رواية/ زين الجزء التانى
الفصل/ الخامس عشر
بقلم/ سحر فرججون فضل يضحك بسخرية وأمر البودى جارد انه يفتح لزين الباب بما انه عرفه وعرف صوته خلاص .
وفعلا راح وفتح لزين الباب وزين اول لما الباب اتفتح بكل عزمه ضرب البودى جارد بالبوكس فى وشه ووقعه على الارض ولسه هايقوم من مكانه ويضرب زين، الراجل الكبير كان اسرع ومسك مسدسه وضربه بالنار فى صدره وفى لحظات وقع على الارض قتيل غرقان فى دمه .
زين اتصدم من التصرف بتاع جون وسرعته دى فى ضرب النار وقرب منه ومهمهوش المسدس اللى فى ايده ولا همه الرجاله اللى معاه ومسكه وشده من الجاكيت اللى كان لابسه وقال بأعلى صوته : أنت عاوز منى ايه يا جون ؟
عاااااااوز منى ايه ؟؟؟
وفجأه..................😲😲😲زين اتصدم واتفاجأه كمان بالبنت اللى كانت واقفه جنب جون وفضل باصص عليها اوى وافتكر انها هى نفس البنت اللى كانت بتصرخ على الجزيرة وسمع صوتها وكان بيحاول يساعدها وينقذها من الشخص اللى كان بيضربها وهى السبب فى وجوده هنا اصلا فى مكان زى ده كل الفترة دى .
وباستغراب بصلها وقال : انتى السبب فى وجودى هنا .
انتى اللى كنتى بتصرخى على الجزيرة وكنتى قاعده على الارض غرقانه فى دمك وبتتوسلى للشخص اللى كان بيضرب فيكى انه يسيبك ويبعد عنك وحاولت اساعدك وانقذك منه بس ملحقتش .البنت حاولت تهرب بعيونها منه وبصت "لجون" اللى هو "الراجل الكبير"
بكل خوف ومقدرتش تنطق ولا اى كلمه .وفاجأه اتنين من البودى جارد بتوع جون دخلوا بسرعه اول لما سمعوا صوت ضرب النار .
جون بأشارة منه وقفهم مكانهم وآمر البنت اللى معاه انها تخرج بره هى كمان وترجع على العربيه فورا .زين بصلهم بكل استحقار وقال : انا دلوقتى عرفت انتم كنتم عاوزين منها ايه يا مجرمين انا هاوديكم فى ستين داهيه .
جون بصله بكل سخريه وقال: برافو عليك يا زين، دايما اقول عليك انسان ذكى جدا من اول مرة شوفتك فيها على الجزيرة،
وكنت متأكد انك سمعت كلامهم كله وانت واقف بتراقبهم لما كنت معاهم على الجزيرة علشان كده ضربتك على راسك بإيدى دى علشان اضمن انك متقولش لاى حد من اللى كانوا معاك الكلام اللى سمعته وننكشف ونروح فى داهيه بسببكم .زين بصله بكل احتقار وقال : متقلقش لان انا هاوديكم كلكم فى ستين داهيه وهابلغ عنكم الشرطه يا كلاب .
جون بنظرة كلها غضب من اللى قاله زين فابص للبودى جارد اللى كانوا واقفين جنبه مستنين اى اشارة منه انهم يخدوه ويدخلوه الاوضه ويقفلوا عليه كويس .
وفعلا فى ثانيه مسكوا زين هما الاتنين من ايده رغم محاولته الهروب منهم ولانهم اقوى منه دخلوه للاوضه بالعافيه.زين اول لما قفلوا الباب عليه فضل يزعق ويقول : يا كلااااااب سيبونى
يا كلاااااب .. يا مجرمييين .
أنت تقرأ
روايه زين
Romanceهو حاد الطباع وشديد الغضب وبارد كالثلج .. قوى وشديد الثراء .. يهابه كل من يعمل معه فى هذا المجال .. يمتاز بملامح رجوليه وجاذبية شديده .. بشرته قمحيه وعيونه سوداء كالليل وحاده كالصقر .. طويل وجسم قوى يدل على صلابته .. عنيد وقاسى .. ومتعجرف ويكره المر...