Nazlı masanın üstüne çıkarak,"Çok sevdiğim kankilerim, canlarım... Biliyorsunuz ki son yılımız okulun bitmesine de az kaldı. Ben diyorum ki şöyle komple sınıfça bir kamp düzenleyelim. Cuma günü gideriz, pazartesi de döneriz. Bir gün ekelim okulu nolcak sanki. Ben yer olarak bakmaya başladım bile ve çok çok güzel yer buldum ama size danışıyorum benimle misiniz? Veya hepiniz geliyor musunuz?" Sınıfta bir gürültü olduktan sonra ateşe baktım,
"Gidicek misin?" Kafasını sallamakla yetinmişti. Sonra nazlı tekrar bağırarak
"Şimdi şöyle yapıyoruz, gelmeyen var mı? El kaldırsın." Kimse el kaldırmayınca anlaşılan topluca hep beraber gidiyorduk. Nazlıya bakarak,
"Övdüğün yer neresi?"
"Bolu da yedigöller milli parkı. O zaman bu Cuma'ya planı yaptım, çadır, uyku tulumu felan alın yanınıza ama şöyle de yapabiliriz, iki kişilik grup oluşturalım. 1 çadır da iki kişi kalır, hem fazla da yük olmaz ve yer de kaplamaz. Herkes eşini seçer, aralarında getirecekleriniz şeyleri ayarlarsınız. Sesi güzel olan veya müzik aleti felan çalan varsa getirsin marifetlerini görürüz hem. İnanın çok heyecanlıyım güzel bir hafta sonu bizi bekliyor." Ateşe eş olalım mı diye sormak da istemiyordum çünkü hiç pas vermiyordu. Ve morali de pek yerinde değildi. Daha sonra Kaan yanıma doğru geldi, şaşırarak ona baktım.
"Benimle çadırını paylaşmak ister misin?" Yutkunduktan sonra tam yanıt verecekken ateş atladı.
"Kız arkadaşımla aynı çadır da yatma düşüncesi nerden esti aklına?"
"Sen böyle ortamları sevmiyorsun, gelmezsin diye düşünmüştüm"
"Gelmek istemeseydim eğer elimi kaldırmış olurdum, şimdi gidebilirsin." Kaan sert bakışlar ile yanımızdan ayrıldı.Bende ateşe dönerek
"Kız arkadaşın?"
"Erkek arkadaşım mısın Vera?"
"Komik mi ateş?" Bir şey söylemesine izin vermeden sandalyeden kalktım ve sınıftan dışarı çıktım. Sinirimi bozmuştu, sabahtan beri asla benimle konuşmayan ateş. Kaan yanıma geldiğinde sanki benim verecek cevabım yokmuş gibi üzerine vazife olmadan yanıt vermişti. Kaan'ın teklif ettiği şeyi kabul etmeyecektim ama ateşin davranışı yüzünden, sınıf grubundan Kaan'ın numarasını bulup mesaj attım.
"Ateşin yaptığı saygısızlıktan dolayı kusura bakma. Çadırımı seninle paylaşmak isterim, tabi hâla kendine bir eş bulamadıysan."
"Senden başka eş aramadım.. Teşekkür ederim teklifimi geri çevirmediğin için. Ayrıntıları yüz yüze konuşursak daha da keyifli ve güzel olur."
Görüldü attım, çünkü direkt cıvımaya başlamıştı. Koridorda yürürken Ahmet hocayı görmüştüm, başımı eğerek tam yanından geçecekken."Vera bak kızım buraya."
"Buyrun hocam"
"Kütüphane temizlenmemiş."
"Unutmadınız mı siz hocam onu"
"Bahanen ne kızım?"
"O gün bir temizlik malzemelerini almadan kütüphaneye girince, kapı birden üzerimize kilitlendi ve akşama kadar orda kalmak zorunda kaldık hocam.."
"Bak Vera, çok sevdiğim bir öğrencisin. Bu okulda burs ile okuyorsun. Annenin emeklerini boşa çıkarmak istemezsin diye düşünüyorum."
"Evet hocam."
"Bu seferlik bir şey demiyorum ama Ateş konusunda seni uyarıyorum kızım"
"Nasıl yani hocam?"
"Gel şöyle odama geçelim." Odasına girdiğimde oturmasını bekledim o da lafı uzatmadan hemen konuya girmişti.
"Ateşin normalde şuan üniversite de okuması gerekiyordu, biliyorsun dimi?"
"Lise 3 de sınıfta kalmamış mıydı?"
"Sınıfta kalmadı tabiki de kızım, oldukça başarılı bir öğrenciydi ateş ama ne olduysa sen okula bakmaya geldiğin zaman oldu.." biraz bekledikten sonra tekrar konuşmaya başladı.
"Seni görür görmez benim yanımda soluğu aldı, yeni öğrenci olduğunu ve buraya naklinin alındığını söyledim o ise seninle aynı sınıfta, aynı sırada okumak istediğini belirtti. Normalde böyle bir şey asla kabul edilemez bir durum ama araya ateşin ailesi de girince mecbur sınıf tekrarı yapmak zorunda kaldı ama kendisini sınıfta kalmış gibi göstermek istedi."
"H-Hocam bunu yapmasında ki sebep?"
"İlk görüşte Aşk." Ateş iki yıl boyunca bana aşıktı ve ben bunu asla anlamamış mıydım? Şu son zamanlara doğru belli etmişti ama. Kafamda milyon tane soru ile baş başa kalmıştım.. hiç bir şey söylemeden Ahmet hocanın odasından çıktım.
•
•
•
•
2 Yıl boyunca beklentisiz, karşılıksız sevmek ve hiç bir şekilde belli etmemek..
sevmeye devam etmek..
Ateş bey neler yapıyorsunuz böyle..🌪
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BU ŞEHİR BUGÜN SENSİZ
Romansa@vaveyla; Burada olsaydın anlatacak çok şeyim vardı. Belkide susardım saatler boyu. Konuşmam gereken hiçbir yerde konuşamadığım gibi. Sokak lambasının odaya vuran yarım yamalak ışığında, bir kaç dize şiir okurdum yorgun gözlerimle...