Detta har hänt:
"Omar hur är det?" Frågar jag och lägger min hand på hans rygg.
I nästa sekund faller han ihop på golvet.
***************
"Omar!" Kommer det ut som ett skrik från mig.
"Lungna ner dig, så kommer allt att gå bra" Säger Ogge, tar min hand och trycker mig närmare honom.
Oscar och Felix vänder på honom, hans ögon är slutna. Oscar sätter örat vid hans mun.
"Han andas" Säger han.
"Det är såklart han gör" säger Ogge och kramar om min hand hårdare.
Jag tar tag i Omar's hand och känner på hans puls. Den går snabbt.
"Är Wilnur hemma?" Säger Oscar och alla kollar på mig.
"Fråga inte mig, men jag tror inte det. Vi får ringa henne" Säger jag och alla nickar.
Jag lägger ner Omar's hand och jag och Ogge går upp för att ringa till Wilnur.
*****
"Hur går det?" Säger Ogge när han går nedför trappan framför mig.
Det blir tyst och jag hör att Felix dröjer på svaret "Han har inte vaknat"
Svaret han får bränner och jag känner en tår rinna nedför min kind.
Vi kommer ner i källaren och han ligger fortfarnade på golvet. Hans hår blött, hans anikte är blankt och det är en blöt fläck på hans tröja.
"Har han svettas?" Frågar Ogge.
"Vi hällde vatten över honom" säger Oscar.
"Men hörni! Vi har inte testat mun mot mun metoden!" Säger Felix efter att ha varit tyst en stund.
Allas ögon vänds mot mig.
"Du klarar det här" säger Ogge och lägger armarna om mina hals.
Jag tar ett djupt andetag och sätter mig på knä framför honom. Jag böjer mig fram och blåser in luft och direkt efter trycker Ogge på hans bröstkorg. Vi upprepar det flera gånger, men inget händer.
~ Ogge's perspektiv ~
Hon lutar sig tillbaka och jag ser att ännu fler tårar leta sig fram från hennes ögon.
"En gång till bara" Säger jag.
Jag vänder mig mot henne och sätter händer på hennes axlar. Jag tittar in i hennes ögon.
"Du kan göra det här, bara en gång till" Säger jag.
Hon torkar bort trårana och nickar. Hon böjer sig ner och jag är beredd att trycka på hans bröstkorg.
"Omar snälla" hör jag att hon viskar innan hon blåser in luft.
Jag trycker på hans bröst men inget händer, precis som alla andra gånger. Engla sätter händerna för ansiktet och jag hör att hon börjar gråta ännu mer. Jag lägger armarna om henne. Det blir tyst och några sekunder flåsar Omar till.
Oscar och Felix som varit tysta det mesta nu rycker till och lägger honom på sidan. Jag går dit och sätter mig.
"Det går bra" Säger Felix som håller i Omar's hand.
Oscar hjälper han att få i sig en klunk vatten. Han försöker säga någonting men får inte fram något. Han försöker igen och jag ser hur jobbigt det är för honom. Men tills ut får han fram.
YOU ARE READING
Utan Dina Andetag - The Fooo Novell
FanfictionEngla's nya liv i Göteborg startar lyckligt, men vad kommer förändras när hon får reda på ett förskräckligt besked?...