Kapitel 5 - Sining Songs Underneath The Sun

1.1K 31 2
                                    

Detta har hänt:
Jag håller om hans hand, hårt. Jag sluter ögonen och sen somnar jag.
***************
~ Omar's perspektiv ~
"Godmorgon turturduvor!" Skirker Felix och drar upp draperiet och ljuset flödar in på loftet.
"Feeeelix" stönar jag och trycker ner mitt ansikte i kudden och han bara skrattar.
"Nej titta vad sött, ni håller hand" säger han och pekar på oss.
"Hon har gjort det hela natten, okej?" Säger jag
"Pfft... Det går inte!" Säger han och sätter armarna på bröstet.
"Bara för att du inte kan göra flera saker samtidigt?" Säger jag och skrattar.
"Var snälla nu grabbar" hör jag Oscar säga.
"Nej men seriöst nu Omar klockan är nästan tio, ni måste gå upp" säger han.
Jag kollar på honom med en arg blick och han gör samma sak tillbaka och sen brister vi ut i gapskratt. Det hörs ett litet ljud från Engla och hon vänder på sig.
"Engla gumman det är dags att gå upp" säger jag och pussar henne på kinden.
Hennes trötta ögon öppnas och kollar upp på mig och ett leende kommer fram på hennes läppar.
"Kom nu vi ska äta frukost!" Säger jag och hoppar ner från loftet.
Hon vill inte gå och ligger bara kvar där. Jag suckar och sedan slår Felix mig lite på axeln. Jag tittar på honom och han pekar uppåt. Jag kollar dit och ser att hennes fot sticker ut, jag skrattar lite lätt och ser på. Han kittlar henne och hennes fot flyger bort och hon skriker
"neeej sluta!" Och vi brister ut i gapskratt.
Hon gömmer sig i täcket och skrattar.
"Kom och ta mig om ni kan" säger hon lite busigt.
Jag och Felix går upp för stegen och vi försöke få av henne täcket, fast det går inte.
"Vi bär henne ner" viskar Felix i mitt öra.
Jag tittar på honom och säger "det är en buss"
"Who cares" säger Felix börjar skratta och sätter händerna under hennes knän. Jag tar under hennes axlar och under ryggen och sen bär vi henne ner. Korridoren gick bra men när vi kom till trappan och skulle gå ner gick det lite sämre och vi råkade tappa henne. Vi fick skrattanfall och kunde själva inte stå upp.
Vi började dra bort täcket.
"Neej jag har tappat mina byxor" säger hon medans hon skrattar.
"Felix bryr sig inte han har sett tusen tjejer i bara trosor" säger jag och skrattar.
Tillslut kommer hon fram och sitter där på trappsteget och gapskrattar.
"Please, snälla hjälp mig" säger hon och sätter händerna på magen.
"Jag kan inte sluta skratta" säger hon och jag går närmare henne för att hjälpa henne med byxorna.
Hon drar upp dom, jag knyter en knut och sedan hjälper jag henne upp och vi går ner och äter frukost.
Vi sätter oss på soffan och Engla brer en macka och jag häller upp lite cherios i en skål.
"Så var det mysigt att sova med Omar inatt?" Frågar Daff Engla och hon skrattar lite och nickar.
"Ja, hon höll i min hand hela natten" säger jag och lägger min hand på hennes lår.
"Förresten Oscar om du undrar så rotade jag efter en tandborste i din necessär igår" säger jag till Oscar
"Vad hittade ni där då? Kanel och kondomer eller?" Säger Felix och börjar skratta och Oscar blänger surt på honom tillbaka.
"Vi hittade allafall en tandborste som jag tror var oanvänd" säger jag och tittar snällt och flinar åt Oscar.
"Förresten jag ska ha tillbaka mina byxor sen!" Säger Felix och tittar på Engla.
~ Engla's perspektiv ~
Vi äter klart frukosten och sen går vi upp för att klä på oss. Jag tog en tröja från shopen och mina jeans från igår. Jag går in på toan borstar tänderna och borstar också igenmon mitt hår.
