Kusut. Sungguh dia kusut sekarang ni. Macam mana lagi cara yang perlu dia buat supaya Mikhael boleh suka padanya?
Lagi menyakitkan hati bila tengok Mikhael rapat dengan musuhnya, Aivy!
"Mikhael aku punya! Aku akan pastikan aku akan dapat dia!" Nasreen mengusutkan rambutnya. Perbuatannya itu persis pesakit mental.
...
" sampai bila? Sampai bila aku perlu terseksa macam ni? " Air mata yang mengalir di pipi dibiar.
"Serious aku tak sanggup nak terus hidup macam ni" Tangan masih lagi mengeratkan pelukan lututnya. Bibir diketap cuba menahan diri dari terus menangis.
Langkah yang ingin menuju ke biliknya itu terhenti saat telinganya menangkap esakan kecil seseorang. Hatinya turut dipagut sayu melihat orang yang disayanginya sedih, terseksa.
'Kenapa lelaki itu juga yang perlu muncul?' Getus hatinya.
Saat kembarnya sedang belajar untuk mengecapi bahagia, lelaki itu yang menghancurkannya.
Flashback
Hadzim's calling...
Harith memandang pelik nama di skrin telefon pintarnya. Tidak pernah Abang sulungnya itu menelefonnya waktu persekolahan begini.
Persoalan yang bermain diminda ditolak ketepi. Lantas, skrin telefon itu di slide kekiri.
"ada apa call aku? Buang tabiat ke apa?"
"Take care of princess"
"asal ni?"
"Pastikan kau always ada dengan dia. Don't you ever leave her alone"
"Weyh, long! Kau kenapa? Jangan buat aku seram boleh tak"
Suara Hadzim yang merengus jelas kedengaran. Hati terasa berdebar. Apa yang berlaku?
"he's here" tutur Hadzim perlahan bersama satu keluhan berat tetapi masih dapat didengari oleh Harith.
"What?! Are you kidding me"
"Its true Angah! That bastard was there! At your fucking school!! "
"How did he pass?!! You don't take care of that huh?!! It was your job"
"I know-- but i don't even know how did his profile can be delivered to our school! "
"erghhh!!! I have to go Along! We will talk about this later"
Harith mematikan panggilan. Langkah kakinya diatur menyelusuri beranda itu.
...
"Mikhael, kau ok tak? Macam ada masalah je" Soal Ayyan setelah melihat wajah kusut rakannya itu. Dari sampai ke sekolah sehinggalah masuk kelas, wajah rakannya itu langsung tiada sinar ceria.
"Ak--"
"Sayang~~~" belum sempat Mikhael ingin menjawab soalan itu, suatu suara telah memintas percakapannya.
Ke enam- enam lelaki itu pantas menoleh. Membulat mata mereka melihat pemilik suara itu.
"Tu jawapan kau. Aku blah dulu" kata Mikhael seraya bangun dari kerusi yang didudukinya. Dia perlu lari!
Lari dari manusia yang bernama Nasreen. Sejak tadi, gadis itu sering memanggilnya 'sayang' . Entah bila dia berkasih sayang dengan gadis itu pun dia tak tahu. Malah, dia sejujurnya tidak mengenali gadis itu.
Ergh!!!
"Orang lain yang aku nak, orang lain yang datang. Haih la "
Mikhael mengeluh berat. Sesekali dia menoleh kebelakang untuk memastikan Nasreen tidak dapat mengejarnya.
Tbc..
That's all for now.. Sorry🙏🙏
Btw, enjoy!!
YOU ARE READING
The Vampire Princess [ H ]
Teen FictionThe Vampire Princess, satu panggilan yang diberi khas untuknya. Dia digelar Vampire kerana kulitnya yang sentiasa pucat tetapi cerah. Princess, panggilan buat si dia juga tapi dari keluarganya sendiri. Dia di layan bak puteri, kehendaknya dituruti...