Y - 18

24.6K 1.4K 172
                                    

Bulduğumuz sahil kenarında ısıtıcının yakınlarında bir masaya oturmuştuk. Ahşap taburede soğuktan donarken Esved'in gelme umuduyla içten içe yanıyordum.

Sahilde olduğumuzu söylemiştim. Ve onu Kaya ile tanıştırmak istediğimi de eklemiştim.

Kesin bir yanıt vermeyince gözüm yolda balık ekmeğimi yiyordum.

-"Bade bir çay daha kap gel."

Kuzey'e ters ters baktığımda Kaya bıyık altından gülüyordu. Almanca ona dalga geçmemesini söyleyerek uyarmıştı.

Ona gıcık olmam için her şeyi yapıyor.

Sırıtmaya devam ederken elini kaldırıp çalışan çocuğa işaret etti. Bende o sırada daha fazla yiyemeyeceğimi anlayarak tabağa bıraktım ve sıcak çayımı aldım.

Bir araba yaklaşırken anında başımı yol tarafına çevirdim. Tam olarak görünmüyordu.

-"Gelmiş midir ?" dedi Kaya da bakınırken.

Dudağımı büktüm ve bitmeye yakın olan sigaramdan son kez çekip söndürdüm.

Konum atmıştım. İsterse gelirdi. Umarım gelirdi diye ekledim.

-"Çok soğuk ya."

Telefon konuşması bitmiş ve geri dönmüş olan Başak titreyerek ısıtıcıya yöneldi.

O sırada tekrar geriye doğru baktım.

Esved.

Tanrım çok yakışıklıydı. Lacivert bir takımın üzerine daha koyu tonda bir palto giyinmiş bu yöne doğru yürüyordu.

Yüzümde oluşan ışıltı dışarıdan görünüyor mudur ?

-"Eniştemiz de hiç boş bırakmaz." Başak bizim duyacağımız yükseklikte mırıldanmıştı.

Ona hiç takılmadan kalbim ağzımdayken tabureden kalktım.

-"Gelmezsin sanıyordum. " dedim ve hafifçe tebessüm ettim.

Güzel gözleri gözlerime sıcaklık aktardı. Başını oturanlara çevirdi. Selam verince Kaya ayağa kalkıp el sıkıştı. Peşinden Kuzey de kendini tanıtmış tokalaşmıştı.

-"Yer misin sende ? Efsane yapıyorlar." dedi Kaya büyük bir zevkle yerken.

Esved başını iki yana salladı.
-"Yok sağ ol. Gelmeden yemekteydim." diyip garsonun getirdiği tabureye oturdu. Uzun boyuyla ve koca bedeniyle pek sığmamıştı ama Kaya ile Kuzey de aynı şekilde olduğu için göze batmıyordu.

-"Nasılsın ne var ne yok ?" Başak sonunda ısınıp yanıma geri oturmuş Esved'e bakmıştı.

-"İyidir seni sormalı ?" derken sigara paketinden bir dal çıkarıyordu. Kaya da o sırada Esved'e çay söylemişti.

-"İyiyim valla. Ama bunlar yüzünden dondum ya yaptıkları plana bak."

Gözlerimi devirerek ellerimi birbirine sürttüm. Bende üşüyordum ama Başak kadar söylenmeyip tadını çıkarmaya çalışıyordum.

-"Merhaba bir fotoğraf çekilebilir miyiz ? Sizi görünce dayanamadım !"

Bir tane kız yüzündeki gülümsemeyle yanımıza yaklaşmıştı. Çok utangaç görünüyordu ama gözlerini Kaya'ya kitlemişti.

-"Tabi bir dakika."

Kaya ellerini ve dudaklarını silip tabureden kalktı. Kaya kızın omzuna elini koyup yaklaşınca kız bir an bayılacak sandım. Bu durumlara alışıktım.

YAKARIŞHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin