شيكولاته وحلويات والبنات فرحت جدا وفضلوا قاعدين سهرانين على البحر طول الليل بيتمتعوا بجمال المنظر والهدوء اللى مالى المكان كله فى جو شاعرى ورومانسى جميل .
وفى اخر السهرة قام الكل وكل واحد فيهم مسك ايد مراته ورجعوا على الفندق وكل واحد اخد مراته ودخل الجناح الخاص بيه بعد ما سلموا على بعض وفضلوا يتكلموا شويه عن اللى ناويين يعملوه اول لما يطلع النهار .
__________________سميحه وسماح وعبير كانوا رجعوا على الفيلا بعد ما قضوا يوم جميل واتغدوا كمان فى مطعم فى المول وهما فى طريقهم خلوا السواق يوصل شاهى عند يوسف فى الفيلا واطمنوا عليها.
واول لما دخلوا كلهم عبير بفرحه كبيره بصتلهم هما الاتنين وشكرتهم على اليوم الجميل ده اللى عمرها ما هاتنساه ابدا وخدت كل الحاجات اللى اشترتها واستأذنت منهم وطلعت على اوضتها علشان تعير لبسها وتاخد شور وتشيل الحاجه فى الدولاب .سميحه قعدت بتعب وبصت لسماح اختها
وقالت : ياااااه تعبت جدا النهارده يا سماح والله وحاسه ان بقالى كتير ممشتش كتير بالمنظر ده .
سماح : ومين سمعك يا اختى ده انا رجلى مش مستحمله خالص ووجعتنى اوى بس كله يهون علشان خاطر عبير وبالتحديد علشان خاطر الراجل الطيب "عم حسن" اللى كان مخلى باله من ليل وكان سند ليها بعد موت ابوها الله يرحمه .
سميحه : عندك حق والله يا سماح واللى زيه ده دلوقتى مش موجود فى زمانا ده خالص راجل طيب وحنين وفى حاله ويعرف فى الاصول والواجب جدا جدا ربنا يديله الصحه وطولة العمر.
الناس اللى زى كده بقت قليله فى الزمن ده يا سماح أوى .
سماح : ياااه يا سميحه فعلا راجل طيب وأمين، ده حتى كان هايضحى بحياته وعمل حادثه كبيرة وهو بيدور على أهل ليل، حتى البواب عندى من فترة بلغنى انه راح السرايه وسأل عن بابا الله يرحمه وعنك انتى كمان يا سميحه .
سميحه : مش بقولك اللى زى عم حسن ده بقى عمله نادرة فى الزمن ده ربنا يديله الصحه، ويرحم اللى ماتوا.
انا هاقوم اطلع على اوضتى واغير لبسى لانى خلاص مش قادره خالص من كتر التعب وبالمرة اتوضأ واصلى اللى فاتنى.
أنت تقرأ
روايه زين
Romanceهو حاد الطباع وشديد الغضب وبارد كالثلج .. قوى وشديد الثراء .. يهابه كل من يعمل معه فى هذا المجال .. يمتاز بملامح رجوليه وجاذبية شديده .. بشرته قمحيه وعيونه سوداء كالليل وحاده كالصقر .. طويل وجسم قوى يدل على صلابته .. عنيد وقاسى .. ومتعجرف ويكره المر...