Dějství IV: Kapitola 32

857 76 0
                                    

Louis, přítomnost


Uplynuly týdny. Víc a víc jsme se blížili k zahajovacímu večírku a do gala večeru, který mu předcházel, nám scházely pouze dny.

Od rozhovoru s novináři se nám nikdo neozval.

Dělal jsem zázraky, abych ve studiu udržel Harryho a Beauchampa od sebe. Stále jsem se ujišťoval, že sám zkouší pouze s Jonim. Kenneth by mi utrhl hlavu, kdyby nebyl tak vystresovaný kvůli administrativním detailům. Věci se bez Liamovy pevné ruky, která vedla společnost, úplně rozpadly.

Beauchamp měl plné ruce práce s Gigi, kterou neúnavně kritizoval a zesměšňoval. Zatímco kritizoval její sólo ve druhém dějství, říkal jí, že je příliš tlustá na to, aby správně provedla grand adagio. Gigi už nebyla školačka. Bránila se. Jejich křiklavé zápasy se rozléhaly po celé opeře a nepochybně se staly legendárními.

Dva dny po galavečeru obdržel Harry e-mail od jednoho z reportérů, který uvedl, že má svědectví, které potvrzuje jeho příběh o Kyjevě. Zajímalo ho, kdo je svědek a co řekl. Zjistili jsme, že jím byl Harry! Patnáctiletý Harry. A to, co řekl, bylo zkrátka jeho vlastní jméno. Reportéři odjeli do Kyjeva, aby vyzpovídali personál v Beauchampově starém bytě, a pronajímatel řekl, že nábytek, který byl součástí bytové jednotky, byl během Beauchampova pobytu poničen. Někdo vyryl své jméno do starožitného psacího stolu. Bylo to Harryho jméno. RBS v Kyjevě pro Harryho zaplatila byt, jak se to ve školní administrativě dělá. Tento stůl se nacházel přesně tam, kde Harry řekl, že byl a kde být neměl. V Beauchampově ubikaci.

Boris a Vladimir podepsali své vlastní zatykače. Každý byl zapleten do sexuálních skandálů s nezletilými před i po incidentu s Harrym. Kyjevský balet tyto nerozvážnosti zametl pod koberec. Ale Harryho jméno bylo příliš velké, příběh příliš skandální na to, aby se dal ignorovat. Jejich jména ve spojení s jakýmkoliv dílem by ho okamžitě zničila.

Mags musela být s bratranci Zhukovými kreativní. Nic je nespojovalo s Harryho incidentem. Jedna z jejich ukrajinských společností je vyšetřovala kvůli nelegálnímu obchodu a napravování kontaktů s konkurenty v Rusku. To, co bylo pod čarou pohřbenou v obchodních sekcích britských a amerických novinách, bylo nyní hlavní zprávou. Harry a já jsme radostně sledovali, jak akcie jejich těžařské společnosti prudce klesají.

Harryho příběh měl být na titulní stránce umělecké sekce v Magsiných novinách po celém světě. Reportéři mu řekli, že příběh brzy pustí do světa, ale neřekli kdy.

Pokud byl Harry nervózní, nedal to najevo. Já plakal, když poskytoval novinářům rozhovor.

Harry už pro Beauchampa neměl žádné slzy.

Nemohl jsem uvěřit, že by někdo tak soukromý vyšel na veřejnost s tak osobním příběhem, ale moje zjištění na Harryho mělo dech beroucí efekt. Jakmile jsem mu uvěřil, měl odvahu jít za Mags, pak za reportéry, nakonec za celým světem.

V den gala jsme se probudili brzy v Harryho posteli. Chvíli mi trvalo, než jsem si vzpomněl, kde jsem, než jsem ucítil pod prsty saténový přehoz a uviděl Harryho vedle sebe na hoře polštářů.

Bydleli jsme mezi našimi dvěma byty, což bylo stejně úžasné jako nepohodlné. Nikdy jsme nemohli najít nic z našich věcí, protože jsme zapomněli, které jsme kam přinesli. Byl jsem přesvědčen, že jsem něco zapomněl, ale nemohl jsem přijít na to, co.

Nechal jsem si chemicky vyčistit oblek a košili. Harry mi koupil novou kravatu, která stála víc než moje první auto. Byla hedvábná a nebesky modrá. Řekl, že ladí k mým očím. Harry měl na sobě sametový oblek v černé a zlaté barvě, ve kterém vypadal jako matador.

Flightless Bird (český překlad)Kde žijí příběhy. Začni objevovat