Kapitel 19 - Forever young

869 19 1
                                    

Detta har hänt:
Till: Min älskade ❤️

"I never let you go, night ❤️"

Svarar jag och lägger ifrån mig mobilen. Sen somnar jag.
***************

"Vad ska du ha att dricka?" Frågar Omar.
Det är lördag morgon och om ungefär 30 min sitter jag och Omar på tåget upp till Stockholm.
"Ehm..." Säger jag men längre kommer jag inte förens jag hör ljudet av plåtburkar som smäller i backen.
Jag vänder mig och ser att Omar står brevid en back Colaburkar som tydligen "ramlat" ner. Omar bara viftar med händerna i luften och ställer sig snabbt brevid mig. Jag skrattar. Sen går han ifrån mig bort till chokladen.
"Ursäkta unge man. Du får faktiskt ta att plocka upp det här. Någon ordning och reda får det vara" säger en tant strängt som antagligen jobbar här som kommit fram och nu står och pekar på röran på golvet.
Jag kollar bak på Omar och han tittar oskyldigt på mig. Sedan går han motvilligt tillbaka och plockar upp alla Colaburkar.
*****
Vi rör oss längs perrongen och jag känner att många blickar dras mot mig, som om jag är en magnet som alla är tvugna att följa.

Några foooers kom fram till Omar, hälsade tog bilder och pratade.
"Hej! Filippa ellerhur?" Säger Omar till en tjej i mörkt brunt hår som kommer fram.
"Jag har saknat dig så. Ingen älskar dig mer än vad någon annan gör" säger hon medans dom kramas.
Jag stog nu där brevid Omar och var just nu en kastrull med kokande vatten som snart kokar över. Jag var tvugen att knyta mina händer för att inte klappa till tjejen som nu står och pratar med honom med ett hånleende på läpparna.
"Kan jag få en sista puss?" Säger hon och pekar på sin kind. Värre tjej kan man ju leta efter. Ja. Jag har PMS idag.
Jag ser hur Omar lite motvilligt ger henne en snabb puss på kinden.
"Men vem är det här då?" Säger hon och jag känner att hon slänger en argsint blick.
Omar mumlar lite och kollar på mig lite olyckligt. Att ljuga för sina fans kan inte vara det lättaste. Men tillslut kommer han upp med.
"Bara en vän bara" säger han och ger tjejen ett leende tillbaka för att det ska vara mer trovärdigt.
"Jasså vad kul!" Säger hon och kollar på mig med ett fake leende på läpparna.
Jag kunde se det svarta hatat i hennes ögon som var undangömd framför ett par stora isblå ögon.
"Ja, Engla!" säger jag och sträcker fram handen.
Hon tar ett starkt grepp om den och skakar den ordentligt. Jag klämmer åt lite, bara för att få hämd på att hon sa att hon "älskade" Omar så mycket som hon gjorde.
"Vi borde nog gå!" Säger Omar och sätter armkrok med mig.
"Okej syns då Omar" säger hon med en förvrängd röst.
Vi går igenom folkmassan och går bort till en enskild bänk.
"Vilken bitch" viskar jag.
Omar kollar på mig med en blick som skulle vart seriös. Men vilket bara såg ut som om hans iris bara flyttats upp ett snäpp i ögat. Sedan formas ett leende på hans läppar och hans djupa, gyllenbruna ögon börjar gnistra. Jag sätter ner handen på det slinta träet. Jag känner beröringen av Omar's fingertoppar på översidan av mina fingrar. Bara en beröring, tusen känslor.
*****
"Stockholm here we come!" Säger Omar och sträcker upp sin kyntna näve upp i vädret när tåget börjar rulla.
"Jag vill sova" säger han.
"Sov då" säger jag.
"Men jag är för hype av mitt godis." Svarar han.
Jag tar min väska och plockar ut min iPod, jag trasslar upp mina hörlurar och pluggar i dom.
Jag sätter i ena hörluren i Omar's öra och den andra i mitt och sätter på Photograf med Ed Sheeran. Efter att vi suttit och flummat runt genom flera låtar lutar jag mitt huvud mot hans bröst. Han lutar sitt ansikte ovanpå mitt. Jag lyssnar till ljudet av hans hjärtslag dom sekunderna efter låtararnas slut. Hans han ligger ovanpå min och våra fingrar är ihop flätade. Helt plötsligt känner jag att jag slummrar till.
"Sov du gumman" säger Omar med sin lugna röst.
Jag stänger mina ögon och lyssnar ännu en gång till hans hjärtslag, dom är som en godnattsaga. Inte långt efter det somnar jag.
*****
Det har nu gått nästan tio minuter sedan Omar gick iväg för att göra någonting.

Utan Dina Andetag - The Fooo NovellHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin