Bab 13

151 10 0
                                    

'Zayn Kim? kenapa aku rasa macam pernah dengar nama tu? siapa kau yang sebenarnya Mikhael?'

Harith bangun dari duduknya. Kejadian dimana Aivy diganggu oleh lelaki tak guna itu mengganggu fikirannya.

"aku kena tahu apa hubungan kau dengan Eddry, Mikhael! "

___

"perlu ke kau muncul balik depan mata aku? Aku pernah warning kau sebelum ni, kau dah lupa?"

"Why? Anxiety to see me around you once again?"

"ED! dangsin-i wae yeogie issneunji balo al su issseubnikka?" [just straight to the point why you are here?]

" Wae? nalbogo museowo?" [ Why? Are you scared to see me?]

"huh! sseulegi jjileugi!" [cut the crap jerk]

"eolgan-i? usgin chingu ya. jagjeon, nan ne chinguga aniya" [jerk? it is funny bro. Ops, i'm not your friend anymore]

"Suit yourself Ed. I'm leaving" Langkah mula dibuka meninggalkan bekas kawannya itu.

"Already? Don't you want to know why I'm here? Hahaha"

Mikhael memekakkan telinganya. Malas mahu mendengar kata - kata manusia perangai tak serupa manusia itu.

" Ugh! I wanna get her back! " Jeritan Eddry mematikan langkahnya. Memori 3 tahun lalu mula kembali. Satu persatu lanska kenangan yang dicipta dipamerkan.

Kenangan dia bersama Eddry ketika lelaki itu masih menjadi kawannya di Korea dulu. Peristiwa dimana dia bertemu dengan kawan sementaranya.

Tubir mata yang bergenang disapu. Mata dikerlipkan beberapa kali menghalang air mata dari turun ke pipi.

Jeritan Eddry dibiarkan tak bersahut. Dia tak mampu nak kawal emosinya lagi.

----

Rambut di dandan gaya 'messy bun' Lipmate dicalit pada bibir yang kelihatan pucat itu manakala hanya sedikit bedak dan krim muka yang disapu pada wajah.

Sling bag di ambil sebelum keluar dari biliknya itu. Kaki pantas menuruni tangga rumahnya. Sempat di ambil kunci superbike R6 di dalam bekas kunci itu.

...

Deruan angin tasik itu sedikit sebanyak menenangkan hatinya. Hari ini, saat ini, dia bukan Aivy. Tapi dia adalah Helena! Pelik? kenapa perlu pelik tentang kewujudannya kalau mereka adalah orang yang sama?

Mindanya kusut tatkala ini. Hatinya bercelaru memikirkan kenangan pahit 3 tahun lalu. Ketakutan dirasai saat melihat wajah yang dibenci.

Manusia yang berperangai syaitan itu tidak layak untuk terus hidup di dunia ini.

Sungguh, saat ini dia sangat memerlukan kekuatan untuk berhadapan dengan manusia itu. Dia bukan dirinya 3 tahun lepas.

Hatinya perit! Saat memori itu terlakar di minda satu persatu, rasa takut lebih menguasai segalanya.

Lama matanya memandang tasik yang tenang dihadapannya. Seolah-olah tiada sedikit masalah pun yang menimpa. Dia mahu seperti itu, seperti tasik yang sentiasa tenang .

The Vampire Princess [ H ]Where stories live. Discover now