Dějství II: Kapitola 15

832 65 1
                                    

Ahoj.

Pro upřesnění: v dnešní kapitole se objeví osoba zmíněná v kapitole deset


Louis, přítomnost

Byly to příjemné Vánoce. Vzal jsem Jeffreyho domů, aby se setkal s mojí rodinou. Potom jsme jeli na romantický lyžařský výlet do švýcarských Alp. Vycházel s mojí rodinou a byl dobrým společníkem na cesty. Všechno bylo perfektní, ale těšil jsem se zpět do studia.

Jeffrey ve mně cítil ten neklid a občas poznamenal, jak „nepřítomně" vypadám. Snažil jsem se být pozorný. Poslouchal jsem jeho příběhy z dětství, vzal jsem ho do jeho oblíbených restaurací, do divadla, dokonce jsem s ním jednou šel i do klubu. Každé ráno mi nahlas četl uměleckou sekci, pili jsme kávu a smáli se špatným recenzím, se kterými jsme souhlasili, a nadávali jsme na ty, se kterými ne.

Měl jsem ta útulná rána milovat, ale byl jsem napjatý. Cítil jsem, že jen hraju roli poslušného přítele. Dělal jsem věci, které se ode mě čekaly, říkal jsem správné fráze, ale ze špatných důvodů.

Druhý lednový týden jsem se vrátil do práce. Na ledovatých schodech Královské opery jsem si oddychl. Byl jsem doma.

Když jsem si ve studiu sundával bundu, zaslechl jsem bouchání z druhé strany dveří.

Vykoukl jsem z okna studia a viděl jsem, že části kulis byly rozebrány a vynášeny z hlediště na zádech dělníků. Muži se pod těžkými panely mračili a Liam šel za nimi.

Otevřel jsem dveře a vystrčil hlavu. „Co se děje s kulisami?"

Liam se zamračil a přitiskl si k hrudi desky. „Nic."

„Tak proč je sakra rozebíráš?"

„Já je nerozebírám. To Harry."

Vstoupil jsem do chodby a zkontroloval hodinky. „Jsme zpátky z dovolené míň než hodinu a on už si poroučí?"

Liam se opřel o zeď. Vypadal, že se brzy zhroutí. „Harry si nevzal dovolenou. Zjevně v ni nevěří. Musel jsem se vzdát své a zůstat, abych se ujistil, že to tu nepodpálí."

V tu chvíli k nám přišel Maurice, v podpaží nesl svého malého pudla Bijou. „To monstrum odmítá přijmout moji choreografii!" Vykřikl. Jeho pes sebou škubl, zmaten vztekem svého majitele. Věděl jsem, že pokud si do práce vzal Bijou, musí to být hodně špatné.

Rozhodně jsem si položil ruce na boky. „Myslel jsem, že jsi mu dovolil změnit jeho sólo?"

„Dovolil!" zakřičel Maurice. „Nyní chce změnit Gigino sólo a pas de quatre ve druhém dějství!"

„Nikdy to neskončí," zasténal Liam a třel si spánky. „Dáš mu centimetr a on si vezme míli."

Byl to chaos. Sboroví tanečníci se plížili ze studia A a šeptali si, zatímco Gigi a Eleanor vtrhly do chodby, na sobě nedokončené kostýmy.

„Liame, proč mu prostě nevysvětlíš, co má ve smlouvě," řekl jsem podrážděně.

Liam si prsty prohrábl krátký vous. „Odmítá přijít do opery nebo se mnou dokonce mluvit, dokud nesplníme jeho požadavky."

„Drží celou produkci jako rokujmí, dokud se nevzdáme!" zaječela Gigi, jako by jí hořely vlasy. „Tohle je moje první role v Labutím jezeře! Je to nejdůležitější představení mého života! Zničí to mně i nám všem!"

Nikdy jsem Gigi neviděl hysterickou. Byla zvyklá mít kontrolu, ale nikdo z nás nemohl ovládat Harryho.

„Zkusil jsi jít do jeho bytu?" navrhl jsem. „Možná ho budeš muset přesvědčit tváří v tvář."

Flightless Bird (český překlad)Kde žijí příběhy. Začni objevovat