Detta har hänt:
Jag sätter handen på hans lår och sen reser jag mig upp. Jag går mot dörren.
"Felix, tack det hjälper. Förresten visste jag inte att du är en poet?" Säger han och skrattar.
"Allt för mina brosor, nej kan man tänka sig!" Säger jag och gör sedan in och lägger mig igen.
**************
~ Engla's perspektiv ~Jag öppnar ögonen och ser Ogge ligga helt utspridd på madrassen. Tydligen så fastar jag med blicken där också för att Felix sättet sig precis framför mig och knäpper med fingrarna och jag skvätter till.
"Jävlar vad du skräms!" Säger jag och kollar bak på Oscar som ligger helt klarvaken med sitt rufsiga hår.
"Godmorgon darling" säger han.
"Tja knullrufs" svarar jag honom och vänder mig om.
Omar ligger på sidan. Jag lägger mina armar runt hans hals och trycker mig närmare. Hans varma hud stryker mot min. Jag sätter örat mot hans rygg och lyssnar åt hans hjärtslag.
"Får jag också vara med och mysa?" Säger Felix som satt jag på kanten.
"Väck inte Omar han behöver sova ordentligt" säger Oscar och sätter sina armar runt Felix midja. Oscar stuper då på en kudde och ramlar bakåt medans Felix dras med ner och nu ligger dom på varandra.
Vi börjar skratta och jag lägger ner igen. Helt plötsligt har Omar tydligen vaknat och nu har han satt sig på mig.
Han böjer sig ner och kysser mig, jag besvarar kyssen.
"Ey, ey, ey" hör jag Felix ropa.
Jag avslutar kyssen med ett leende och sen kastar jag mig över Omar. Jag lägger mig helt över honom och han lägger armarna om mig. Han placerar många blöta kyssar i min nacke.
"Kan inte det här vara för evigt?" Säger jag.
"nej tycker jag inte" säger Felix och förstör den perfekta studen.
"Stygg Felix, ser du inte hur han mår" säger Oscar som antagligen suttit och psykat oss hela tiden.
Jag vänder mig om och möts av Omar ansikte. Han ler och sen kysser han mig.
Sen går vi upp för att äta frukost. När vi kommit upp kramar Wilnur om Omar ett hundratalsgånger och frågar hur han mår.
"Mamma, jag mår bra. Ta det lungt" säger Omar med en röst som liknar en kille som precis kommit in i målbrottet.
Alla sätter sig vid bordet och väntar på att Omar ska plocka fram brödet.
"Pågen" säger Omar
"Bakas med kärlek" säger sedan alla fyra killar i kör och börjar sedan skratta.
Jag kollar konstigt på dom.
"När vi är hos Omar har dom alltid pågenbröd, det du just hörde är vår tradition varje gång vi äter frukost här" Säger Ogge medans vi väntar på att Felix och Oscar ska smöra klart.
"Men hörrni jag tänkte såhär att vi vara är lite radom och drar igång med en acustic live spelning på nordstan sen!" Säger Felix och kollar ivrigt på dom andra.
"Omar du känner en musikkille som kan hjälpa oss med mikrofoner och högtalare. Vi ringer och säger att det behövs säkerhets vakter vid nordstan, drottnigtorget klockan tre." Säger Felix.
"Det låter väll kul!" Säger Omar och äter upp en gurkskiva.
Alla nickar lite tveksamt åt Felix förslag där han sitter så förväntansfull.
*****
"1,2,3,4 Two cali girls go round the outside" testsjunger Felix i mikrofonen.
Det var några timmar sen killarna skrev ut att dom skulle vara här klockan tre och redan många timmar innan hade det varit massor av foooers där och väntat. Jag håller mig i bakgrunden och står med dom andra fansen. Klockan var strax tre och det hade kommit massa fans och massor med poliser. Men än så länge verkar allt vara under kontroll. Jag ser hur poliserna slänger sura blickar på killarna när dom står och pratar med fansen. Dom undrar nog vad detta gör någon nytta av. Jag står och tittar på när killarna pratar med fansen, dom njuter verkligen. Felix leende är verkligt som det bara går. Helt plötsligt känner jag att någon tar tag i min arm. Jag kollar upp och ser att det är Oscar. Han visar tecken att jag ska komma, jag står bara still. Han gestikulerar ännu en gång att jag ska komma. Då kliver jag tvecksamt över avspärrnigen och går bort till Oscar.
