Bab 20

86 8 0
                                    

Bahagia yang aku rasa tika ini. Kenapa? Sebab aku sudah pun menjumpai gadis yang pernah aku rapat suatu tika dahulu. Gadis yang buat aku jatuh suka dengan perwatakkannya. Akan tetapi, aku risau.

Risau bila aku tahu dia dalam bahaya. Risau bila Eddry terlibat sama. Aku cukup kenal Ed macam mana. Bila dia mahukan sesuatu, dia akan dapatkan. Berapa ramai perempuan yang pernah menjadi kekasih hati Eddry suatu ketika dahulu semua dia tahu.

Ahhh!!!

Allah, dugaan apa kali ni? Tangan naik meraup muka. Keluhan berat aku lepaskan sebelum melangkah keluar dari bilik. I need someone to talk about this right now.

Old House of Lords

" Berani kau masuk campur urusan aku! Erghh!!!"  satu jeritan kuat bergema di segenap ruang rumah kosong itu. Rumah itu merupakan rumah lama milik keluarganya yang telah lama ditinggalkan.

" Tak apa, aku nak tengok sejauh mana kau mampu ganggu dan halang aku" Satu senyuman diukir sebelum dia kembali ketawa.

21:30, Hatton Caffè

"Ssup, bro. Ada apa hal kau nak jumpa kitorang ni?"
Ayyan menyoal sambil melagakan tangan cara lelaki bersalam sebelum menarik kerusi di hadapan Mikhael untuk duduk.

Wafiq, Khairul, Shariff dan Reyza turut melakukan perkara yang sama sebelum duduk. Meja yang agak hujung kebelakang dan semestinya agak tersorok menjadi pilihannya.

" Korang masih ingat Ed?" Mikhael membuka bicara.

"Ed? EDDRY?" Wafiq menyoal dengan wajah yang terkejut. Bukan dia seorang yang terkejut, malah yang lain turut sama terkejut.

Apabila nama itu disebut, kenangan dahulu kembali menerjah memori. Mengapa dan bagaimana dia boleh berubah sedemikian rupa? Keluhan berat dilepaskan oleh keenam- enam lelaki itu.

Nafas ditarik dalam.

"Kenapa tetiba kau tanya pasal Ed?" Minuman yang baru tiba di hirup perlahan. Mocha Latte Smoothie menjadi pilihan hati Reyza.

" Aku dapat tahu yang dia dah ada di Malaysia sekarang. And worst, dia sama sekolah dengan kita"

"Gila!" satu patah perkataan yang keluar dari mulut Shariff yang dari tadi diam.

"Dia buat apa kat sini?" Soal Khairul yang masih tenang setelah mendengar berita itu. Iced Americano dikacau perlahan dengan straw sebelum menyedutnya.

"To get his 'ex' back" Jawab aku sebelum satu keluhan panjang aku lepaskan.

"Ex? Tu je? Aku tak rasa sebab dia nak dapatkan ex  dia balik, kau ajak kitorang jumpa and bincang" segala yang diucapkan oleh Wafiq sememangnya tepat.

"Aku syak, ex dia ada kaitan dengan kau, right? So tell us siapa dia?" Soalan yang dilontarkan oleh Ayyan menarik perhatian mereka. Masing-masing mengangguk ingin mengetahui siapa perempuan itu.

"Korang ingat Helena?"

"macam pernah dengar nama tu" sahut Reyza

"Wait, jangan cakap Helena yang kau suka dulu tu? Perempuan yang kau cerita and then dia tetiba hilang tanpa kabar?"

Soalan yang keluar dari mulut Khairul menyentakkan kelima-lima lelaki yang berada di situ. Perkara itu sungguh sukar untuk mereka percaya. Mustahil untuk gadis seperti Helena jatuh cinta dengan lelaki seperti Eddry. Siapa sahaja yang tidak mengenali perangai playboy Edrry itu? Walaupun sudah penat mereka menasihati Eddry akan sikapnya yang suka mengambil kesempatan keatas mana-mana perempuan yang menjadi teman wanitanya.

"Just how?" Masih tidak percaya dengan pernyataan itu, Shariff menyoal Mikhael lagi. Mereka memerlukan penjelasan yang lebih bagi topik ini.

" Remember when I told you about a girl that I liked back then? At that time, that scumbag guy wants to meet her and I agreed because I thought we as a friend shouldn't keep any secret"

Dia berhenti untuk menarik nafasnya. Memori yang menyakitkan hatinya diulang kembali. Rakannya yang lain hanya diam mendengar dengan penuh kusyuk tanpa ada seorang pun yang menyampuk.

"I still remembered how I let them know each other, macam mana aku yang bawa Eddry jumpa dengan my one and only girl yang aku suka. Aku terlalu suka Helena sampai aku tak mampu nak berpisah dengan dia. Korang pun tau kan aku bukan jenis yang ramai girlfriend or jenis yang flings with other girls. Aku akui, aku manusia paling susah nak suka dekat someone dalam group kita. I put my trust on him too much sampai aku ada mintak dia take care of her time aku ada competition. "

"Never had I know, itu hari last aku jumpa my girl. Hari dimana THAT JERK, musnahkan kepercayaan aku pada dia, the day that made me lost everything that I had before. Korang pun tahu, aku cuma ada SI SYAITAN tu je dulu belajar di Korea and you guys were studying here in Malaysia. That's why aku percayakan dia tho"

"I was too late bila aku habis pertandingan. I felt uneasy because I can't reach her out and yeah, it happens! The girl I loved the most disappear without me knowing about what had happen to her! aku lost contact dengan dia and I insisted to left Korea and coming here after that long thoughts"

"Bila aku balik sini, aku still harap aku dapat jumpa dia sebab tujuan utama aku balik sini pun sebab aku nak cari dia balik. And yeah, I succeed I met her though. Tapi aku tak dapat cam dia on our first met dekat Malaysia. "

"So, would you tell us siapa perempuan tu? Kitorang tak pernah tengok dia and maybe kalau kau bagitahu,mana la tahu kitorang kenal dia ke en?" Wajah kelima -lima sahabatnya itu dipandang silih berganti.

"Korang sure kenal dia. Kenal sangat"

"Yelah, tapi siapa?" soal Ayyan tidak puas hati dengan jawapan yang diberi.

"Tengku Khairun Helena Aivy, our Vice President of Student Council" Hanya dengan satu baris nama itu mampu membuatkan mereka terkejut. Kecilnya dunia ni.


TBC


The Vampire Princess [ H ]Where stories live. Discover now