Kapitel 30 - Grandma

605 18 9
                                    

Detta har hänt:

Jag ser hur Ogge sträcker på sig och börjar gå mot min säng, sakta men säkert kommer han närmare och närmare.

**************

"I need a little loving tonight. Hold me so I'm not falling apaaaart" sjunger vi alla tillsammans i baksätet.

"Snälla grabbar, ni är inte i sångstudion!" Säger Daff och trummar iriterat med fingrarna på ratten.

Egentligen skulle Felix pappa skjusa oss alla men han blev upptagen och alla andra var också upptagna med ett och annat. Det var därför vi övertalade *host host* tvingade Daff att köra oss. Han gillar inte att köra bil långa sträckor och speciellt inte med oss i baksätet. Jag tvingade upp alla ur sängarna vid 6 imorse eftersom det tar några timmar att åka till den hemliga destinationen. Vi har åkt i nästan tre timmar och det ska ta ungefär 4 timmar.

"Vi stannar vid nästa mack, måste få sträcka på benen" säger Daff och sänker radion och höjer den igen sen genast.

Vi hör undressed strömma ut ur högtalarna och vi börjar genast sjunga med.

"So let's get undressed, cause I wanna see you naked" sjunger alla högt och tydligt.

Jag tittar åt Daffs håll och ser att en suck lämnar hans läppar och hans ögon som är fast koncentrerade på vägen ser väldigt irriterade ut.

Jag skrattar och Felix som sitter i sätet framför mig vänder sig om. Han drar fingrarna genom håret, sätter på sig kepsen och sen rätar han till solglasögonen på hans näsrygg.

Jag och Felix inväntar den rätta textraden och vi engegerar oss extra mycket.

"Cause you got me going crazy" Sjunger vi högt och klart och drar ut på sista tonen i crazy.

"Omar är det inte Engla du ska sjunga serenad till?" Säger Oscar på petar på mig.

Jag sträcker ut tugan åt honom. Sen tittar jag mot Engla's håll och hon bara skrattar.

Jag lutar mig tillbaka i sätet och låter blicken vandra. Detta kommer bli en riktigt rolig helg, med mina bröder och, inte minst min flickvän. Kunde det bli bättre? Förresten låter det väldigt konstigt att säga flickvän. Vi säger aldrig det högt, det blir bara för stelt med det ordet. Men jag älskar det ändå. Flickvän. Flickvän, min flickvän.

"Omar Rudberg!" Hör jag Ogge skrika rakt i mitt öra.

"Aaaj, inte schysst" säger jag och sätter fingeret på örat.

"Vi har stannat, varsegod att gå ur bilen" säger Ogge och hänvisar med handen vägen till dörren några centimeter ifrån mig.

Jag hade alltså inte märkt att vi stannat bilen, för att jag var inne i mina tankar. Jag öppnar dörren och kliver ur bilen. Dom andra sitter redan vid några träbänkar längre bort och jag rör mig ditåt.

Jag står framför bänken eftersom pågrund av någon viss, Felix Sandman. Finns det igen plats kvar. Engla sätter sig upp och tar tag i min hand. Jag sätter mig ner på den lediga platsen och Engla sätter sig nöjt i mitt knä.

"Omar" säger Oscar efter att han kört klart sitt tummekrig med Ogge.

"Vadå jag?" Säger jag och råkar blanda in grov göteborgska och alla skrattar, det händer ibland.

"Ut med det" säger Ogge.

Jag tittar runt på alla som nu sitter och nöstirrar på mig.

"Okej, okej. Eftersom det är typ sommarvarmt nu så har jag hyrt en stuga vid en liten sjö där vi ska ha det mysigt" säger jag och jag ler och biter mig själv i läppen och väntar på deras reaktion.

Utan Dina Andetag - The Fooo NovellDonde viven las historias. Descúbrelo ahora