Detta har hänt:
Jag sätter mig ner mot väggen, hela min kropp skakar, hela mitt synfält suddigt och hela mitt hjärta bankar av smärta.
***************
03:48, jag ligger tätt intill Engla och det hörs svaga snarknigar från Felix och Oscar på golvet. Ända sedan den hemska natten på sjukhuset, tre dagar sen har jag vänt på dynget. Jag ligger vaken på nätterna och sover långt in på dagarna. Vilket inte är bra eftersom jag och resten av killarna . Tro det eller ej, men vi har ett framträdande imorgon. Jag borde sova, min kropp är trött men min hjärna är pigg. Jag är helt klarvaken. Men det ända jag kan tänka på är Ogge, hans hjärta har inte blivit tillräckligt bra än och han har inte varit vaken på tre dagar. Vi ska få besked imorgon om vad som kommer hända. Min mage knyter sig och jag borrar ner huvudet i min kudde. Jag känner en tår leta ur min tårkanal. Jag torkar snabbt bort den och jag känner fukten under mitt öga. Att dom aldrig tar slut, tårnarna. Vissa säger att det är bra att gråta men jag finner igen mening med det. Det visar bara att man mår dålligt. Om det inte är glädjetårar då.
"Omar" hörde jag någon säga.
Jag satte mig stelt upp i sängen. Jag hörde inte vem det var, kanske var jag inte helt vaken ändå.
"Här nere" sa rösten och då hörde jag att det var Oscar.
Min syn vände sig snabbt och jag kunde snabbt se konturerna av Oscars hår och hans breda axlar. Han reser sig upp och jag följer efter. Kalla kårar går i min kropp när mina fötter stöter den kalla golvytan.
Han drar ut stolen, sätter sig ner och rufsar i håret.
"Sömnlös?" Frågar han mig.
"Riktigt sömnlös" svarar jag.
Oscar mumlar medans hans fingrar placerat sig på vänstra sidan av hans bröstkorg. Vad han gjorde visste jag inte.
"Vi borde göra något för Ogge, alltså imorgon, på uppträdandet" säger han.
"Typ en låt" säger han och tittar drömmande ut i luften.
"En låtmix, 97 ways, dumbstruck" säger jag.
"Fire and rain, själen av en vän" säger han och vi möter varandras blickar.
Jag hämtar papper och penna. Där börjar alltid något som är äkta och kommer från hjärtat.
***************
Hejsan hoppsan!
Jo jag tänkte såhär, eftersom jag typ fått skrivstopp och inte har så mycket inspiration att skriva just nu tänkte jag att jag gör detta till det minsta kapitlet i världshistorien och sen kan jag typ gå vidare med nästa :p. Men nu är det så att jag har fått spinn på Ellen's novell ( Around the stars ) och skriver just nu på den bara. Och sen tänkte jag skriva på min idag men då tog min novell i svenskan över hela eftermiddagen så den tiden försvann men nu borde jag sluta babbla på.
Sen en sista grej. Sök på Fallen Angel här på wattpad. Det är jag och Ellen som skriver den tillsammans så yäs, gå and läs it, right now! Älskar att prata svengelska :P
Nattmackor// Kajsa :))))))
YOU ARE READING
Utan Dina Andetag - The Fooo Novell
FanfictionEngla's nya liv i Göteborg startar lyckligt, men vad kommer förändras när hon får reda på ett förskräckligt besked?...