"Ska du ringa din mamma nu eller?" Säger Omar och räcker mig mobilen precis när jag kommit ut från toaletten.
Jag tar emot den och ringer upp mamma och sätter på högtalare. Mamma svarar och berättar hur orolig hon är. Sedan berättar jag allt som hände igår och Omar och dom andra killarna säger hej. Hon skrattade lite och tackar dom. Mamma skulle åka och hämta mig men hon skulle till jobbet så jag fick åka buss och spårvagn på mina egna erfarenheter, vilka inte var så stora.
"Omar hur kommer man till Åsa du som bor här i Göteborg?" Frågar jag honom
"Ehm..." Säger han och skrattar.
"Säg inte att du inte vet för att jag kommer åka vilse annars" säger jag.
"Jo då, för att jag bor där. Bor du också där?" Säger han och lyser upp i ett leende.
"Men bra för då kommer jag inte åka vilse ju, jag bor i en lägenhet där" säger jag och skrattar och han med.
Vi hjälpte crewet att packa ihop lite och sedan så gick vi ut och spelade fotboll. Det var väldigt varmt ute och vi hittade en gräsplätt. Vi formade mål av våra skor för att vi spelade barfota och sedan så spelade vi alla mot alla. Efter att Felix blivit sur för att Omar fick fler mål än honom så gjorde dom lite parkour, jag fick till och med testa lite men det var inte min grej. Vi satte oss på gräsmattan.
"Alltså Ogge kommer du ihåg den där fotbolls låten typ 2011?" Säger Oscar
Ogge tittar lite fundersamt runt och sedan spärras hans ögon upp "jo, den där typ give me freedom.."
"Jaa den!" Säger Oscar och dom står och typ mumlar på låten och Felix sticker iväg till bussen.
Tillbaka kommer han med sin gittar och sin mobil.
"Har ni någon anig om vad den heter?" Säger han och sätter sig med gitarren i knät.
Dom satt där och tänkte medans jag och Omar gjorde massa ramsor med händerna utan andlednig.
"Kan den heta waving flag kanske?" Säger Ogge och kollar på Oscar.
"Highfive" säger Oscar och dom gör Highfive medans Felix söker på youtube.
Han hittar ett klipp och sätter på det, Oscar och Ogge börjar sjunga dirket. Felix greppar sin gittar och börjar spela sen börjar dom sjunga. Omar lägger armen om mig och vi sitter där och gungar och skrattar eftersom vi inte kan texten.
"See the champions, take the field now, you define us, make us feel proud"
"Singing forever young, singing songs underneath the sun" Sjunger dom och tittar upp mot solen.
Dom fortsätter sjunga låten, dom sjunger den flera gånger om Sebbe kommer och filmar lite då och då och sedan när vi Felix la ifrån sig gitarren och vi började prata så det slutade med att vi låg på gräsmattan och brottades.
"Grabbar vi ska åka nu! Omar fixar du att ta hem tjejen?" Säger Daff som kommit ut ur bussen.
Vi reser oss upp och går mot bussen för att hämta våra saker. Det ända jag behöver hämta var min mobil. Omar tar fram sin väska och knäpper upp blixtlåset.
"Här, sätt på dig den här!" Säger han och räcker en hoodie till mig.
"Tack!" Säger jag och tar på mig den.
"Är det busskort med?" Frågar han mig.
Jag nickar och visar upp och han blinkar med ena ögat tillbaka, sätter väskan på axeln och sedan gestilukerar han att jag ska följa efter och jag går efter.

***************

Kapitel 5, vad ska jag säga? Jag har inte så mycket att säga såå..

Jaaa.. Kommentera vad ni tycker osv...

Nattmackor// Kajsa <'33

Utan Dina Andetag - The Fooo NovellWhere stories live. Discover now