Detta har hänt:
"Du kommer väll inte störa så mycket om du sover med oss i turnébussen va?"
Jag kollar på honom med en galen blick, vad tänkte han med igentligen. Fast efter en stund älskade jag helt plötligt idén.
***************
Hon stirrar på oss med ögon stora som bowlingklot. Vi börjar asgarva och han fortsätter stirra på oss.
"Är det inte bäst att vi rör på oss då?" Säger Ogge
"Är det okej?" Frågar jag Engla och hon nickar och reser sig lite tveksamt upp.
Jag går och tar hennes hand och vi går mot turnébussen.
~ Engla's perspektiv ~
Ogge öppnar dörren och vi kommer ut i den mörka, friska natten. Jag ser turnébussen stå där, den är stor och kolsvart. Inne i den lyser några lampor. Vi går till andra sidan av bussen och där står dörren lite på glänt. Omar öppnar dörren och tar ett stort kliv upp in i bussen och sedan hjälper han mig upp. Sedan kommer Ogge efter. Omar gick före för att berätta allt för crewet.
Bussen var större än väntat och det var mycket plats där. Ogge smet förbi mig i korridoren och gick upp på övervånigen av bussen. Sen kom Omar tillbaka och tittade lite spänt på mig.
"Kom med mig! Du får sova brevid mig för att vi har ingen extra säng i bussen. Vi planerade inte att få extra besök" säger han till mig medans han flinar lite och jag ser att hans kinder blossar upp lite.
Vi går förbi Daff och Sebbe som hälsar på mig och jag vinkar lite försiktigt tillbaka sen går vi upp för trappan. När vi kommer upp där sitter Mickis och Katia och pratar vid bordet.
"Tja" säger Omar och deras ansikten vänds åt vårat håll.
"Vad har du gjort nu?" Säger Mickis och kollar på mig.
Han skrattar och mumlar lite och sedan kommer Ogge förbi i sin blå, vita prickiga pyjamas och försvinner upp på ett loft. Det blir tyst och jag höra svaga snarkningar. Jag tänker precis öppna munnen och fråga vilka det var men Omar avbryter mig med
"Oscar professional snarkare, Felix andra plats" och alla börjar skratta.
"Håll käften" hör vi Felix mumla och vi börjar skratta ännu mer.
Någon sekund efter får jag en kudde i bakhuvudet. Jag vänder mig om och ser att en fot sticker ut ifrån loftet. Jag rör mig närmare foten och kollar bak på dom andra. Omar sätter händerna på munnen och ett leende spricker upp på hans ansikte.
Försiktigt rör jag mig mina fingrar under foten, foten rör sig sedan går den in under täcket och sedan mumlar Felix något vi inte hörde.
"Men vi måste sova nu, kom!" Säger Omar till mig och vi rör oss längre fram i bussen och in på den lilla men rymliga toaletten.
"Emh.. Vänta en sekund. Oscar har allting med sig" säger han utan att jag sagt något och greppar en necessär som antagligen var Oscars och börjar rota i den.
"Look what I found!" Säger han och sträcker upp en tandborste och sedan ger han mig den.
"Jag vet inte om den är ny, men det gör väll inget om Oscar Enestad använt den" säger han och skrattar lite och ger mig lite tandkräm.
När vi borstar klart tänderna kommer Katia in i dörren och ger mig en hög kläder.
"Här har du en tröja och ett par shorts som jag hittade i Felix väska som du kan sova i och du kan låna min sminkbortagnig som står på hyllan och det finns en hårborste där också om du behöver!" säger hon ler och sedan går hon iväg.
Omar går iväg och byter om och jag gör detsamma. Efter jag klätt på mig tröjan och dom aningen förstora shortsen så sköljer jag mitt ansikte och borstar mitt hår och sedan går jag ut.
"Går det bra?" Hör jag Omar säga men jag hittar honom inte, jag tittar runt i bussen.
"Här är jag! Säger han och slår till mitt huvud lite.
Jag kollar upp och där sitter han på loftet och gapskrattar. Lika underbar som förut. Jag klättrar upp för den smala stegen upp till loftet. Det var större än väntat och väldigt varmt och mysigt.
"Jag har skaffat ett extra täckte till dig och en kudde" säger han till mig och drar för draperiet och det blir helt mörk.
Vi kryper ner under våra täcken och jag vänder mig mot honom. Det blir tyst det ända som hörs är snarkningar och Omar's andetag.
"Omar?" Viskar jag
"Ja" svarar han
"Jag har inte hunnit tacka dig än, men tack, jag vet inte vad som skulle hänt om du inte offrade dig för mig så där" säger jag
Jag ser att ett leende spricker upp i hans ansikte.
"Akutsjukvårdarna skulle ju tagit hand om dig men om inte jag hade gjort det men det skulle inte vara lika mysigt som nu" säger han, han letar upp min hand och våra fingrar flätas ihop.
"Skakar du?" Frågar han mig
Jag kunde inte svara för nu kände jag att tårarna börjar rinna. Jag sätter mig upp.
"Gumman hur är det?" Säger Omar som också satte sig upp.
Han satte sig närmare mig och kramade mig, hans varma kropp trycktes mot min.
"Det är lungt" säger han och tycker mig ännu närmare.
Jag släpper honom, torkar tårarna och lägger mig ner igen. Omar också men efter en stund flyttar han närmare mig. Han lägger sin arm runt min kropp och jag leker lite med hans fingrar, vi ligger och pratar en stund. Efter en stund känner jag en kyss mot min nacke och sedan blir det tyst och sedan hörs Omar's svaga snarkningar. Jag håller om hans hand, hårt. Jag sluter ögonen och sen somnar jag.
***************
Kapitel 4 everybody!
Dom flesta börjar skolan idag igen, men jag har lov och ska sova över med Ellen! :p
Vota, kommentera ja allt vad som finns! Bara ni visar att ni gillar novellen ;)
Har dessutom utmanat mig själv att inte kolla på readsen på en vecka så jag får kolla på lördag igen och då kan jag se hur mycket det har ökat! :)
Nattmackor// Kajsa <'33
YOU ARE READING
Utan Dina Andetag - The Fooo Novell
FanfictionEngla's nya liv i Göteborg startar lyckligt, men vad kommer förändras när hon får reda på ett förskräckligt besked?...