#روايه_زين
الفصل الثانى والعشرون
#بقلم_سحر_فرجيوسف اتوتر ورد وقال .. يا زين انت فاهمنى غلط انا اقصد .......
وقبل ما يكمل كلامه زين وقف بعصبيه وبصله وقال .. قولتلك ليل خط احمر 😡😡😡
يوسف سكت خالص وشاهى كانت متابعه الكلام كله اللى دار بينهم وكانت متغاظه جدا جدا وبصت لعمها وبهدوء قالت .. شكلها تخصه يا عمو سيبك منها .
يوسف رد وقال .. استحاله طبعا زين مش بتاع الحاجات دى خالص .. بس هو فعلا فاهمنى غلط .
شاهى ردت وقالت .. على كيفك انا نصحتك .
وشويه وبدؤا تصوير المشاهد تانى وليل واقفه وفرحانه وعمر فرحان علشان فرحتها دى بس للاسف زين كان متعصب جدا وبدا يشخط ويزعق لكل اللى حواليه ويعيد فى المشاهد اكتر من مرة .
لحد ما فجأه .....................
سمعوا صوت صرخه جامده والكل قام وقف علشان يعرفوا ايه اللى حصل وايه مصدر الصرخه دى والتصوير كمان وقف وعمر عيونه بتدور على ليل فى كل مكان وبذات مكان ما كانت واقفه ورا لوحدها بتابع التصوير جنب حمام السباحه بس للاسف ملقهاش .
عمر بصدمه صرخ وقال ليل 😲 ليل فين يا زين وخد بعضه وجرى بسرعه ومستناش رد من اخوه وزين اول لما سمع اسم ليل جرى هو كمان وراه واول لما عمر وصل عند البسين شاف ليل بتنزل وبتطلع فى المايه وشكلها بتغرق فنط بسرعه من غير تفكير وزين اول لما شاف كده اتصدم وقال .. ليييييل و نط على طول هو كمان فى قلب المايه والناس كلها اتلمت حولين البسين وشاهى واقفه فرحانه من اللى حصل ليها بس اتكبست لما شافت زين بيرمى نفسه فى البسين علشان ينقذها .
عمر وزين بسرعه مسكوها وحاولوا ينقذوها .
زين عيونه عليها بكل قلق وحزن وخوف وبص لعمر اللى كان مرعوب عليها وقال .. اطلع انت يا عمر بسرعه من المايه وسيبها انا ماسكها كويس علشان تقدر تاخدها منى عقبال لما أطلع ليكم ومتخليش اى مخلوق منهم يلمسها ولا يجى جنبها .
لسه يوسف هايقرب منهم علشان ياخدها منهم .. زين رفض وبص لعمر اللى فهم وطلع على طول من المايه وعمل زى ما زين طلب منه بالضبط لحد ما طلع زين ويوسف كان جاب كرسى بسرعه علشان يقعدوها عليه .
وزين اول لما خرج من المايه شاف عمر منومها على ضهرها وبيحاول يفوقها و عيون الكل عليهم .
زين قعد جنبها على الارض بكل خوف وحاول مرة واتنين انه يفوقها بس للاسف كانت شربت مايه كتير وجسمها لونه بدا يزرق والتنفس بيقل جامد .. عمر بص لزين وقاله .. مفيش غير حل واحد يا زين .
زين بصدمه وخوف انه يخسرها قاله .. انطق يا عمر اعمل ايه .
عمر رد بسرعه وقال ..انعاش اصتناعى يعنى فم لفم يا زين لازم يبقى فيه تبادل غازات لان الرئه اكيد اتملت مايه .
زين من غير ولا كلمه قرب من ليل اوى اوى ووشه بقى فى وشها وحط شافيفه على شفايفها وبدا تبادل الغازات ما بنهم مرة واتنين وتلاته .. والكل واقف مزهول من اللى بيحصل وبذات شاهى .
لحد ما ليل بدأت تتنفس من جديد وشرقت وبدات تخرج المايه من بوقها وبتكح جامد .. فى اللحظه دى .. زين ابتسم وفرح اوى وعمر كمان فرح وليل بتعب بصتلهم وقالت .. كنت هاغرق كنت هااااغرق .. هى ..هى ال ......
ومن غير ولا كلمه ومن غير اى مقدمات وفى لحظه كان شايلها زين ومقعدها بشويش على الكرسى اللى كان جايبه يوسف .
وطلب بسرعه حد من العمال يجبله ملايه علشان يغطوها كويس .
وعيونه جت على عمر اللى فهم على طول زين عاوز ايه بالضبط يا دوبك من نظره عيونه .
عمر صقف بايده الاتنين 👏👏👏 وبص لكل الناس اللى كانت واقفه وموجوده وقالهم .. فركش .. فرررركش يا جدعان .. ونكمل بكرة ان شاء الله .
__________________________________
أيه ومامتها واختها وكمان خالها كانوا خرجوا وقعدوا فى الاستراحه على انتريه صغير جنب اوضه الاسطى حسن .. وفى وسط ما كانوا بيتكلموا مع بعض خالها افتكر موضوع حريق سعاد وعيالها واللى حصلهم وبصلهم بحزن وقال .. شوفتوا ايه اللى حصل فى البلد لما روحت انا وعبير .
أيه ومامتها استغربوا جدا وأيه بصتله وقالت .. خير يا خالو حصل ايه اللهم اجعله خير .
خال ايه رد وقال .. الست اللى اسمها سعاد مرات عبد الرحمن الله يرحمه .. ماتت هى وعيالها الاتنين لما الشقه ولعت بيهم كلهم .. وكمان اخوها حسان كان معاهم بس نقلوه على المستشفى فى حاله خطيرة .
ام أيه اتصدمت وكمان أيه نفسها مش مصدقه .. وبصت لخالها وقالت .. يا عينى معقول حصل امتى يا خالو الكلام ده .
وليل .. ليل اخبارها اوعااااا 😲
أنت تقرأ
روايه زين
Storie d'amoreهو حاد الطباع وشديد الغضب وبارد كالثلج .. قوى وشديد الثراء .. يهابه كل من يعمل معه فى هذا المجال .. يمتاز بملامح رجوليه وجاذبية شديده .. بشرته قمحيه وعيونه سوداء كالليل وحاده كالصقر .. طويل وجسم قوى يدل على صلابته .. عنيد وقاسى .. ومتعجرف ويكره المر...