Kapitel 43 - hönshus

326 15 4
                                    

Jag ligger i sängen och funderar vad som kommer hända härnäst, min dagbok ligger på skrivbordet där massor av mediciner och annat skräp ligger.
Jag sträcker mig efter den, kroppen värker och jag skakar lite svagt. Jag öppnar upp en sida, sidorna är lite skrynkliga och kluddiga. Jag börjar läsa och ett leende sätts på mina läppar men ju mer jag läser. Desto mer tårar behöver jag torka bort från mina kinder.

"15/6 - 2014

Jag, Omar sitter i bilen, vi har åkt upp hit till Värmland. För att dels få lite ensamtid med varandra innan Omar är tvungen att börja jobba och vara i Stockholm den mesta av tiden. Vi har nyss varit i Karlstad och hälsat på Omar's mormor. Hon bjöd oss på enchiladas och även en hemgjord glass. Hon är precis som jag tänkt mig glad och full av energi trots att hon är så gammal. Nu sitter vi och svettas i en bil, vi ska övernatta några nätter hos Omar's mormors kompis som har en bondgård.
Radion är på och den spelar musik med dragspel. mörka röster och gungiga melodier, dansbandsmusik.
~
Det är ett ganska stort ljusgult hus vi bor i, och runtom finns ett stall, en hönsgård och andra ladugårdar och förvaringsområden. En riktigt bondgård om man kan uttrycka det så. Vårt rum har blåa blekta väggar en säng, inte så stor men det räcker till oss. Ett fönster där man ser ut över hela bondgården med spetsgardiner runt om som formar det mjuka ljusets siluetter.
~
Höns, de är små filurer. De är rädda för människor. Specielt för mig och Omar.
Vi får uppdraget att mata och hämta ägg från hönsen. Det går inte riktigt som väntat. Vi bara springer runt där som yra höns själva i tjugo minuter. Vi skriker och skrattar hysterikst, jagar hönsen i hönshuset runt runt runt, snubblar sisådär några gånger.
Efter skrattattacker i ex antal, några fall på den smutsiga backen och ett väldigt springandes runt dessa envisa höns så resulterar i noll ägg."
***********
That's the most beautiful picture I ever seen! Hahah tyckte den var riktigt fabulös med andra ord

Fick bara något ryck att skriva igår så nu är vi häär. Detta är iallafall sista "akten" i denna novell. Innan the BIG ending, det var dock lite kort men ska nog göra de andra längre. Vi får alltså läsa utdrag från Engla's dagbok under sommaren som gått! :)

Hoppas ni gillar det och rösta, lägger nog upp nästa kapitel vid 10 votes!

Nu måste jag klä på mig, ha en jättebra fredag <33

Utan Dina Andetag - The Fooo NovellWhere stories live. Discover now