•
Geleli bir kaç hafta olduğunda ben yoğun şekilde mutfakta çalışıyordum. İyice adapte olmuş çeşit çeşit pastalar tatlılar çıkarıyordum. Elim lezzetliydi. Kısa sürede menüye yerleşen tatlılar oluşturmuştum.
Hayatımın yalnızca bu kısmı düzenliydi. Geri kalan boktan.
-"Kızlar hadi inin artık ."
-"Tamam annee !" Başağın cırt sesiyle yüzümü buruşturdum.
Bugün mahalledeki komşu kadınlar ile toplanma kararı alan annemler sayesinde dinlenemiyor hazırlanıyorduk.
Dün akşam bir sürü pasta börek hazırlamıştık. Yorgunluktan öğleye kadar uyumuştum.
Şimdi ise saçlarımı düzleştirmiş hafif makyaj yapıyordum. Kim olursa olsun misafirdi ve özenli olmak istiyordum.
Az önce seçtiğim siyah sırt dekolteli triko elbiseyi giyinip eteğini çekiştirdim.
Saçlarımı at kuyruğu yaptıktan sonra çıplak ayak odamdan çıktım.Aynı anda evin kapısından içeri Sena ile Melek teyze girmişti. Onları normal şekilde karşılayıp ellerinde olan tabakları taşımalarına yardım ettim.
-"Ayağına terlik giyin üşüteceksin." diye söylendi annem mutfakta bir şeylerle uğraşırken.
-"Ev sıcak anne üşümüyorum." dediğim sırada mutfağa Başak girdi. Melek teyzelere hoşgeldiniz dedikten sonra zeytinyağlı sarmadan ağzına attı.
İkimizde kahvaltı yapmamıştık ve açtık.
-"Babam nerede ?" diye sordu Başak.
-"Kadir amcanla arkadaşlarıyla birlikteler." dedi Melek teyze.
Bir şey diyemeden çalan kapıya gitmişti. Tam sayamamıştım ancak sanırım 8 kadın gelmişti. Masada oturmak yerine koltuklarda oturmuş dedikodu ediyorlardı.
Bize yer kalmayınca masada çeşit çeşit yemek arasında oturuyor onları dinliyorduk.
-"Bizim ev o kadar sessiz ki şuan bu gürültü rahatlatıcı geliyor." diyen Sena gülüyordu.
Başak kaşlarını çatıp ağzındaki böreği çiğnedi yuttu.
-"Melek teyze bahsetmişti. Orta çağdan kalma gibi bir yapıda oturuyormuşsunuz. Ona ev diyemiyorum." dedi imalı imalı.Sena başını salladı.
-"Gerçekten burası ev. Bizimki...biraz zindan gibi çok kasvetli. " diyince kaşımı havaya kaldırıp sıcak çayımı yudumladım.Kadınların gürültüsünden bu konuşma duyulmuyordu.
-"Valla ?" Başağın tepkisi sessiz bir kıkırdamama neden oldu.
-"Eski mi yoksa ?" diye sordu.Sena omuz silkti.
-"Eski değil de müze değerinde antika diyelim. Kimine göre çok güzel gelebilir. Ben genelde yalnız kaldığım için bana boğucu geliyor." dedi ardından ikimize baktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YAKARIŞ
RomanceBir gün seni unutmak zorunda kalırsam , aşkımın küçüklüğüne değil çaresizliğimin büyüklüğüne inan. Bade & Esved İyi okumalar dilerim.