Detta har hänt:
Allt går snabbt.
Jag blundar för smärtan. Men det gör så förskräckligt ont ändå. Vad händer?
****************
~ Omar's perspektiv ~
Jag fokuserar och trycker på gasen, allt handlar om timing och pressision. Skogslandskapet, alla träden flyger förbi.
Jag svänger av den långa raksträckan och åker in i den sista svängen och bromsar för att kunna ta i allt vad jag har den sista biten.
Jag ska vinna över Ogge, om det så är det sista jag gör. Jag trampar på gasen och om några sekunder är placerad på området brevid det röda skjulet. Jag sätter foten på bromspedalen och trycker kraftigt ner den. Jorden sprutar runtomkring mig, framhjulet dunsar i marken. Fallet blir mjukare av fjädringen vid hjulen. Jag vrider om nyckeln och motorn tystnar, tar av mig hjälmen och skakar på huvudet för att få håret ur ansiktet.
"Vart har du Ogge då?" Hör jag Felix ropa.
Jag kollar bakom mig, igen Ogge. Han sitter säkert och lurar i skogen för att jag ska åka tilbaka så att han kan vinna över mig. Livet att leva med dåliga förlorare. Jag rullar bort crossen där Oscar's och Felix cross också står. Sen leder jag mina steg mot bordet till ett efterlängtat glas vatten.
"Så vad ska vi göra härnäst? Bada, klättra på stenar eller göra upp en eld som vi kan sitta framför och sjunga lägerleldslåtar?" Säger Oscar.
"Bara Ogge kommer, han borde ha kommit nu!" Säger jag lite irriterat.
Vi blir snart oroliga om han inte dyker upp, vilket restaurerar i att jag måste åka ut och leta efter honom och sen kommer han påstå att han vunnit när han kommit hit före mig.
*****
"Du kan inte lägga kung på kneckt!" Säger Engla till Felix som lägger ner sitt kort i högen i mitten av bordet.
"Nejmen ärligt, jag börjar bli orolig. Vart har Ogge tagit väggen hörni?" Säger Oscar med en oroad ton på rösten.
Alla blickar risktas snabbt mot mig, jag reser mig upp.
"Psst Omar" Viskar Engla.
Jag går till stolen där hon sitter placerad, och börjer mig ner över henne. Hon tar tag i mitt ansikte och viskar i mitt öra.
"Oavsett vad är du alltid en vinnare i mina ögon" Och pressar sina läppar tätt intill mina.
Jag nafsar henne lekfullt i läppen och kysser henne lätt tillbaka. Efter det springer jag iväg mot crossarna.
Jag knäpper hjälmen och sen vrider jag om nycklen och motorn börjar brumma igen. Jag kör in på stigen och styr mot raksträckan där jag lämnade honom.
Jag håller stadigt händerna på styret och låter blickan vandra för att hitta Ogge. Jag har säkert missat honom och han har åkt tillbaka till stugan. Precis innan jag är påväg att vända och åka förbi ser jag konturern av något som ligger på sidan av traktorspåret i mossan i bland grenarna. Jag svänger ditt och ser att det är en människa som ligger där. Jag vrider snabbt om nyckeln, dumpar crossen i backen och slänger mig till människan på marken. Jag granksar männsikan och som jag trott är det Ogge. Jag sliter av hjälmen från hans huvud, hans ansikte är slappt och hans ögon är öppna och hans irisar befinner på olika ställen i hans smala ögon. Han ser rakt av ut som en hjärntvättad zombie. Jag sätter örat mot hans mun, han andas.
"Ogge!" Säger jag och skakar på honom lite lätt.
Hela hans kropp är slapp, jag tar hans hand. Den är kall och hans blodådror har blivit synligare på hans handled.
YOU ARE READING
Utan Dina Andetag - The Fooo Novell
FanfictionEngla's nya liv i Göteborg startar lyckligt, men vad kommer förändras när hon får reda på ett förskräckligt besked?...