Dějství I: Kapitola 1

2K 88 3
                                    

Louis, současnost

Běžel jsem atriem, hvězdy přes skleněný strop osvětlovaly mou cestu. Budova, ve které sídlila Královská opera a Královský balet byla tichá. Člověk by si myslel, že je to opuštěné místo, ale já jsem ho znal lépe.

Kanceláře baletní společnosti byly v suterénu a stály v ostrém kontrastu s červeným sametem, zlatem a mahagonovým vybavením hlediště výše. V přízemí byly řady identických místností zalitých betonem jako katakomby. Podlahy z linolea byly čerstvě navoskované a při běhu jsem v nich viděl svůj zkreslený obraz.

Kanceláře byly temné a prázdné, až na jednu. Dole na konci chodby jsem slyšel slabé psaní asistenta ředitele společnosti Liama Payna. Seděl hledící na svůj počítač v manšestrové bundě se semišovými skvrnami na loktech a jeho tmavé oči vypadaly zamyšleně.

„Ahoj Louisi" řekl, aniž by vzhlédl.

„Co to má znamenat?" zeptal jsem se a mával mu dopisem pod nosem. Nebyl můj. Byl od Liamova šéfa, ředitele společnosti Kennetha O'Hare, pro Zayna Malika, mého nejlepšího přítele.

Byl jsem hlavním tanečníkem Královského baletu, zatímco Zayn byl stále sólistou. Když další hlavní tanečník oznámil, že na konci sezóny odchází do důchodu, byli jsme si jisti, že Zayn zaujme jeho místo, ale odpoledne dostal dopis od choreografa, že místo bylo obsazeno externím nájemcem.

„Kdo si tuhle pozici zaslouží víc než Zayn!" hodil jsem papír na Liamův přeplněný stůl a padl na židli proti němu. Zayn byl příliš skromný na to, aby přišel sem dolů a bojoval za sebe, takže jsem to musel udělat já jeho jménem. Společnost na podzim měla tančit Labutí Jezero. Byl jsem vybrán na roli prince Siegfrieda a Zayn byl přirozenou volbou pro Von Rothbarta. Nikdo jiný nebyl.

Liam si masíroval spánky. „Zayn byl silným uchazečem, ale když jsme byli minulý měsíc s Kennethem v Moskvě, měli jsme příležitost chytit tanečníka a nemůžeme se ho vzdát."

„Myslel jsem, že se tato společnost zavázala rozvíjet svůj talent a propagovat své umělce. Odkdy krademe ruské primadony z Bolshoi?" odsekl jsem.

„Prakticky jsme ho neukradli. Jeho smlouva skončila. A on není Rus... Je Angličan."

Bolshoi v současné době zaměstnávalo pouze jednoho anglického tanečníka.

„Ach ne."

„Louisi, podal životní výkon."

„Je mi jedno, jestli ti dal zkurvené Fabergé vejce! S Harrym Stylesem nemůžu pracovat! Zabijeme se navzájem!"

Liam jistě slyšel fámy: odcházející choreografové, baleríny v slzách, tanečníci vyhozeni a administrátoři vytlačeni. Harryho pověst ho předcházela.

Liam si povzdechl. Vstal ze židle a obešel svůj stůl, aby si klekl vedle mě. Výrazně kulhal. Liam byl kdysi také tanečníkem. Během prvního roku ve společnosti si však zlomil kotník na trojitém turné en l'air a právě tím skončila jeho nadějná taneční kariéra. Když se to stalo, byl jsem v zadní části hlediště a zaslechl jsem prasknutí jako ozvěnu praskající větve stromu. Vidět Liama každý den bylo neustálou připomínkou toho, jak křehká byla naše těla a kariéry.

„Předpokládám, že chce tančit Siefrieda." Řekl jsem.

„Ne, vlastně chce tančit Von Rothbarta."

„Darebák. Proč mě nepřekvapuje?"

„Viděl jsem jeho Von Rothbarta v Moskvě. Bylo to geniální."

Zapřel jsme se do své židle a předstíral nedůvěru. „Není lepší než já."

„Vy dva jste velmi odlišní tanečníci," ujistil mě Liam. „A dokonale doplňující. Tvůj Siegfried vedle jeho Von Rothbarta bude transcendentní."

O náš tanec jsem strach neměl. Na pódiu jsme nemuseli mluvit. Bál jsem se zákulisí, zkoušek, večeří a večírků.

„Vzpomínám si, že byl docela milý, když jsme byli ve škole." Uvažoval Liam. „Na akademii jsi byl jeho nejlepší přítel, Louisi. Určitě ho máš alespoň trochu rád?"

Rozmrzele jsem své ruce strčil do kapes mikiny. „Nikdy jsem neznal jeho skutečné já. Nemáš tušení, čeho je schopen. Je bezohledný."

„Všichni tanečníci jsou." Usmál se Liam a šťouchl mě do boku.

Ne Harry, nebo alespoň ne Harry, kterého jsem si myslel, že znám. Bylo pro mě těžké sladit andělského kudrnatého chlapce, kterého jsem potkal v pátém ročníku, s šifrou, kterou se stal v našem šestém ročníku na akademii. Měl jsem se dostat přes to, co mi udělal, ale nemohl jsem. Pro mé mladé srdce byla zrada Shakespearovská, zvětšená naší blízkostí. Liam se mýlil. Jelikož jsem byl v minulosti Harryho nejlepším přítelem, bylo těžší s ním vycházet. Nemožné.

„Prosím, řekni mi, že rozhodnutí není konečné." Prosil jsem. „Mám čas promluvit si s Kennethem?"

Liamův soudržný tón se stal autoritativním. „Je to hotové. Harry už je v Londýně a zítra večer bude na sponzorské večeři."

„Liame!"

„Hraj pěkně, Tomlinsone."

Flightless Bird (český překlad)Kde žijí příběhy. Začni objevovat