Kapitel 25 - 2 hours left.

690 18 3
                                    

Detta har hänt:

"Jag älskar dig" säger jag efter en stunds tystnad.

"Jag älskar dig också" svarar Omar sen riktar han mitt huvud mot hans.

Jag kollar in i hans chokladbruna ögon och sen kysser han mig mjukt.

***************

Dagarna går, jag försöker hålla mig på avstånd från Omar. Även fast det känns så hemskt. Det blir onsdag, lång dag+ idrott. Vi har SO och jobbar med media och vi ska skriva med ett samarbete med svenskan en debattartikel om något i politiken. Jag sitter brevid Omar och Joséfin.

"Shine bright like a Diamond. Duuuum" hör jag Omar sjunga.

"Tyst min diamant" säger jag och skrattar.

Han böjer sig över mig och våra pannor trycks mot varandra sen kysser han mig och hans läppar masserar mina.

"Omar jobba nu, kyssa din flickvän kan du göra på fritiden" hör jag någon säga.

Jag tittar upp och ser att rektorn står där och inspekterar oss. Jag känner hettan stiga på mina kinder. Jag vänder mig snabbt om mot Joséfin's håll och låstas vara delaktigt med att läsa texten som hon sitter fastklistard på. Jag sätter i mina hörlurar och sätter på "fallen ängel". Väldigt bra låt. Jag tar sen en tidning och börjar läsa ur den.

Lektionen tar slut och nu har vi en kvart rast sen har vi idrott. Vilket oroar mig, jag smiter in på en toa och tar två tabletter igen. Sen går jag hämtar mina kläder och rör mig nervöst ner mot gympasalen. När jag går ner mot gympasalen hamnar jag sällskap med Lydia, Mirandra, Rebecka och Elin. Jag har inte tagit mig tid att prata med dom, dom verkar så bossiga och bitchiga och är nog inte mina typer.

"Så vad ska du hitta på i sommar då?" Säger den platinablonda med överdrivet mycket smink, Lydia om jag kommer ihåg rätt.

"Ta det lugnt, vara med Omar. Har inte så mycket planerat" säger jag.

"Du har tur, Omar är riktigt snygg. Om inte du kommit hade jag tagit honom." Säger en annan tjej i kopparbrunt hår.

Jag ler och ger henne en blick. "Är jorden rund? Såklart att den är. Men även om jorden varit platt hade inte Omar gått på en dejt med dig" tänker jag.

"Men vi ska ha någon fest i sommar och det skulle vara kul om du kom" säger Miranda.

"Mm" mumlar jag fram. Vi öppnar en dörr och kommer in till korridoren där omklädningsrummen ligger. Utanför killarnas omklädningsrum står Omar utan tröja och någon annan kille och luktar på varandras deodoranter. Desto närmare vi kommer killarna desto mer deodorant luktar det.

"Är det inte meningen att man ska ha deodorant när man är svettig?" Säger jag.

"Korridoren var svettig ju" säger Omar och viftar på handen.

Vi bara skrattar och går vidare till vårat omklädningsrum längre bort i korridoren.

Jag slänger av mig tröjan och rycker snabbt av plåstret från armvecket.

"Vad har du gjort?" Frågar Rebecka mig.

"Eeeh.. Jag ramlade när jag cyklade för någon dag sedan" kommer jag hastigt på.

"Lyckat" säger hon och fnissar lite.

Jag ler lite snett tillbaka och drar på mig mina svarta och blåa yogabyxor. Mina favoriter, sköna och snygga. Jag sätter på mig mina ena sko och knyter den.

"2 min!" Skriker Maria rakt i örat på mig.

Jag tittar upp och ser henne försvinna i korridoren medans dörren stängs. Jag är själv i rummet. Jag tar mina andra sko, min vattenflaska och så rusar jag mot gympasalen.

Utan Dina Andetag - The Fooo NovellWhere stories live. Discover now