Dějství IV: Kapitola 34

936 70 13
                                    

Louis, současnost


Opona spadla a Harry byl pryč.

Stejně jako čaroděj von Rothbart zmizel v kouři.

Věděl jsem, že něco není v pořádku, jakmile se naposledy uklonil. Klekl si na jedno koleno, ruku položil na srdce a odmítl se podívat na publikum, odmítl uznat, že je konec.

Neviděl jsem ho v zákulisí. Bloudil jsem po šatnách, zatímco tanečnice dostávaly kytice a stříkaly po sobě šampaňské, jejich pot a rozpouštějící se make-up se jim rozmazával po tváři, když se všichni líbali a objímali.

Harryho šatna byla prázdná, ale našel jsem jeho kostým úhledně složený na opěradle židle.

Strčil jsem hlavu do studií. Všechna byla prázdná.

Slyšel jsem, jak se všichni chystají do Lowlanderu.

Převlékl jsem se do obleku. Mohl jít do hospody dřív?

Podepsal jsem několik programů a potřásl si rukama s několika patrony, než jsem se z atria dostal ven.

Harryho jméno se vznášelo vzduchem jako árie. Skupina londýnských kritiků stála v kruhu u baru a diskutovali o baletu. Bez ohledu na to, jak dobrý výstup jsme provedli, tihle lidé vždy dokázali najít nějaký detail, do kterého se lačně zakousli a vše roztrhali na kusy. Byli jako smečka velociraptorů v oblecích a večerních robách. Dnes večer se však bavili každou drobností a nebylo žádným tajemstvím, že hlavním mozkem baletu byl sám Harry.

Cestou ke dveřím jsem narazil na Jeffreyho. Měl na sobě smoking, blonďaté vlasy pocuchané větrem.

„Promiň," řekl jsem. „Hledám Harryho."

Jeffrey zkřížil paže. „A to mi má vadit? No, nevadí. Jsem nad tebou, Tomlinsone. Mám nového přítele." Ukázal na sborového tanečníka ve stejném smokingu.

„Jeffrey, opravdu musím jít."

Teatrálně pohodil hlavou. „Dobré vystoupení. Harry byl slušný, i když nám s Winstonem někdy představení přišlo trochu překombinované, že, Winstone?"

„Jdu."

„Počkej!" jeho jasně modré oči zářily škodolibostí. „Mám drby."

Fuj. Kdy Jeffrey neměl drby?

„Říkal jsem ti, přestaň šířit fámy!"

Nemohl si pomoci. „Kenneth je nucen odejít. Dostává od publika dobré hodnocení, ale vedení chce, aby do příští sezóny zmizel."

Dal jsem si ruce v bok. „A kdo ti to přesně řekl?"

„Jen všichni. Předtavenstvo si myslí, že Kenneth špatně řídil Maurice, Liama, Beauchampa a celou situaci s Harrym. Příští měsíc jmenují někoho jiného."

Jeho informace nezněly úplně nesmyslně, ale ani jsem nebyl připraven jim věřit. Vyhodili by Kennetha tak brzy poté, co byl Beauchamp vydán do Francie? Kdo by řídil společnost?

Harry v Lowlanderu nebyl.

Niall, Gigi, Zayn a Eleanor seděli u stolu v zadní části místnosti. Zamávali na mě. Vzrušeně si povídali o Harryho velkolepé vizi a o tom, jak revoluční bylo jeho sólo, ale nikdo z nich ho od zatažení opony neviděl. Byl vším, o čem se mluvilo, ale nikdo se o něj nestaral. Myslím, že to bylo to, co znamenalo vytvořit velké umění: vytvořit něco většího, než je on sám.

Řekl jsem jim, že musím jít hledat Harryho a odešel jsem.

Celou noc jsem byl obklopen lidmi a teď jsem se úplně sám s rukama v kapsách procházel ulicemi Londýna.

Flightless Bird (český překlad)Kde žijí příběhy. Začni objevovat