Elérkezett az az óra, ami számomra mindig izgalmas, és érdekes, csak a tanár fura, és mogorva, a Bájitaltan. Az egyik kedvenc órám.
-Jó reggelt diákok!- köszönt Piton, amikor megérkezett a terembe.
-Jó reggelt!- köszönt az egész osztály egyszerre.
-Ma párba fogtok dolgozni.- kezdte.- Az Élő- Halál esszenciáját kell tökéletesre elkészíteni. A párokat én osztom ki. Miss. Granger és Miss. Pilcher, Mr. Potter és Mr. Weasley.....- és így tovább sorolta ki kivel lesz. Annyira megörültem, hogy Hermionéval kell dolgozzak.
-Na akkor kezdjünk neki.- mondtam, mikor már végzett a kiosztásokkal.
-Itt a könyv.- adta a kezembe.- Olvasod, hogy mi kell? És én meg összeszedem őket.
-Persze. Ami kell hozzá, az üröm, aszfodéloszgyökér, mákonybab, macskagyökér és valeriána. Ennyi.
-Oké, akkor már hozom is.- és elment idehozni a hozzávalókat.
-Itt van minden.- tette le elém a dolgokat.
-Oké, akkor olvasom az elkészítést. Azt mondja, hogy A macskagyökeret aprítsuk fel és tegyük bele egy üstbe! Mákonybabot ezüstkéssel vágjuk fel! A levét tegyük bele a macskagyökér üstjébe és még 1/2 l mákonybab-levet tegyünk bele! Keverjük az óramutató járásával ellentétes irányba, míg nem ölt magára piros színt! Adjunk egy kis valeriánát hozzá! Adjunk hozzá 2 szál ürömöt és keverjük az óramutató járásával ellentétes irányba! 7 keverés után vágjuk fel az aszfodélosz gyökeret és tegyük bele! Keverjük az óramutató járásával ellentétes irányba megint! Azután lágy lila színt kell öltenie! Az aszfodélosz gyökerekből 1 kg-t tegyünk bele! Bordó színt ölt ekkor a főzet! Végül még 2 keverés balra és hozzá adagolunk még 2 l mákonybab-levet!
-Jó, akkor lássunk neki.- mondta, majd elkezdte csinálni a dolgokat.
Még csak ez a 3-dik nap, hogy itt vagyok, úgyhogy meg kell szoknom még a dolgokat, pl, hogy itt mindennek fura neve van, meg ilyenek, de szerintem ez a hétvégére már meg se fog kottyanni. Mert a többiekkel is már olyan szinten jóban vagyok, mintha 1000 éve ismernénk egymást.
Elkezdtük csinálni az Élő- Halál esszenciáját, megosztva egymás között a munkát. A felét én csináltam, a másik felét pedig Hermione. Jól össze tudtunk dolgozni.
-Kész!- pacsiztunk le egymással.- Reméljük jó is lesz.- mondtam.
-Hát eléggé sokat szenvedtünk vele, úgyhogy nagyon remélem, hogy jó lesz.
Most volt a legidegesítőbb része az órának. Amikor is Piton körbe járta a termet és mindenki munkáját megnézte, és vagy pontokat adott, vagy kritikákat mondott. És amikor hozzánk jött, az arcomból is kihűlt a vér. Mindenki tudja, hogy Piton professzor egy eléggé kritikákat osztó tanár. Ezt máshogy nem tudom elmondani.
Odasétált hozzánk, belenézett az üstünkbe, és gondolkozott egy darabig, majd megszólalt.
-Remek munka Miss. Granger, és Miss. Pilcher. Nem találok benne hibát. Fejenként 5 pont.- mondta, majd tovább sétált.
-Ezaz!- pacsiztunk össze megint, majd elnevettük magunkat.
-Szép munka!- mondtam.
-Ügyesek voltunk!- mondta, majd tovább figyeltük, hogy kinek milyen véleményt ad.
Ronnak és Harrynek nem volt hibátlan, így ők nem kaptak pontok. A Pansy és Draco páros kapott egy elég szép pontozást, ugyanis ők fejenként 10 pontot kaptak, majd amikor az osztály mérgelődni kezdett, hogy ez így nem igazságos, hogy mindenkinek 5 pontot ad, kivéve az ő házában lévő diákoknak, csak annyit felel, hogy „Az övékében semmilyen hiba nem volt, ez volt a legtökéletesebb", hát persze.... Ezt mondhatja, de én nem fogom bevenni. Dracoéknak azért adott annyit, mert Draco a keresztfia. De úgy látom ezt nem sokan tudják. Nekem is csak Pansy mondta el amikor még jóban voltunk, akkor mesélt sokat Dracoról, mert tetszett neki, és ha jól látom még tetszik. Tőlem bánjon Piton vele kedvesebben, meg mit tudom én, de attól még igazságosan pontozzon már!
Mikor vége lett az órának, egész végig arról dumáltunk a szünetben, hogy ez tökre nem igazságos, amit Piton művel. De hát ez ellen nem tudunk mit tenni, max azt, hogy beszélünk Dumbledorral, de ha meg nem fog csinálni semmit, valószínűleg megutáltatjuk majd magunkat Pitonnal.
-Amúgy tökre igazságtalan Piton.- magyarázkodott Hermione az ikreknek.
-Ja, nekik fejenként 10-et adott, nekünk meg 5-öt.- mondtam.
-Ti nyafogtok?- fordult felénk Harry.
-Nekünk nem is adott.- mondta Ron.
-Mert hibás volt!- mondta Hermione.
-Akkor is adhatott volna legalább 2 pontot!- mondta Ron.
-Nem, mert hibás volt.- kezdtek el veszekedni.
-Mi lenne, ha nem ezen veszekednétek.- mondtam.
-Igen tudjuk, hogy Piton milyen. Nekünk nem kell bemutatni.- mondta George.
-Wow, ti szoktatok figyelni órán?- nevettem fel.
-Néha megesik.- kacsintott Fred. Rám kacsintott! Úramisten. El fogok ájulni.... Fred rám kacsintott....
Ezután mehettünk LLG-re. Amit amúgy szeretek, szerintem tök jó tanár Hagrid. Aztán pedig egy Asztronómia óra. És vége a mai napnak a suliban. Fogalmam sincs, hogy mit csináljak.
Végreeljött ez a pillanat, amikor Hermionéval kijöttünk az Asztronómia teremből, ésegyben az utolsó óráról. Persze Harry és Ron szerencsések, mert nekik a LLG óravolt az utolsó. Óra után egyből a nagyterembe siettünk, mivel már éhesekvoltunk. Hát rólam amúgy is lehet tudni, hogy imádok enni. Ronra hasonlítok.
YOU ARE READING
Egy Weasley-be esve (Fred Weasley ff)
RomanceA nevem Samantha Pilcher (ejtsd: Filcser). 16 éves vagyok, és Budapesten a Szent Johanna Gimnáziumban tanulok. Anyukámmal, apukámmal, a húgommal és a macskámmal lakunk egy kertes házban. Azért angol nevem van, mert apukám angol, és anyukám magyar. Ő...