Lepak's Cafe (8:40 P.M.)
"Semua dah ada?"
"Belum, tunggu lagi seorang, then kita mulakan perbincangan kita" Keenam jejaka yang berada disitu mengangguk tanda setuju. Jam pada pergelangan tangan kanan dipandang sekali lagi.
9 P.M.
" Sorry aku lambat" Salah seorang lelaki disitu dipandang lalu kerusi kosong ditarik sebelum diduduki. Kini, meja yang mampu memuatkan 8 orang sudah dipenuhi oleh mereka.
"Wafiq, kau boleh start sekarang" Ayat yang berbaur satu arahan itu diterima baik oleh Wafiq. Air yang telah dipesan tadi diminum terlebih dahulu untuk membasahkan tekak.
"Okay, as semua yang ada dekat sini sedia maklum, Mikhael minta aku carikan info pasal seorang lelaki yang ppaaliiinggg dibenci iaitu, Raja Eddry Fahin" Perkataan 'paling' dipanjangkan bagi membuktikan bahawa mereka sungguh benci akan manusia itu.
"So, berdasarkan apa yang aku tahu and aku dapat, Ed ada plan something sekarang ni. Well, kita berenam dah tahu right apa plan dia yang first tu? Tapi, for our seventh members ni, kau dah tahu ke?" Dari tadi lagi sebenarnya dia mahu menyoal gerangan yang baru menyertai mereka.
Kesemua ahli memandang tepat ke arah Harith yang berada paling hujung. Ya, Harith adalah ahli ketujuh yang dimaksudkan oleh Wafiq tadi. Sebenarnya, mereka agak pelik dengan kedatangan Harith, yang dikenali sebagai President of Student Council Organisation kerana setahu mereka, Harith tidak mempunyai kaitan dengan kes mereka.
"Kalau pasal plan untuk dapatkan 'ex girlfriend' dia balik, aku dah lama tahu"
"Macam mana kau tahu?" Ryzal memandang Harith pelik. Bukan ke perkara itu disimpan rapi oleh mereka? Harith memandang Mikhael seketika seakan meminta izin untuk memberitahu mereka yang ada disitu.
"Well, his so-called 'ex' was Helena, who also known as Aivy, or Vice President of Student Council Organisation and untuk soalan kau macam mana aku tahu pasal tu? She's my twin, of course aku tahu semua benda pasal dia"
"Wait, What?! Aivy ada kembar?!"
Peryataan yang diberikan oleh Harith jelas mengejutkan kesemua yang ada disitu kecuali Mikhael. "So, maknanya kau dah kenal family Aivy, Mikha?"
Satu anggukan diberikan kepada Ayyan bagi menjawab soalan lelaki itu. Bagaikan satu ombak yang menimpa mereka, masing-masing masih terkejut dengan kebenaran yang baru diketahui.
"Em, Boleh aku sambung?" Wafiq mencelah memecahkan suasana yang agak awkward bagi mereka.
"Em, next aku nak cakap, Ed ada lagi satu rancangan buat masa ni dan macam yang aku dah bagitau dekat sekolah tadi, rancangan yang satu ini khas untuk Mikhael Zayn Kim! For now, apa yang aku tahu, dia dah mulakan kedua-dua rancangan dia sekarang dalam satu masa. Which means, kau dan Aivy kena lebih berhati-hati."
Wafiq kembali menyambung kata-katanya, "Dari salah satu source yang aku jumpa, Ed akan mula kacau orang sekeliling kau Mikha sebab one of his main reasons, dia tak nak kau bahagia tapi kau jangan risau, kitorang tetap ada dengan kau"
Kepalanya semakin pening sejak akhir-akhir ini. Entah kenapa, identiti Helena susah untuk muncul kembali, tidak seperti kebiasaannya. Sepatutnya, sekarang, personaliti yang patut muncul adalah Helena, sesuai dengan perjanjian mereka di mana Helena hanya muncul ketika dia berada di kawasan rumah mereka sahaja. Tetapi sekarang, Helena tetap tidak memunculkan diri!
"Aku kena call Dr John and aku takde sesiapa boleh tahu pasal ni!" Aivy tekad untuk mengetahui punca sebenar kehilangan Helena.
Sesekali, meja nelajar itu ditumbuk melepaskan geram. Lepas satu, satu masalah yang muncul. Dia tidak boleh untuk terus begini.
"Aku kena call Dr John..."
Niat ingin memanggil si adik terbantut saat dia terdengar akan ayat yang dituturkan itu. Tangan yang mahu mengetuk permukaan pintu diturunkan.
'Why? kenapa dia nak call Dr John?' Sungguh hatinya tidak tenang tika ini seakan ianya suatu petanda perkara buruk bakal berlaku.
' I need to know her reason to call Dr John!'
' and, I don't think she's Helena sebab Helena sudah putus asa untuk terus menghubungi Dr John dan berbincang mengenai rawatan selanjutnya yang ingin dicadangkan oleh Dr itu.
TBC
YOU ARE READING
The Vampire Princess [ H ]
Teen FictionThe Vampire Princess, satu panggilan yang diberi khas untuknya. Dia digelar Vampire kerana kulitnya yang sentiasa pucat tetapi cerah. Princess, panggilan buat si dia juga tapi dari keluarganya sendiri. Dia di layan bak puteri, kehendaknya dituruti...