Detta har hänt:
Jag ligger i min säng, helt ensam. Jag tittar runt omkring i rummet, upp i taket, jag blundar och försöker sova. Men inget funkar, och allt beror på Omar och fjäriliarna i min mage, jag tror verkligen att jag fallit för honom.
**************
Öppnar ögonen och känner att hela huvudet dunkar, jag vänder på huvudet och tittar upp på min digitala klocka som svagt grönt lyser upp mitt sängbord. Klockan är 04:56. Jag reser mig upp och går till toan. Jag öppnar skåpet över handfatet i hopp om att det ska ligga en alvedon där, jag orkar inte gräva i flyttlådorna. Men som tur är hittar jag en alvedon, jag sväljer den och sen dricker jag ett glas vatten.
*****
~ Omar's perspektiv ~
"Omar gå upp nu!" Hör jag mamma röst precis utanför dörren.
"Fan, är det såhär det känns att vara bakis? Isåfall vill jag inte uppleva det" mumlar jag tyst för mig själv.
Jag går fram till dörren och öppnar den.
"Mamma! Jag går inte till skolan idag!" Skriker jag och sedan låser jag dörren och lägger mig i sängen.
*****
Jag sträcker mig efter mobilen som ligger och vibrerar på golvet och har gjort några gånger nu. Jag tittar på skärmen och ser att Engla ringer. Jag trycker på svara och sätter mobilen mot örat.
"Ja..." Svarar jag högt
"Äntligen! Jag har ringt dig 7 gånger!" Säger hon
"Men jag hörde inte" svarar jag.
"Men i alla fall ska jag inte till skolan idag så du inte undrar vad jag är" säger hon
"Åh, vad bra för att jag ska inte heller till skolan" säger jag och är det blir tyst.
"Som du märker är jag väldigt trött så kan jag få sova nu?" Säger jag och skrattar lite.
"Ahaaaa" svarar hon
"Okej, puss hej älskar dig!" Säger jag och hör hennes skratt innan jag lägger på.
Jag lägger ner mobilen på golvet och lägger mig platt på mage i sängen. Tack för att jag slapp att ha den klumpen i magen. Att lämna Engla i skolan, aldrig. Inte nu i alla fall.
Sen somnar jag.
*****
Jag ställer in brödet och mjölken efter mig, tar min ispåse och sedan går jag upp på mitt rum. Jag öppnar upp datorn och går in på it'slearning. Sedan börjar jag arbeta.
Min mobil plingar till och jag kollar på skärmen
*
Meddelande från; Sandy
"Hur är vädret i Götet?"
Jag tittar ut igenom fönstret och ser att solen tittar fram bland molnen.
"Bra antar jag, vadå da?" Svarar jag.
Sekunden efter får jag ett sms från Daff på crewets grupp på sms.
"Träna på denna koreografi...." Var det ända jag läste och lutade mig pafft tillbaka i stolen.
"Kommer bli chill att hänga i Göteborg igen" svarar Ozzy snabbt tillbaka.
Medans jag bara sitter där som ett frågetecken och undrar vad som står på. Jag ringer snabbt upp Oscar.
"Wazzup bror" svarar han
"Tja, ehm... Har jag missat något med att hänga in my place?" Frågar jag honom.
"Vi kommer ju ner till your place imorgon, ni har ju ledigt på skolan så" säger han och jag hör en liten suck.
"Var jag vaken när ni diskuterade det?" Säger jag.
"Ja, men du var med Engla i loungen då" säger han och jag kan bara föreställa mig hans minn.
"Aha" svarar jag snabbt tillbaka.
"Japp så äree" säger han
"Men vi ses imorgon då, tjarå" säger jag och vi lägger på.
Jahapp, då var mina lediga dagar planerade då. Jag känner lite på tinningen som svullnar upp en aning och sedan plockar jag fram matteboken och mitt räknehäfte.
*****
"Och det var det som hände under den franska revolutionen punkt!" Avslutar jag menigen och lutar mig bakåt och tar ett djupt andetag.
Jag beundrar mitt hårda arbete om den franska revolutionen på 3 A4. Jag kollar på klockan, 15:46, Redan. Jag reser mig upp, går ner till hallen och sätter på mig skorna.
*****
Jag plingar på ringklockan, igen öppnar. Jag plingar på igen och plötsligt flyger dörren upp.
"Åh hej!" Säger Engla som öppnar dörren och det första jag ser är hennes fantastika leende.
Jag kollar på henne lite.
"Kom in då" säger hon och backar så att jag kan gå in.
Jag tar snabbt av mig skorna och följer med henne in i ett ganska stort vitt rum, stora fönster, mycket vitt, en stor soffa och massa flyttlådor överallt.
"Jag plockar upp lite ur flyttlådorna och jag hittade gammla fotoalbum" säger hon som satt sig i hörnet av soffan.
Jag sätter mig brevid, flyttar mig tät intill henne och lägger armarna runt hennes axlar. Hon börjar bläddra.
"Nejmen det där ser precis ut som Oscar ju!" Säger jag och pekar på ett litet barn som jag sedan märker finns på många av bilderna.
"Vem är det?" Frågar jag nyfiket.
"Jag vet inte, jag har alltid undrat men aldrig fått något svar" säger hon och kollar snett på mig.
***************
Halloj på er alla!
Hur har ni det på sommarlovet? Denna vecka har jag fullt upp med en danskurs.
Här är allafall kapitel. Jag kan spoila för er att killarna kommer in bästa kapitel ;) funny va?!
Nattmackor//Kajsa :*
YOU ARE READING
Utan Dina Andetag - The Fooo Novell
FanfictionEngla's nya liv i Göteborg startar lyckligt, men vad kommer förändras när hon får reda på ett förskräckligt besked?...