Utan Din Andetag - Kapitel 1 - The Last Party
~ Englas perspektiv ~
"One, Two, Three, Let's go!" Hör jag Oscar skrika. Hela publiken hoppar och stämningen är helt toppen.
"HEY, whats the noise, pumping out the stereo? Can't stop jumping around I got to giddy up and dance move my feet two the B-b-beat. Until my speakers blow, I'm King of the radio!" Sjunger alla, killarna och publiken, det är underbart.
Det är killarnas sista konsert på deras turné genom Sverige här i Göteborg och det är sista låten, King of the radio. Det här är första gången jag ser dom live, dom är dubbelt så snygga i verkligenheten!
Jag filmar med min mobil uppe i luften bland alla andras mobiler. Jag har ett marinblått skal med diamanter på. Jag håller ett stadigt grepp om mobilen för att jag inte ska tappa den när jag hoppar. Nu var det sista refrängen och jag koncentrerade mig på att filma och att få bra bilder.
Låten tar slut och vi förväntar oss att dom kommer att hoppa av scen men dom står bara på scenen som går ut i publiken. Jag njuter, bara att se dom stå ungefär 2 M från mig gör mig överlycklig.
Vi fortsätter att skrika ännu mer, jag lägger ner mobilen i min byxficka och formar ett hjärta i luften med mina händer. Alla andra gör likadant och vi bildar ett hjärthav. Omar vrider sig åt mitt håll och kollar ut i publiken. Helt plötsligt känns det som om han tittar in, rakt in i mina ögon. Jag bara står där och tittar in i hans ögon också. Nu känns det som om jag bara står någon decimeter från honom. Ett leende spricker upp i hans ansikte och han vänder sig om till dom andra killarna.
~ Omar's perspektiv ~
Jag vrider ner micken från min mun och vänder mig mot dom andra killarna. Vi går bort till skärmen och ställer oss på den. Vi tackar publiken och hoppar ner på luftmadrassen som ligger nedanför.
Vi ligger bara kvar där och hör på skriken från alla våra underbara foooers utanför.
"Killar?" Säger Ogge som ställt sig upp och alla blickar vänds mot honom.
"Detta var vår sista konsert på våran första turné tycker inte ni att vi borde göra mer?" Säger han. Det blir tyst några sekunder sedan säger Oscar
"Kalsongplåtnig live med The Fooo" alla börjar skatta och Ogge buttar till honom lite.
"Nejmen alltså jag vet, jag såg en tjej i publiken och..." Längre kom jag inte förens Felix avbröt mig
"Ohh Omar haffar på en foooer" och tittar på mig.
Jag bara suckar och säger sedan "vi tar upp henne på scen och gör något crazy".
Jag kollar på resten på killarna och vi bytar blickar och någon sekund efter stiger vi ut på scenen igen.
Dom börjar skrika ännu mer när vi kommer ut på scenen igen och vi byter blickar med varandra igen och skrattar. Vi bokstavligen älskar tjejskrik. Jag går ut på scenen bland publiken och alla sträcker sina händer mot mig. Jag vinkar och sneglar åt hållet där tjejen med som fina ögonen stog. Hon står fortfande där.
Jag ser att Ogge också kommit ut på scenen och vrider ner sin mikrofon till munnen.
"Okej.." Säger han men kommer inte länge innan skriken överröstat honom.
***************
Detta var mitt första kapitel på minna novell som då är kallad "Utan Dina Andetag" detta är då en novell om Omar om det ens spelar någon roll.
Detta var alltså första kapitlet och jag hoppas att ni gillar det! Ni får gärna kommentera kritik så jag kan förbättra novellen. Ni kan även rösta på detta kapitlet om ni vill läsa nästa kapitel.
Ha det så bra så länge så syns vi! ;)
Nattmackor// Kajsa <3
ČTEŠ
Utan Dina Andetag - The Fooo Novell
FanfikceEngla's nya liv i Göteborg startar lyckligt, men vad kommer förändras när hon får reda på ett förskräckligt besked?...