Detta har hänt:
"Försvinn från vår säng nu" Säger Omar.
"Ta det lungt nu gubben" Säger Oscar och rufsar i Omar's hår.
Sekunden efter det drämer Omar en kudde i sidan på Oscar och han stuper ner i sin madrass.
***************
Jag öppnar sakta upp ögonen.
"Hej älskling du är vaken" Säger Omar som står på knä framför mig.
Han böjer sig fram och kysser mig precis när jag ska börja prata. Jag trycker honom mot mig och jag hör hans skratt när våra lämnar mellanrum.
"Kom nu Omar!" Hör jag Ogge säga.
Jag lyfter på huvudet och tittar på honom, han flinar och vinkar åt mig, sen försvinner han från källaren.
"Vi ska till nyhetsmorgon" Säger Omar.
"Neej, tvinga mig inte dit. Jag är kvar här" Säger jag och flyttar på mig så att Omar får plats i sängen.
"Okej då min stumpa, men lova att kolla på oss 08:40" Säger han och reser sig upp.
Jag nickar till svars och sen försvinner han upp i trappan. Jag breder ut mig i sängen och sätter på tvn eftersom jag bet att jag inte kommer kunna somna om. Jag zippar mellam kanalerna men hittar inget intressant, så det slutar med att jag sitter och tittar på en diskussion om bergsklättring.
*****
"Härnäst ska vi se på ett framträdande med The Fooo med deras låt king of the radio" Hör jag att programledaren säga och jag rycker till.
Jag hade visst slumrat till. Antagligen för att jag inte är intresserad av vad Reinfeldt säger i debatter eller hur månen påverkar vår sömn. Men nu är jag vaken precis till killarnas framträdnade. Nån börjar spela på pianot och Felix drar första tonen och efter det kommer Oscar. I refrängen sjunger alla samtidigt och jag kan hur Omar inte kan stå stil och gör en liten imitation av deras dans. Sen börjar Omar på sin vers och jag får gåshud över kroppen. Jag menar alla har bra röster men Omar betyder något extra för mig. Låten fortsätter och när den är slut så blir det reklam. Jag går bort till min väska och tar fram min mobil. 11 missade samtal och 6 sms från mamma, juste jag skulle höra av mig. det hade jag glömt bort. Jag slänger iväg ett sms till mamma och förklarar hela dagen i detalj för att hon inte ska vara så orolig. Sen drar jag iväg ett sms till Omar.
Till: Min älskling ❤️
"Lika grym som vanligt, min sötnos :*"
Jag tar mig en titt på instagram innan pausen är slut. Introt till nyhetsmorgon kommer upp på skärmen och det första vi ser är killarna som står uppradade bakom ett bord. Oscar, Ogge, Omar, Felix. Dom pratar om foooexperince som dom precis avslutat, fansen, framtiden, deras vardag. Ja det vanliga.
"Så nu väntar vi på ert störsa genombrott hitills!" Säger programledaren Tilde och alla killarna nickar.
"Så tack för att ni killarna kom idag, nu får ni gå ut och hälsa på alla era fans som har väntat här på er hela morgonen" Säger Tilde.
"Tack själv" Säger Oscar och dom andra nickar och sen försvinner dom ut ur bild.
Jag går upp ur sängen och går och upp på övervånigen.
"Hallå?" Hör jag en kvinnlig röst säga.
En ljuvlig doft av vanilj letar sig upp i mina nässborar. Jag går in i köket och där sitter en medelålderskvinna, läser en tidning och dricker te.
YOU ARE READING
Utan Dina Andetag - The Fooo Novell
FanfictionEngla's nya liv i Göteborg startar lyckligt, men vad kommer förändras när hon får reda på ett förskräckligt besked?...