"Hej göteborgg" Säger Oscar och dom börjar skrika.
"Först innan vi börjar vill vi visa våran fotograf för idag" Säger Oscar och alla kollar på mig.
Jag hör viskingar och massa annat småtassel.
Jag går bort och ställer mig vid sidan där också Omar står.
"Jag ville vara anonym" Viskar jag till honom.
"Jag lovar att detta kommer gå bra, lita på oss. Vi pratar mer om det senare." Viskar han tillbaka och går bort till dom andra.
"Så vad ska vi börja med grilzz" säger Oscar och alla börjar skrika.
Det blir tyst och killarna byter lite blickar med varandra, sedan börjar dom spela på ett komp och börjar så smånigom sjunga på the link up.
*****
Spelnigen flyter på och allt går jättebra. Dom börjar spela ännu ett komp.
"Eyyo The Fooo" Skriker Felix och fansen fortsätter.
Sen börjar dom såklart sjunga på fridays are forever. Mitt i låten stannar dom upp och Omar går fram till fansen.
"Okej nu ska ni sjunga lite av andra versen själva.. Så säg efter mig!" Säger han och alla fans nickar fascinerat.
"Las llevaré a muchos lugares" Säger han och dom mumlar något liknande efteråt.
"La rumba empieza chicas lo saben" Säger han och dom mumlar något igen.
"Oye nena ven" Säger han och fansen sjunger exakt efter.
"Okej, jag ser att ni måste träna på er spanska girls, men ni tar Oye nena ven!" Säger Omar och alla mumlar tillbaka.
Han går och sätter sig igen och han börjar sjunga på andra versen.
När han kommit dit fansen ska sjunga sätter han händerna bakom öronen och fansen sjunger högt och tydligt.
"Ogge lilla vän" Killarna tittar fundersamt på varandra och sedan börjar dom skratta.
Jag fattar inte att dom inte hört att vi sjunger "ogge lilla vän" istället. Vi har gjort det ända sen den kom ut och för dom verkar det som något helt nytt. Sen sjunger dom klart fridays are forever tillsammans. Att killarna har en helt oplanerad spelning är nog det mysigaste dom någonsin gjort.
Dom pratar massor med fansen mellan låtarna, tiden flyger verkligen förbi. Helt plötsligt har det gått runt två timmar.
"Okej, guys, foooers vi måste nog stämma av med dom två sista låtarna nu" Säger Ogge och alla börjar skrika ännu en gång.
Oscar börjar spela och dom börjar sjunga på king of the radio. Alla sjunger med och stämnigen är på topp. Dessutom ser det ut att inte vara något tryck alls i publiken. Efter king of the radio kommer den efterlängtade 97 ways. Dom ber musikkillen som Omar känner att spela på gitarren. Alla killarna går närmare publiken tar deras händer och är så kärleksfulla som dom bara kan. Alla fans sjunger med killarna. Det är fascinerande hur killarna kan skapa denna kopplingen genom bara internet och sociala medier. Det är fantastiskt. Jag ryser på tanken på allt dom gjort, hur långt dom kommit på denna korta tiden.**************
Hello friends :)Jag var bara tvungen att skriva detta kapitel för att jag älskar allt som har med akustiska låtar, gitarrspel osv.. Gitarrist som jag är. Sen någon som jag inte kan lyssna på utan att det ryser i hela kroppen är när publiken sjunger med. Även om det är en låt jag hatar så ryser jag. Kan inte ro för det. Men tänk er att killarna skulle ha en sån spelning?? Kan ni föreställa er hur UNDERBART?!?!?
Ni MÅSTE se en video på youtube "the fooo history" som en spann foooer har gjort och den är helt amazing. Den visar precis hur långt killarna kommit på såhär kort tid. Hör ni mig gråta?
Kan nu lista ut vart jag tagit titeln av kapitlet från? Det är en av killarna som säger det ;)
Där fick ni kvällens tankar ;)
Nattmackor// Kajsa :**
YOU ARE READING
Utan Dina Andetag - The Fooo Novell
FanfictionEngla's nya liv i Göteborg startar lyckligt, men vad kommer förändras när hon får reda på ett förskräckligt besked?...