الفصل الثلاثون من روايه زين

41.9K 1.3K 156
                                    

#روايه_زين
الفصل الثلاثون
بقلم سحر فرج

وعند يوسف فى الفيلا كان قاعد بيتفرج على التلفزيون هو وشاهى وبيكلوا بيتزا بعد ما فضلت تزعقله كتير على علاقته ومساعدته لى ليل وكمان قربها من زين بالطريقه دى وكانت عاوزة تعرف ايه اللى بيحصل بالضبط وليه بيساعدها بالمنظر ده ويوسف كان رده الوحيد عليها انها اكتشاف جديد ليه مش اكتر ومرديش ابدا يجيب سيره الخطة اللى بينه وبين ليل وحسام وعمر  .
وفجأه سمعوا صوت جرس الباب وشاهى بصتله باستغراب وقالت .. انت مستنى حد ولا ايه يا عمووو ؟؟
يوسف ابتسم ورد وقال .. هاكون مستنى مين  يعنى خليكى انتى كملى أكلك وانا هاقوم اشوف مين على الباب .
وفعلا فضلت شاهى تكمل اكل البيتزا وتتفرج على التلفزيون ويوسف قام وراح ناحيه الباب ومد ايده وفتح واتصدم من اللى كان واقف اودامه ................؟؟؟؟؟؟؟؟
يوسف بصله بكل صدمه واستغراب وقال .. افندم انت مين  ؟؟ وعاوز مين حضرتك .

حسان كان واقف اودامه ومغطى وشه كله بكوفيه يا دوبك سايب عيونه بس علشان كميه الحروق الرهيبه اللى فى وشه اللى خلته بشع وبص ليوسف وقال .. حضرتك استاذ يوسف الشريف صح .
انت اللى كنت مع ليل فى الصور اللى انا شوفتها على الفيس بوك .
يوسف باستغراب رد وقال .. انت مين بالضبط وتعرف ليل منين وعاوز منها ايه ؟!
جت شاهى على صوت عمها وبصت لحسان واتصدمت من شكله وخافت جدا وقالت .. مين ده يا عمو وعاوز ايه منك ؟؟؟
يوسف رد عليها وقال .. اصبرى انتى يا شاهى لما اشوف الاخ ده عاوز ايه 😏
حسان برخامه بص لشاهى وقال .. لاموأخذه يا ست هانم انا كنت جاى اسأل على ليل قريبتى مختفيه بقالها فترة كده ومحدش يعرف طريقها ولا مكانها ولما شوفت صورها ماليه الفيس بوك وسألت واطقصت لحد ما عرفت ان اللى معاها فى الصور ده هو الشخص اللى انتى بتقولى عليه عمك ده 😏 وقالولى ان اسمه يوسف الشريف منتج ولا مخرج باين .
انا بلف من الصبح على كعوب رجلى لحد ما قدرت اوصل لعنوانكم ده .
يوسف بدأ يقلق من منظره ده وبكل صرامه وحزم بصله وقال .. انت هاتقول عاوز ايه من ليل ولا تحب ابلغ البوليس وهو اللى يتصرف معاك .

حسان اول لما سمع كلمه بوليس دى كش فى نفسه وخاف وقال .. هاكون عاوز ايه منها بس انا بقولك دى قريبتى وكنت عاوز اشوفها واطمن عليها مش اكتر ليه حضرتك مش قادر تفهم كده .
يوسف بصله بكل عصبية وقال .. بقولك ايه يا اخ انت ليل قريبتك دى مش هنا ومعرفش عنها حاجه واتفضل يالا امشى من هنا بدل ما اخلى البواب يرميك فى الشارع وإياك اشوف وشك هنا تانى بعد كده انت فاهم 😡😠😡

حسان لسه هاينطق ويتكلم ........ يوسف بصله وقال بصوت عالى .. بقولك اتفضل من هنا ومش عاوز اشوف وشك ده هنا تانى .. وبدأ ينده على البواب بأعلى صوته ويقول .. يا عثمان يااااا عثمان .. طلع البنى ادم ده بره واياك يدخل هنا تانى ولو شوفته اودام الفيلا فى اى وقت بعد كده اتصل بالشرطه فورا .

روايه زين حيث تعيش القصص. اكتشف الآن