Detta har hänt:
Den kanske har något viktigt att säga, tårarna vill något. Varför skulle dom annars komma?
***************
~ Engla's perspektiv ~
Det är torsdag och jag är ligger i sängen på sjukhuset, idag fick jag inte gå till skolan efter det som hände igår. Idag har gjort några undersöknignar och en röngten. Jag är bortkopplad från sladdarna och idag har jag bara lugit i sängen och kollat på Twitter hela dagen och vilat. Just är klockan 14:32 och senare idag har så ska jag och Omar vara hos mig under eftermiddagen, jag har fått tillåtelse att lämna sjukhuset under kvällen. Jag hade envisats om att få åka hem idag men icke sa Nicke. Jag reser på mig och går in på toaletten för att duscha av mig så att jag inte luktar sjukhus. Jag tvättar mig och schamponerar mitt hår. När jag kommit ut ur duschen borstar jag mitt hår och blåser det med mamma's rosa hårfön. Jag klär mig i mjukiskläder sätter på mig mina låga converse och går bort motåt busshållplatsen.
*****
Jag låser upp dörren och kliver in i hallen och möts av känslan av hem och trygghet. Senaste jag var här var i söndagsnatt. Jag ställer ner min väska på golvet och knyter upp mina skor. Efter det går jag raka vägen till mitt rum. Jag öppnar dörren och tänker slänga mig i sängen men stannar förvånansvärt upp.
"Vadå? Har du aldrig sett en kille i en säng förut?" Säger Omar.
Omar låg alltså i min säng, men igen annan var hemma.
"Hur kom du in?" Säger jag.
Han håller stolt upp extranycklen och blinkar med ena ögat.
"Jag tog den, den är ju bra för tillfällen som detta" säger han.
"Det förklarar varför mamma inte hittade den" säger jag och skrattar.
Jag myser ner mig brevid Omar i sängen, han ger mig många blöta kyssar.
"Vill du hjälpa mig med tvätten?" Säger jag.
"Tvätten?" Säger han och kollar skeptiskt på mig.
Jag reser på mig hämtar min väska som står i hallen.
"Mamma tvingar mig att tvätta kläderna" säger jag och öppnar väskan som var full med kläder.
Vi börjar tillsammans packa upp kläderna och sortera dom i färgording.
"Alltså jag har alltid fattat hur tjejer kan gå runt med ett band runt kroppen, kvävs ni inte?" Säger Omar helt plötsligt när han sitter på golvet och betraktar en BH han hittat i min väska.
Jag bara skrattar åt hans reflektion. "Du och dina tankar om allt och ingenting Omar!" Säger jag och han flinar mot mig.
"Vill du prova?" Säger jag och hans flin blir ännu större.
"Vi måste hitta någon som passar" Säger jag.
"Määh" säger Omar och jag bara skrattar.
"Det är väldigt mycket färger" säger han.
"Ja, dom vita och svarta blir lätt urtvättade och slitna" säger jag och tar upp en grön BH.
Jag går mot honom och räcker honom den.
"So let's start" säger han och trär in armarna under banden.
Jag ställer mig bakom honom och knäpper den.
"Det var inte så jag tänkte det" säger Omar och försöker få av sig den.
"Förresten så har du fått en present från mig, vill du testa den nu eller?" Säger han och kollar på mig.
YOU ARE READING
Utan Dina Andetag - The Fooo Novell
FanfictionEngla's nya liv i Göteborg startar lyckligt, men vad kommer förändras när hon får reda på ett förskräckligt besked?...