Louis, přítomnost
Harry na mě z postele vzhlédl se zkříženýma nohama a bradou v rukou.
Vítězně jsem v ruce držel program. Bylo to zřejmé. Proč mě to nenapadlo dřív?
„Znám někoho, kdo nám může pomoci!"
„Nikdo ve společnosti mi nepomůže, Louisi. Všichni mě momentálně nenávidí – tanečníci, administrativa, všichni. Taky v Bolshoi jsem spálil všechny mosty. S nikým z průmyslu nemůžu počítat."
„Harry, co je nejdůležitější součástí baletu?"
„Já."
„Ne, zlato."
Zamračil se.
„Publikum." Nebo přesněji řečeno, sponzoři.
Harry si znepřátelil každého, s kým pracoval, ale mimo společnost ho londýnská elita zbožňovala. V baletním odvětví měl hroznou pověst, ale přesto ho ostatní lidé prakticky oslavovali.
Otočil jsem program na zadní stránku a ukázal mu seznam patronů. „Naši štědří dobrodinci."
„Nepotřebuji peníze," řekl.
Ukázal jsem na jméno Margaret Wexleyová. „Není jen bohatá. Je dědičkou mediálního impéria. Vlastní noviny a časopisy po celém světě. Byl jsem s ním na patronovské večeři. Kromě královny je nejmocnější žena v Británii."
„Myslíš, že by vydala v nějakých svých novinách článek o Beauchampovi?"
„Myslím, že by z něj mohla udělat nejnenáviděnějšího muže planety, kdyby chtěla."
Mags měla k dispozici nespočet investigativních novinářů a tito novináři dělali téměř stejnou práci jako kriminalisté, jen bez omezení. Nebyli vázaní jurisdikcí a nemuseli nést důkazní břemeno vyžadované soudy.
Pokud jsme případ nemohli ukázat u soudu, mohli bychom to zkusit u soudu veřejného mínění.
Druhý den ráno jsme se vydali na panství Wexley. Půjčil jsem si auto. Kdybychom tam jeli za lepších okolností, mohla být projížďka svěže zelenými kopci anglického venkova romantická. Harry byl nervózní. Celou cestu pohupoval kolenem a svíral pás. Ujistil jsem ho, že pokud by byl příběh zveřejněn, nemusel by v něm použít své jméno. Byl obětí. Jeho identita byla chráněna.
Vjeli jsme po dlouhé štěrkové cestě k domu, jestli se tomu dá říkat dům. Měl jsem pocit, jako bychom vjeli do scény z Downton Abbey. Bylo to klasické čtvercové sídlo postavené v jakubském stylu s italskými věžemi a gotickými oblouky.
Komorník, uhlazený pán v jednolité černé, čekal, aby zaparkoval naše auto. Nemluvil. Pak k nám přistoupil jiný komorník, starší muž, a řekl nám, že paní Wexleyová na nás čeká ve skleníku. Nemovitost byla tak rozlehlá, že nás tam musel odvést na golfovém vozíku.
Byl jsem rád, že jsem se slušně oblékl. Měl jsem na sobě hnědé kalhoty a námořnické sako. Harry na sobě měl jednu za svých vzdušných košil a vlasy rozpuštěné. I když vyrůstal v rodině z nižší střední třídy, na tomto místě vypadal, jako by zde byl doma. V minulém životě musel být vévodou.
Mags se vynořila ze skleníku, na hlavě klobouk s širokou mašlí a špinavé zahradnické rukavice na rukou. Vyskočili jsme z golfového vozíku a ona nám zamávala, abychom šli za ní. Usmál jsem se. Tady venku byla stejně sprostá jako na tanečním parketu.
ČTEŠ
Flightless Bird (český překlad)
FanfictionLouis je sólista v Královském baletu. Když do společnosti přijde jeho soupeř, náladový taneční zázrak Harry, znovu se otevřou staré rány a nastartují staré vášně. Během produkce Labutího jezera je konečně odhaleno tajemství, které odsoudilo jejich l...