Klockan ringer klockan åtta morgonen efter, men någon mirakel morgon som det brukar vara i filmer. När solen skiner in genom fönstret och det är hur lät somhelst att gå upp ur sängen, det är det. Länge ligger jag och drar mig i sängen tills jag märkte att om jag inte skulle gå upp så skulle jag bli sen.
Jag kliver upp ur min varma säng som nästan drog tillbaka mig av förtvivlan. Jag går fram till fönstret och drar bort gardinerna. Himmlen är klarblå och solen står högt på himmlen.
Jag ler, idag är det bal. Jag hör hur dörren öppnas bakom mig och där står mamma.
"Ååh vad bra att du är vaken!" Säger hon och ger mig en kram.
"Vi kan börja med att göra iordning ditt hår" mamma hänvisar till stolen vid min spegel.
Jag sätter mig ner och hon borstar ur mitt hår och börjar sätta upp delar av håret.
I slutändan resulterar det i en uppsättning med allt hår, med blommor som dekoration. Under tiden så sminkar jag mig och jag och mamma lyssnar på låtar som Barbie girl, Mamma Mia och Monica och sjunger och larvar oss. När mitt hår och smink är klart går mamma och hämtar min klänning hon har strykt kvällen innan. Jag byter om till mina rätta underkläder, vita så att det inte ska synas igenom. Hon kommer in med klänning hängandes på en galge, det är en axelbandslös klänning, den är gräddvit och är klädd med ett spetstyg och går lite längre än till knäna.
Mamma hjälper mig med att få klänningen över huvudet. Jag går och ställer mig framför min helkroppsspegel.klänningen är verkligen jättefin. Mamma sätter på skärpet runt midjan och allt blir fulländat. Jag snurrar runt och mamma ler och skrattar. Tillslut börjar hennes ögon vattnas och vi kramas länge. Sen tar vi några bilder på mig och oss tillsammans för att minnas denna fina dag.
Jag tittar på klockan och sedan ut genom fönstret, ingen pampig bil står på uppfarten.
Vi sätter oss i vardagsrummet och bara efter några minuter så ringer dörrklockan. Jag reser mig upp men mamma är snabbare och springer ut i hallen före mig.
Jag hör Omar's röst och min mage börjar pirra. Jag ser till att min klänning sitter fint och tar ett djupt andetag. Först in genom dörren kommer mamma och efter det Omar i en elegant svart kostym. Vi båda börjar le och han småspringer emot mig och vi möts på mitten. Han skrattar lite lätt och tar min hand. Hans ögons gnistar och jag ler mot honom och han tittar tillbaka på mig. Det varar i många minuter innan Omar säger
"Vad fin du är idag" jag ler ännu större än förut och han närmar sig mig och ger mig en kyss.
"Nu måste vi ta kort på er innan eran skjuts kommer!"
Mamma kommer in rummet med kameran i högsta hugg och förstöra vårat perfekta moment.
Vi ställer upp oss och poserar framför kameran, Omar ber mamma ta en bild med hans mobil på oss. Han tar tag i mig och tar upp telefonen.
Han klickar på instagramapplikationen i hans telefon, tar fram bilden på oss och trycker "fortsätt". Han tar tag i min hand medan han skriver på inlägget.
När han skrivit klart inlägget tittar han in i mina ögon och säger.
"Är du säker?" Jag nickar och han trycket på "dela" knappen, nu är det officiellt. Alla The Fooo's tusentals fans vet nu om att jag och Omar har ett förhållande. Nu har de all rätt att döma, mig och att tycka till om oss.
*
Bilen med den glansiga lacken kör in på uppfarten upp till skolan, utanför matsalens stora portar står en klunga samlad. Där alla i vår klass uppklädda i magiska balklänningar och prydliga kostymer står och pratar ivrigt med varandra. Vi tar några klassbilder tillsammans, flera fotografer fotar oss och sedan tar vi bara massor av bilder i övrigt, för att minnas hur fina alla var denna dag.
Portarna till matsalen slås upp och vi träder in, parvis går vi in i matsalen. Det ser annorlunda ut, det är ljusare och är uppöppnat. I mitten står ett stort långbord åt alla oss. Vi hör steg av klackskor mot stengolv och höga röster och vi vänder oss om. Där står våra mentorer och några andra lärare vi kommit nära under åren. Där står de med leende som räcker ändå upp till öronen.
Vi sätter oss vid bordet och börjar prata, en av våra SO-lärare ställer sig upp för att prata, hon välkomnar oss till middagen denna vackra dag och efter det serveras förrätten, räkstubbe.
Middagen är väldigt väldigt trevlig och många skratt hörs, mångs tal hålls och många tårar fälls.
Joakim sätter skeden mot sitt glas och plingar i det, alla tystnar. Han reser sig upp går fram till änden av bordet.
"Jag har klarat mig igenom hela grundskolan, endel betyg på marginal och en av de är svenska. Redovisningar är bland det värsta jag vet, glömmer alltid bort vad jag ska säga. Men detta jag jag ska berätta nu kommer jag nog aldrig glömma. Det var i sjuan precis innan sommarlovet vi hade en friluftsdag, vi skulle gå eller springa några varv en runda här på Göteborgs kusten, det var så varmt den dagen och solen var framme, jag var en varmkorv efter den dagen. Jag och Omar hade redan sprungit klart ett varv, atletiska som vi är" ett svagt skratt hörs från alla runt bordet "det var ju ändå frilufs dag, sommar och en av de sista dagarna innan sommarlovet. Vi ville såklart liva upp stämningen lite. Vi smög in på vårt omklädningsrum, snakade taktik. Resten kan vi hoppa över och komma till det roliga.
Lärarna stog tillsammans i en klunga och åt hamburgare. "Första offret, den dryga gympaläraren" Omar tog det första kastet, det satt mitt i prick, hela hans tröja blev klaskblöt. Jag kastar andra vattenballongen, men missar. Sedan börjar vi bomba de, de springer mot oss och även de börjar kasta vattenballonger mot oss. Flera andra från vår klass kommer och börjar kasta på dem vattenballonger".
Jag tittar mot Omar, han gråter. Jättemycket och skrattar samtidigt. Hans kinder är helt blöta och han stryker händerna över händer. Samtidigt som vi allihopa runt bordet skrattar.
*
Efter middagen är det dags för balen. Vi kommer ut på planen utanför och där är hundratals människor är redan på plats.
Tillslut är det dags att gå in i sen stora gympasalen som idag är fint omgjord till en balsal. Vi går parvis in i lokalen. Prydliga discolampor lyser fint upp lokalen, i en del av hörnen finns det dricka och tilltugg röda muggar står redan redo. I ett annat finns den som som styr musiken och i hörnet längst bort finns en balfotografering, med en riktigt fotograf.
Maria kommer fram till mig, ett stort leende pryder hennes ansikte. Hon tog modet att bjuda ut killen som hon gillat i flera år, det visade sig sen att han hade besvarade känslor tillbaka.
"Det här är precis som sånt som bara finns i filmer, plastmuggar, balfotografering!" Säger hon högt för att överrösta musiken.
Jag ler stort och nickar mot henne, sedan drar jag bort henne till hennes dejt.
Balen är varar inte så länge, men vi har alla så fantastisk kväll. I slutet av kvällen så spelas "my heart will go on", dansgolvet blir mycket tommare än innan några par står på golvet och håller om varandra.
Jag söker ivrigt med blicken över dansgolvet efter Omar. Efter någon minut kommer han snabbt gåendes mot mig leende.
"Får jag lov min unga dam" säger han innan jag säga någonting annat.
Han sträcker fram handen och jag tar emot den. Sedan dansar vi, mitt huvud ligger på hans axel och hans huvud hänger över min. Vi dansar så hela låten i outrot när en följt spelar böjer jag upp huvudet och Omar gör detsamma. Vi tittar på varandra men ingen säger någonting, det behövs inte. Vi tittar på varandra länge innan musiken tystnar helt och han kysser mig.
********
Whaaat? Jag uppdaterar på en vardag??? vad har hänt med mig
Men är på jättejättebra humör idag var en jättebra dag för vi åkte pulka hela dagen och jag fick sluta skolan tidigare. Ska sova hos min bästa vän tre dagar i rad i helgen+ vänta på det bästa. JAG SKA PÅ BUZZKILLZOO!!! var så längesedan jag var på något med killarna så är superdupertaggad, ses vi där?
Jag har kommit på en idé till denna novell nu som tillut kommer leda till slutet, men jag vill veta om ni har några önskningar vad som ska vara med innan jag avslutar den? Eller om ni bara vill säga något helt random så kan ni skriva i kommentarerna :*
DU LIEST GERADE
Utan Dina Andetag - The Fooo Novell
FanfictionEngla's nya liv i Göteborg startar lyckligt, men vad kommer förändras när hon får reda på ett förskräckligt besked?...