"princess bangun sayang. dah pukul 6:30 ni. nanti lambat pergi sekolah." kejut Tengku Hazlina lembut.
gadis itu menggeliatkan badannya. "3 minutes mom" katanya dengan suara yang serak.. biasalah baru bangun kan. Tengku hazlina tersenyum melihat gelagat anak gadisnya.
"Ok now your 3 minutes are over! Wake up!" kejutnya sekali lagi.. Gadis itu terus bangun dari tidurnya lalu mengambil tuala dan menuju ke bilik air untuk mandi.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Setelah memastikan pakaiannya rapi, dia terus turun ke bawah untuk sarapan pagi.
"Morning my princess!" ujar Tengku Khalid.
"morning pa!" balasnya ringkas dan menyuapkan makanan yang terhidang ke dalam mulutnya.
"i'm done. thank you for the food mama. Btw where's abang?"
"Which one? Tengku Harith or Tengku Hadzim? soalannya dibalas dengan soalan.
"both of them" balasnya.
"They already went out princess" beritahu papanya. dia sekadar ber-oh. selepas menyalami tangan ke dua ibu bapanya, dia dihantar ke sekolah oleh pemandu peribadinya, Pak Lan. Walaupun dia mempunyai lesen memandu dan kereta sendiri tetapi dia tetap ke sekolah dengan Pak Lan.
alasanya hanya satu iaitu MALAS memandu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Fort Scate Highschool
aku melangkah keluar dari kereta velfire yang di pandu oleh Pak Lan. Kakiku pantas menuju ke kelas .
"Morning aivy. " tegur seseorang membuatkan aku berpaling ke arah suara yang menyapaku.
mesti korang ada yang tertanya-tanya kan. Yup. Nama aku aivy. Nama panjang Tengku Khairin Helena Aivy binti Tengku Khalid Azizi Syah.
"hrmm." balasku pendek. Manusia yang menyapa aku tadi merupakan kawan baik ku. dia memang sedia maklum dengan perangai aku ni.
"wei aivy! aku ada news ni" kata sheerin kepadaku yang baru duduk.
ke lima-lima rakan ku ada di situ. " aku dengarkan, ada student baru pindah sini. Harini dia daftar masuk" ujar sheerina bersungguh- sungguh.
"boy or girl?" soal ellia ingin tahu.
"Not sure!" balas sheerin
"ala tak penting pun pasal gender ni. Yang penting dia tak kacau hidup kita right girls!" kata Dee.
Semua mengangguk tanda setuju.Cikgu mula masuk ke kelas aku means pembelajaran bermula.
" Ok class. Today we have a transfer student. Please come in" Miss Leau mengajak pelajar baru itu masuk.Seorang lelaki yang kemas memakai uniform sekolah aku mula melangkah masuk ke dalam kelas aku. Aku hanya buat tak endah. Malas nak layan. Pelajar perempuan dalam kelas aku mula menjadi histeria. Sakit telinga wei!
"Please introduce yourself boy"suruh Miss Leau
"Hello. My name is Tengku Mikhael zayn Kim but you can call me Mikha instead and i'm from Incheon International Highschool. Nice to meet you all" Mikhael melemparkan senyuman kepada classmatenya.
Pelajar perempuan di dalam kelas itu memang sah kena rasuk! Dari tadi tak habis2 menjerit!! Bingit telinga kalau dengar!! Nasib baik aku pakai headphone.
" Ok Mikha. Your seat is on aivy left." ujar Miss Leau. Semua mata tertumpu kepada aivy yang sedang meletakkan kepalanya di atas meja dengan memakai headphone di kepala.
YOU ARE READING
The Vampire Princess [ H ]
Teen FictionThe Vampire Princess, satu panggilan yang diberi khas untuknya. Dia digelar Vampire kerana kulitnya yang sentiasa pucat tetapi cerah. Princess, panggilan buat si dia juga tapi dari keluarganya sendiri. Dia di layan bak puteri, kehendaknya dituruti...