Bab 2

324 18 0
                                    

"bencinya aku dekat si Aivy tu! Tahulah dia tu Vice Presiden student council tapi tak payah lah nak ugut report bagai." Nasreena sungguh  tidak puas hati. Kalau ikutkan memang dia nak melawan tapi bila dia teringatkan daddynya terus tak jadi.

------------------------------------------------------

Sampai sahaja di rumah, aku terus menuju ke bilik aku. Beg sekolah aku dah letak di tempatnya.

Ingatanku terimbau kembali peristiwa tadi. First time aku dengar suara Aivy. Terkejut aku dibuatnya ye la baru masuk kelas dah dengar orang jerit suruh diam.

"suara dia memang sedap." dia berkata sendiri. Tu baru dengar si Aivy ni jerit. Belum lagi kalau aivy cakap dengan nada normal. Boleh cair aku dibuatnya.

haish gila! micheo! crazy!! ok. now stop thinking bout her and just focus to your usual life!






muka yang tadinya dingin terus berubah kepada muka yang ceria.

aivy mula keluar dari kereta apabila dia sudah tiba di halaman rumahnya.

"i'm home! " ucap aivy setelah pintu rumahnya dibuka oleh pembantu rumah keluarganya.
macam tau2 je bila aivy balik kan...

"hye princess!" sapa harith yang baru sampai.

"hye" aivy membalas sapaan kembarnya dengan gembira.

sifat aivy di sekolah sangat berbeza dengan sifat aivy ketika di rumah.

kalau di rumah, aivy ialah seorang yang sangat ceria! pendek kata aivy seorang happy virus.. tetapi sifat aivy akan berubah 360° sekiranya dia berada luar dari kawasan rumahnya.

"princess, pergi mandi sekarang! no excuse okay?!" laung tengku hazlina dari arah dapur.

"shuuh2 patut lah busuk!! eww" kata harith mengusik. aivy mencebik ...

"harith!! you too!! don't make a joke to your twins..
go bath now "laung tengku hazlina sekali lagi apabila terdengar usikan harith tadi.

aivy mengekek ketawa mendengar laungan mamanya.. dia menjelirkan lidah kepada harith lalu berlari mendaki tangga berserta laungan.

"serve you right my smelly twins"..

pagi yang indah bagi Mikha kerana dia hari ni sekolah. ok mesti semua pelik kan. ye la orang lain kalau hari sekolah lah hari yang paling malas dan seangkatan dengannya tapi tidak bagi Michael Zayn Kim. nak tau kenapa? sebab.....

"awal kau sampai Mikha. kau mimpi apa sampai awal ni?" soal wafiq yang baru sampai.

Mikha mengerutkan dahinya. "awal? tang mana awalnya? sekarang kan dah pukul 7:40." balas Mikha dengan suara pelat koreanya itu.

"7:40? sekarang baru pukul 6:40 lah.. "

"aik? cer kau tengok jam aku ni. 7:40 kan. yang kau kata 6:40 tu asal?" kata Mikha sambil menunjukkan jam tangannya kepada wafiq.

"wei kau tengok aku punya 6:40 lah."kini giliran Wafiq pula menunjukkan jam tangannya kepada Mikha.

"wei El, kau pakai jam kan?" soal Wafiq kepada Ellia yang baru melangkah masuk ke dalam kelas mereka.

"pakai. asal kau tanya?"

"kau bagitau aku jap sekarang pukul berapa?" Mikha hanya diam menunggu jawapan daripada Ellia.

"6:44. asal ? kau xde jam ke?"

"hah kan aku dah cakap. kau guna jam negara mana wei?" soal Wafiq kepada Mikha.

"asal ni? negara apa?" soal Reyza pula yang entah tiba sejak bila bersama rakan-rakan yang lain.

"ni ha si Mikha ni. aku tanya dia asal datang awal pastu dia kata kat aku tak awal la sbb dh pukul 7:40 then aku tengok jam aku baru 6:40 pastu dia tak caya then bila El masuk alu tanya El pukul berapa sbb aku ingatkan jam aku ni terlambat ke apa tapi the fact is jam aku betul" cerita Wafiq panjang lebar..

"Ooo..."

"eh jap! Mikha, have you change your watch time?" soal  Sheerin.

sekali lagi Mikha mengerutkan dahinya.

"aaahh.. aku rasa aku faham." Ayyan tiba2 bersuara.

"Mikha, give your phone" pinta ayyan. Tanpa sepatah kata Mikha terus memberikan telefon pintarnya kepada Ayyan.

Ayyan melihat weather yang terpapar di skrin telefon milik Mikha.

"tch. Mikha, you're not at Korea anymore. You're at Malaysia now. why don't you change your time zone?" soal Ayyan panjang lebar..

"jinjja?(really) aishh paboya(bodohnya) mikha. why you did not notice that ?" Mikha berkata kepada dirinya sendiri.

yang lain sudah tercengang mendengar ayat pertama Mikha. ye lah dah bercakap dengan bahasa korea siapa sangat yang faham? !...






to be continue...

The Vampire Princess [ H ]Where stories live. Discover now