#روايه_زين
الفصل الواحد والعشرون
#بقلم_سحر_فرجدكتور حسام كان قاعد على تربيزة واول لما شاف أيه على بعد قاعده لوحدها ابتسم وراح لها وقال .. صباح الخير .. ويا ترى بتعملى ايه هنا لوحدك .
أيه اتفاجأت بحسام واقف اودامها واتحرجت جدا ووشها احمر وقالت .. صباح النور يا دكتور حسام .. انا كنت بجيب بس شويه حاجات للجماعه فوق اصل خالو لسه جاى من السفر .. وكان خد عبير اختى وراحوا يجيبوا شويه حاجات من البيت ورجعوا تانى على طول .. المهم بابا اخباره ايه دلوقتى .. كنا حابين نطمن عليه .حسام بصلها وقال .. طيب هاتسيبينى واقف كتير كدة مفيش اتفضل.
أيه بأحراج ردت وقالت .. لا طبعا اتفضل يا دكتور .. وفعلا حسام شد كرسى وقعد .
وبصلها وقال .. اطمنى يا ستى هو الحمد لله افضل كمان من امبارح ومع الوقت هايبقى افضل بكتير وساعه بالضبط وهايكون نازل اوضه عاديه عقبال ما المحلول اللى الممرضه ركبته ليه يكون خلص علشان يتغذى شويه عليه .. بس مش معنى كده انكم تتعبوه بالزياره كل شويه وتتكلموا معاه كتير وتجهدوه .. ياريت تخفوا شويه زيارتكم ليه لحد ما اقرر انه فعلا بقى كويس وساعتها تقعدوا وتتكلموا معاه براحتكم ولو عاوزين تلعبوا معاه كمان يا ستى مش هامنعكم .
أيه وشها ابتسم وقالت .. مش للدرجه دى يا دكتور .. اهم حاجه عندى انه يقوم بالسلامه ويرجع معانا على البيت بقى لاننا زهقنا من المستشفى اوى .
حسام بنظرة اعجاب ولوم فى نفس الوقت رد عليها وقال .. للدرجه دى زهقتوا مننا وعاوزين تمشوا وتسيبونا يا انسه أيه .
أيه باحراج ردت وقالت.. لا طبعا انا اسفه ان حضرتك فهمت كلامى كده انا قصدى نرجع لحايتنا الطبيعيه .. ويرجع بابا فى وسطنا بضحكته الحلوة وطيبته وحنيته اللى على الكل والغريب قبل القريب .
حسام بكل اعجاب بيها وبشخصيتها رد وقال .. ان شاء الله هايخرج بالسلامه .. المهم تسمحيلى اقولك أيه على طول من غير انسه انا مش بحب الالقاب دى .
أيه ردت بخجل وقالت .. اكيد طبعا يا دكتور حسام.
حسام ابتسم ورد وقال .. طيب يا ست أيه قوليلى بقى انتى أيه بالضبط 🙄 سورى اقصد خريجه ايه ؟! او بتدرسى ايه ؟!واحلامك ايه يعنى او طموحك ايه ؟؟
أيه اتوترت جدا واتكسفت وحست انها فى اختبار ومش قادرة تجمع كلامها علشان ترد لحد ما جمعت نفسها ولسه أيه هاترد عليه وتبدأ تجاوب على اسئلته .. جت عبير بكل رخامه وهى متعصبه وعلى اخرها ووقفت جنب كرسى أيه وحطت ايديها فى وسطها وبصوت عالى شويه قالت لها .. انتى قاعده ترغى هنا يا هانم وسيبانا فوق قلقانين عليكى وكمان ميتين من الجوع .. فين السندوتشات وقهوة خالو اللى قولتى هانزل اجيبهم وارجع على طول 😏 وعيونها جت على دكتور حسام وقالت .. ولا نزلتى ترغى براحتك هنا ونسيتينا فوق 🤨
أيه اتكسفت جدا من طريقه عبير البايخه دى اودام حسام وقامت وقفت وبصت لحسام وقالت .. انا اسفه يا دكتور حسام .. عبير اصلها عصبيه شويه وساعات كتير بتبقى عامله زى الدبشه فى الكلام .. ارجوك تعذرنى وبعد اذنك هاروح اخد الحاجه زمانها خلصت واطلع لفوق .
حسام ابتسم ورد وقال .. ولا يهمك مفيش مشكله اتفضلوا اطلعوا ولو عزتوا اى شىء انا موجود فى مكتبى .
وفعلا أيه مدت ايديها ومسكت ايد عبير بكل غيظ وشدتها لدرجه ان عبير كانت هاتقع وعماله بتبرطم بالكلام وهى ماشيه وراحوا استلموا الحاجات اللى كانت أيه طلبتها وخدوا بعضهم وطلعوا على فوق .
__________________________________
عدى كذا ساعه وفى الشركه كانت ليل قاعده فى اوضه مكتب صغيرة قريبه من اوضه زين وعمر و بتخلص شويه حاجات عمر طلبها منها بعد ما قعد معاها شويه وعلمها نظام الشغل وكمان وراها كذا حاجه وهى بشطارتها وبذكأها فهمت على طول منه وعمر عجبه زكاءها ده جدا ومكنش متوقع انها بالذكاء ده .. وبدأت تنفذ لوحدها المطلوب منها على طول وعمر رجع مكتبه .
أنت تقرأ
روايه زين
Любовные романыهو حاد الطباع وشديد الغضب وبارد كالثلج .. قوى وشديد الثراء .. يهابه كل من يعمل معه فى هذا المجال .. يمتاز بملامح رجوليه وجاذبية شديده .. بشرته قمحيه وعيونه سوداء كالليل وحاده كالصقر .. طويل وجسم قوى يدل على صلابته .. عنيد وقاسى .. ومتعجرف ويكره المر...