TANEC V TEMNOTĚ: SKANDÁL SEXUÁLNÍHO ZNEUŽÍVÁNÍ STRAŠÍ KRÁLOVSKÝ BALET
Autor: Aundrey H. Heart
Investigativní reportérka
Královská opera za dva dny uvede největší událost, jako baletní svět viděl od doby, kdy se Nurejev v roce 1961 poprvé objevil na londýnské scéně.
Harry Styles, anglický marnotratný syn, se vrátil. Třiadvacetiletý virtuos celou svou profesionální kariéru tančil v Moskvě s Bolshoi baletem. Inscenace Královského baletu Labutí jezero bude jeho prvním představením v jeho domovině. Bude to také znamenat Stylesovu první spolupráci s jeho legendárním předchůdcem a mentorem Alexandrem Beauchampem, který byl do produkce přiveden až jako hostující choreograf nahrazující Maurice Charrata.
Styles je ztělesněním úspěšné kariéry, která zastínila všechny jeho vrstevníky. Jeho nadpřirozené schopnosti, teatrálnost a dovádění v zákulisí katapultovaly do podvědomí hlavního proudu. Jeho image se objevuje na obálkách časopisů vedle rockových a filmových hvězd. Je nejlépe placeným tanečníkem na světě, což je patrné na jeho londýnském bytě, luxusním dvoupatrovém loftu s výhledem na Temži.
Osobně je královský a klidný s lesklými tmavými kadeřemi, které spočívají na jeho širokých ramenou jako lví hříva, a oblek za pět tisíc liber na něm působí jako druhá kůže.
Navenek se zdá, že má dokonalý život, ale vše není tak, jak se zdá. Styles trpí nočními můrami, nespavostí a chronickými depresemi. Jeho tréninkový režim hraničí s masochismem a užívá farmaka, aby utlumila jeho neustálou bolest. Všechny tyto problémy, jak tvrdí, pramení ze zneužívání, které jako teenager trpěl ze strany svého bývalého mentora, nyní kolegy, Alexandra Beauchampa.
„Znásilnil mě."
Když mu unikají ze rtů, ta slova Stylese překvapí, jako kdyby se je nikdy předtím neodvážil vyslovit nahlas.
Odhalení je ve světle jejich historie obzvláště šokující. Styles byl známý jako jeden z Beauchampových ceněných žáků na Královské baletní škole. Ačkoliv se to Styles zdráhá přiznat, Beauchampův vliv na něj je hluboký. Stylesova kariéra je téměř zrcadlovým odrazem Beauchampovy. Oba se učili v Královské baletní škole, hned po škole je přijaly světově proslulé společnosti, kde se rychle vyšvihli na pozici hlavního tanečníka a poté na vrchol své profese.
Stylesuv tanec je téměř vždy diskutován v souvislosti s Beauchampovým, jako by to byly dvě strany téže mince.
„Nikdy jsem ho neviděl tančit," říká Styles. „Existují videa, ale nebudu se na ně dívat. Pravdou je, že mám strach, že se v něm uvidím."
Ale jejich tanec je to místo, kde se liší. Beauchamp je showman, živící se láskou publika k němu. Styles tančí jen pro sebe. Dívat se na to je jako vniknout so jeho temného srdce.
Zneužívání začalo na cestě do Paříže. Beauchamp vybral Stylese, aby ho doprovázel na premiéru Labutího jezera v baletu Pařížské opery, což byla pro mladého tanečníka velká pocta. Beauchamp mu řekl, že místo ubytování rezervovaného školou bude bydlet v bytě, který Beauchamp sdílel se svou ženou, slavnou baletkou Irinou Beauchampovou. Když však dorazili do Paříže, byl převezen do jiného bytu, jednopokojového, kde s Beauchampem zůstali sami.
„Alexandr mi nelhal, zcela překroutil veškerou pravdu."
Zatímco Styles začíná popisovat, co se mu v pařížském bytě stalo, jeho partner Louis Tomlinson ho drží za ruku. Stejně jako Styles je Tomlinson tanečníkem Královského baletu a bývalým žákem Beauchampa. Je to kompaktní a atletický tanečník s jasně modrýma očima a vítězným úsměvem, který mizí, když Styles mluví o minulosti.
ČTEŠ
Flightless Bird (český překlad)
FanfictionLouis je sólista v Královském baletu. Když do společnosti přijde jeho soupeř, náladový taneční zázrak Harry, znovu se otevřou staré rány a nastartují staré vášně. Během produkce Labutího jezera je konečně odhaleno tajemství, které odsoudilo jejich l...