Babalık

10.4K 904 127
                                    

Eve geldiğimizde annemler çoktan gelmişti. Berk ile boştaki ikili koltuğa yan yana oturduk. 

Babam "Herkes geldiğine göre..." diyordu ki annem sözünü kesti.

"Bu delikanlı da mı herkesten biri? Aile içi bir konuşma olacağını düşünüyordum." 

Anneme "O zaman kocan ortamdan ayrılabilir." dedim.

"O senin baban." diyen anneme "Eğer o benim babam olsaydı, bu ortamda olmazdık." dedim. 

"Onca sene babalık yaptım." diyen annemin kocasına ,Çetin Bey'e, "Çocukluğum sırf bakıcılar ile geçti. Ergenliğe ulaştığımda ise ben uyurken eve geliyordunuz. En son seninle hatırladığım anım ise sana 'değerli' dediğim eşyamı yakıp bana tokat atmaya çalışmıştın." dedim.

Tam konuşacakken babamı göstererek "Tokat yememi engelleyen, beni koruyup kollayan, rahatsızlandığımda doktora ve hastaneye götüren, hastaneye kaldırdığımda yanıma gelen ve yine o hastaneden beni çıkaran, okul devamsızlığımı kontrol eden, benim için okul eşyalarımı hazırlayan, beni destekleyen ve arkamda olan kişi bu adam. Bunların hepsini sadece bir günde yaptı. Hatta bir gün bile değil. Senin olmana rağmen ben bu adama bu kadar hızlı baba dediysem sen neler yapmışsın, otur ve düşün. Eğer bana bu saydıklarımı yıllar boyunca yapmış olsaydın ben bu adama öyle baba demezdim, böyle hemen alışmazdım. İçimde görmediğim bir baba sevgisi var. Bu adam bana onu veriyor, bana babalık yapıyor. Sen ise onca fırsatın varken sadece karını ve işini düşündüm. Benim sadece maddi kaynağım gibiydin." dedim. 

Kimse bir şey demezken "Bu olaydan sonra sizinle yaşamak istemiyorum." dedim. 

"Onca seneden sonra bu adamla mı yaşayacaksın?" diye sordu annem. 

"Evet, istiyorsa benimle yaşayacak. İsterse başka bir ev ayarlayacağım. İsterse de birileri ile ev arkadaşı olur. On sekiz yaşında. Ona karışamazsın. Bende karışamam. Sadece güvende ve mutlu olmadığı yerlerde işe müdahale ederim." dedi babam. 

Bu beni gülümsetirken annem ve kocası ayağa kalktı ve bana "Eşyalarını buraya göndeririz." dedi.

Onlar evden çıkarken babam, Berk'e bakarak "Ev arkadaşı olma konusunda ciddi olmuyordum. Kızım benim ve kimseye vermiyorum." dedi.

"Anlıyorum efendim." diyen Berk'e babam "Umarım anlamışsındır." dedi.

"Şu soğuk ortamı bir kenara bırakır mısınız? Bir kardeşim olacak. Bunu kutlamalıyız ve ben açım." dedim.

Kitap EvreniHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin