Detta har hänt:
Jag släpper taget om honom och kramar ur kläderna. Medans Omar slänger av sig tröjan.
"Tur att du inte är tjej" säger jag och kisar mot honom.
****************
"Hej! Vad gör ni?" Säger Omar med en göteborgsdialekt när vi kliver ut på altanen, killarna spelar fotboll ute på gräsmattan.
"Nämen vad har hänt här?" Säger Felix när han ser våra blöta kläder.
"Vi tog bara ett spontant dopp" säger jag och Omar börjar skratta.
"Så vi ska bara ta och byta om" säger Omar och tar mig i handen sedan går vi upp på övervånigen och upp på Ogge's rum.
Jag sätter mig i Ogge's säng och helt utan förvarning trycker Omar ner mig i sängen. Mitt ansikte trycks ner i madrassen och jag drar in doften av Ogge, han doftar så underbart gott. Han börjar dra av mina kläder som sitter fastklistarde på min kalla kropp.
"Omar inte nu!" Säger jag och skrattar.
Han ställer sig upp och går fram till fönstret.
"Måste bara öppna fönstret, det blev så varmt här inne!" Ropar Omar ner till dom andra.
"Pass dig Omar" hör jag Ogge skrika nerifrån.
"Okej såhär gör vi...." Viskar Omar till mig medans han byter kalsonger.
Jag skrattar åt hans idé och lägger mig i sängen. Omar sätter sig på mig, han skrattar och börjar kittla mig på magen. Jag skriker slänger mig runt hans hals.
"What are you doing guys?" Hör jag Oscar ropa som om han vore full.
Vi kysser varandra mellan våra skratt.
"Okej!" Säger han väldigt högt och jag kan höra killarna gå på nedervåningen.
Omar ger ifrån sig ett stön och jag fortsätter. Han kryper bort i sängen och jag kastar mig över honom och vi skrattar ännu mer.
"Omar seriöst, ni kan inte ha sex i min säng. Jag kommer in nu även om ni inte vill!" Skriker Ogge och jag hör ljuden av stegen som snabbt rör sig i trappan.
Jag sätter handen för munnen för att hindra mitt skratt.
Dörren flyger upp och Ogge ställer sig i dörrkarmen. Då kastar Omar sina gamla kalsonger som han använt med superman på Ogge och dom träffar vid hans öra.
"Fan, Omar du är så snusikg, fy du har säkert haft utlösning i dom här" säger Ogge och hoppar upp i sängen och börjar brottas med Omar.
Jag tar snabbt på mig ett blått spetslinne och ett par pösiga blommönstrade byxor och sätter mig brevid killarna, Ogge ligger över Omar och han trycker ner och skakar på Omar's huvud. Jag ser dörren sakta öppnas i ögonvrån. Jag kollar dit och ser en medelåldersman där, antagligen Ogge's pappa. Jag tittar på honom och han ger mig tecknet att jag ska vara tyst, dessutom så verkar det som Ogge har ganska fullt upp.
"Hur går det här då?" Säger då Ogge's pappa.
Jag ser att Ogge's ögon blir stora som pingisbollar och han kollar skräckslaget på mig när jag ligger och skrattar brevid. Omar ligger och andas tungt brevid mig medans han skrattar. Ogge kollar bak på sin pappa jag kan se en aning av en röd nyans i hand ansikte. Dom diskuterar länge, det märkets gott och väll att hans pappa bara driver med dom och att han tar allt lungt. Men killarna verkade ta det på fullaste allvar.
"Du fattar väll att det är misshandel?" Säger hans pappa.
"Men pappa det var på skoj" säger Ogge med en irriterad röst.
"På skoj? Det finns inget på skoj min son" säger han och sen går han fram och flänger till Ogge på bröstet.
"På skoj" säger han och börjar sen skratta.
Ogge sitter bara tyst och tittar på dörren där hans pappa försvunnit ut ur.
"Mamma och pappa ska ut på något femtioåtskalas så vi blir själva ikväll" säger Ogge efter att vi lugit tysta.
"Vart tog dom andra vägen då?" Säger Omar.
"Jag vet inte men sätt på dig något mer i alla fall" säger Ogge och lämnar rummet.
*****
"Ni får börja!, fråga något som ni undrar!" Säger jag när vi satt oss i en ring runt madrassen på golvet.
Jag hade fått ansvaret att planera kvällen, dom ville göra något annorlunda som dom inte brukar göra.
"Hur känns det att ha mens?" säger Felix kvickt.
"Jag visste att den frågan skulle komma upp!" Säger jag.
"Men hallå vi kan inte få mens, jag vill veta liksom. Speciellt Omar måste ju veta" säger Oscar.
"Hallå det ända jag vet är att man ska köpa choklad till en tjej när hon har mens" säger Ogge.
"Har du mens nu?" Säger Felix och kollar storögt på mig.
"Men seriöst jag vill se hur det ser ut" säger Felix.
"Alltså ni vill inte veta hur det känns när man känner att det rinner ner och det är varmt och lite klumpigt och..." Säger jag men avbryts av Omar.
"Men usch! Sluta, du är så äcklig" säger Omar och sätter händerna för öronen.
"Men det är inte roligt allafall" avslutar jag mitt tal.
"Men det kan ju inte vara värre att få stånd och sen gå mellan folk" säger Oscar protesterande mot mig.
"Nej! Seriöst vet du hur många gånger det hänt mig eller?" Säger Felix.
"Men Felix, du är ju så kåt. Inte så konstigt" säger jag och dom andra skrattar med mig.
"Men alltså hallå det är ju menigen att det ska synas, det kanske är pinsamt men inte lika pinsamt som om man skulle blöda igenom byxorna!" Säger jag.
"Men kvinna du förstår inte!" Säge Felix.
"Men man du förstår inte!" Svarar jag honom.
"Och innan vi slår ihjäl varandra här tycker jag att vi tar upp frågan vad som gör ondast, mensvärk eller att bli sparkad på pungen?" Säger Ogge.
"Don't say anything" säger Felix och pekar på mig.
"Mensvärk är helt klart värre, vi får dras med det en gång i månaden, det kommer och går. Det är bevisa erkänn bara." Säger jag och lägger mig på Omar's bröst.
"Men nej, ni kan inte förstå smärtan" säger Felix.
"Ni kan inte förstå min smärta heller" säger jag.
"Vad ni babblar, jag orkar inte med detta!" Säger Omar helt plötsligt.
"Kan vi inte titta på film och mysa istället?" Säger han.
"Vi måste kolla på LOL!" Säger jag snabbt och alla kollar på mig.
*****
Jag sätter på 5 seconds of summer - Don't stop i högtalarna och går ut i köket där Ogge och Omar är.
"Vart är dom andra då?" Säger jag.
"Jag vet inte, dom är väll och leker någonstans" säger Omar.
Vi skrattar och sen går jag mot Omar och han lägger sina armar runt min nacke. Han placerar sina läppar perfekt på mina och masserar långsamt mina läppar.
"Jag älskar dig" viskar han i mitt öra och drar sina naglar uppför min nacke och jag ryser över hela kroppen.
"Får vi också vara med på kramkalas?" Hör jag Ogge och han kramar oss från sidan och sen kommer Felix och trycker sin kind mot min.
"Detta var väll mysigt, men nu vill jag ha mat" säger jag och dom släpper mig.
Panpizzorna står framdukade på bordet. Killarna sätter sig snabbt vid bordet.
"Tack" säger jag till Ogge och jag får ett leende till svars.
Vi äter upp pizzan och babblar på som vanligt. Felix går iväg en stund och sen kommer han tillbaka med gitarren i handen.
"Ed's nya platta är ju så grym så vi måste lira lite" säger han och sätter sig på stolen och börjar dra fingrarna över strängarna.
"Loving can hurt..." Börjar Felix sjunga och alla kommer direkt på vilken låt han spelar på och vi börjar sjunga tillsammans.
"Loving can hurt, loving can hurt sometimes
But it's the only thing that I know
When it gets hard, you know it can get hard sometimes
It is the only thing that makes us feel alive
We keep this love in a photograph...." Sjunger vi alla.
"Tack" säger Felix lite poetiskt när vi spelat klart.
"Kan vi se på film nu?" Säger Omar och jag böjer fram och ger honom en kyss.
Sen tar han min hand och drar med mig ner till källaren. Efter oss kommer dom andra killarna nerrusande. Omar börjar bädda soffan som jag och han ska sova i och jag bläddrar för att hitta filmen på netflix.Vi har fixat iordning alla sängar, snacks osv... Och nu trycker jag på playknappen och LOL börjar spelas på skärmen.
*****
"I'm falling in I'm falling down, I wanna begin but i don't know how. To let you know how I'm feeling" Sjunger jag när heart on fire börjar spelas.
"Schh" Säger Omar och lägger handen i mitt ansikte. Jag ligger på hans bröstkorg och känner han varma bara hud mot min. Min hand är placerad i hans och hans ben ligger tryckt mot mitt.
Eftertexterna rullar in och killarna sträcker på sig.
"Så vad tyckte ni?" Säger jag och killarnas trötta blickar vänds mot mig.
"Det var väll bra men skulle inte klara att se sånt här ofta" Säger Ogge.
"Det måste vara mer fartfyllt" Säger Felix och äter en bit av sin kindermaxi.
"Man kan nog ta tips från han Kyle där" Säger Oscar.
"I won't let you go, now you know I been crazy for you all this time" Sjunger Omar som svar.
Jag vänder mig om, lägger mig på honom och pressar mina läppar mot hans.
"Försvinn från vår säng nu" Säger Omar.
"Ta det lungt nu gubben" Säger Oscar och rufsar i Omar's hår.
Sekunden efter det drämer Omar en kudde i sidan på Oscar och han stuper ner i sin madrass.
***************
Heej! Detta kapitlet sög verkligen, ändå blev det väldigt långt. Men hoppas alla fall ni uppskattar det.Sen måste jag tacka er för TVÅ TUSEN READS wohooooo. Jag blir verkligen jätteglad :D.
Nattmackor// Kajsa <33
STAI LEGGENDO
Utan Dina Andetag - The Fooo Novell
FanfictionEngla's nya liv i Göteborg startar lyckligt, men vad kommer förändras när hon får reda på ett förskräckligt besked?...