الفصل السادس والعشرون من رواية زين

42K 1.2K 156
                                    

#روايه_زين
الفصل السادس والعشرون
#بقلم_سحر_فرج

لينك الوتباد

يوسف مش قادر يصدق ان ليل اختفت وبص لزين وقال .. هى للاسف متصلتش بيا ولا انا اعرف عنها اى شىء من ساعه اللى حصل فى الشركه وسكت شويه وقال .. طيب دورت عليها كويس انت وعمر يا زين .
زين اخر امل ليه راح ان ممكن يوسف يكون عرف عنها حاجه او هى اتصلت بيه ورد على يوسف وقال .. قلبنا الدنيا كلها عليها امبارح وللاسف كأنها ملح وداب وملهاش اى أثر فى اى مكان .. وقام وقف وطلب من يوسف انه يبلغه باى شىء ممكن يعرفه عنها .. ويوسف وعده بكده ولسه هايخرج من باب الفيلا ويوسف معاه بيوصله سمع صوت بنت بتقول .. مين عندك يا بيبى 🙄

زين اتصدم اول لما سمع الصوت ده وحس انه يعرفه وسمعه قبل كده وعيونه جت على شاهى وهى نازله من فوق ولبسها كان فظيع عبارة عن شورت قصير جدا جدا وتيشيرت كت بحماله رفيعه اوى .. وهى اول لما شافت زين اتفاجأت وقالت بدلع .
زين .. اقصد دكتور زين و نزلت بسرعه وابتسمت وقربت منه .. ولسه يا دوبك هاتمد ايديها ليه وتسلم عليه .. زين بصلها بكل استحقار وبص ليوسف وقال سلام يا يوسف اشوفك وقت تانى وخد بعضه وخرج بره الفيلا وركب عربيته وطلع بيها باقصى سرعه. يوسف خد بعضه ودخل هو وشاهى اللى مكنتش طايقه نفسها خالص من قله ذوق زين معاها واتنرفزت وبصت ليوسف وقالت .. قليل الذوق اوى وحقير .. شوفت لسه هامد ايدى ليه بصلى من فوق لتحت ازاى يا عموووو

يوسف بصلها بكل غيظ وقعد وقال .. والله عنده حق .. بقى ده منظر تنزلى بيه من فوق اودامه يعنى يا ست شاهى .. ليه حق يبصلك بالمنظر ده .. انا عن نفسى اتحرجت جدا .. لكن سياتك ولا همك ان راجل غريب يشوفك بالبس البيت ده .
شاهى بصت لنفسها وردت وقالت .. ماله لبسى بقى ان شاء الله ما هو كويس اهوووو 👙
ولا عاوزينى البس عبايه تجرجر ورايا وانا ماشيه وبكم طويل وتخنق 🤨
يوسف برخامه رد وقال .. والله الناس اللى بيلبسوا لبس كويس زى دول ناس محترمه ومؤدبه مش زى حضرتك مخليه جسمك عرض للكل وكأنك بتقوللهم انا اهوووو تعالوا اتفرجوا عليا .
شاهى اتغاظت من كلام يوسف ونفخت وقالت .. تمام تمام خلينا فى المهم دلوقتى .. زين كان جاى هنا بيعمل ايه فى الفيلا ؟!

يوسف بصلها ورد وقال .. زين كان جاى يسألنى عن ليل لانها مختفيه من امبارح وميعرفوش عنها حاجه .. وفضل طول الليل هو وعمر بيدوروا عليها وتوقع انى اعرف حاجه عنها وجه علشان يسألنى .

شاهى بفرحه ردت وقالت .. ايه ده هى ليل اختفت ومشيت وغارت فى ستين داهيه .. يا سلاااام كده اقدر اقرب من زين براحتى بقى .. بس هو ليه مهتم بيها اوى كده ؟! اوعى يكون بيحبها يا عموووو 😠
يوسف ضحك بسخريه وبصلها وقال .. لا طبعا هو مش بيحبها .. هو بيعشقهاااااااا 😉
هنا شاهى اتصدمت واتغاظت اوى ودبدبت برجلها فى الارض زى الاطفال وخدت بعضها وطلعت على فوق .. وهى بتبرطم وبتقول .. بيحبها على ايه دى حته بنت هبله وعبيطه فلاحه ولا تسوى 🤨🤨🤨
يوسف سمعها وابتسم وقال .. ياريتك كنتى زيها يا شاهى فى ادبها وأخلاقها واحترامها لنفسها وكمان كرامتها اللى سابت علشانها كل شىء ومشيت بكل هدوء .
يا ترى روحتى فين يا ليل و١قام هو كمان وطلع على فوق علشان يلحق يجهز نفسه قبل ميعاد التصوير .
_________________________________
عدى كذا ساعه وليل كانت صحيت من نومها على خبط الباب .
فقامت مفزوعه من نومها وبصت حواليها وافتكرت انها نايمه فى الاوضه دى فانزلت من على السرير وراحت ناحيه الباب وقالت .. مين بيخبط ؟؟
عايده ردت وقالت .. انا يا ليل يا بنتى افتحى متخافيش .
ليل باستغراب فتحت ترباس الباب وفتحته وقالت .. اهلا يا ام احمد تعالى اتفضلى وبصتلها اوى وقالت ايه ده انتى لحقتى تروحى لعيالك وترجعى تانى للشغل كده على طول .
عايده ردت وقالت .. اعمل ايه بس يا بنتى اكل العيش صعب .. وبعد ما رجعت على بيتى وفطرت العيال وعملت الاكل وخلصت اللى ورايا كله ولسه هاخد بعضى وانام شويه علشان استريح .. لقيت المدير بنفسه بيتصل بيا وبيطلب منى انى اجيب بعضى واجى علشان فى ضغط شغل كبير النهارده فى الكافيه بمناسبه حفله صغيرة كده جت فجاه عاملها زبون كبير من زباين الكافيه .. والدنيا هيصه وزحمه بره بيستعدوا ليها .
وجيت على هنا علشان اصحيكى وتيجى تساعدينى فى المطبخ لانى مش قادرة خالص وملحقتش انام حتى ساعه واحده .. معلش يا بنتى انا عارفه ان انتى كمان تعبانه وملحقتيش تستريحى .

روايه زين حيث تعيش القصص. اكتشف الآن