Semalaman aku tidak pulang ke rumah. Aku perlukan masa untuk bersendirian dan untuk itu, aku sengaja mematikan Iphone milikku. Jam tangan yang sememangnya aku tinggalkan di atas meja berdekatan katil itu aku ambil. Dah masuk pukul 11 pagi tapi aku baru bangkit dari tidur yang tak berapa lena atau hakikatnya memang tak lena pun.
Iphone aku ambil sebelum aku menghidupkannya semula lalu aku meletakkannya di atas katil. Biarlah dia nak menyalak kat situ yang aku tahu aku nak pergi mandi, segarkan diri aku ni.
Oh, by the way aku menginap dekat hotel yang berdekatan dengan pantai yang aku 'lepak' semalam and guess what? Yang paling dekat dengan pantai tu kebanyakkanya hotel bajet dan aku cuma dapatkannya melalui apps OYO. Pelik? Tak ada apa yang pelik bagi aku untuk tidur or menginap di hotel bajet sekali pun. Well, at least dapat la aku jimatkan duit aku ni.
Apa kau ingat orang macam aku tak boleh nak tinggal dekat situ? Sebab? Segelintir atau lebih senang cakap kebanyakkan yang anak kepada orang yang berstatus ni berlagak dan semestinya diorang akan cakap tempat macam ni low class. Huh! Dasar tak sedar diri. Kau pun manusia jugak, semua sama je.
Okay,! Better aku stop dari cakap pasal benda ni kalau tak, sampai bila pun tak akan habis .
_____
Entah mengapa, tapi hati aku rasa sangat tak tenang lepas aku jumpa dengan mamat keparat campur tak guna campur,, arghh whatever! Yang penting, semua benda yang buruk tu memang aku tuju untuk dia.
Serabut, itu yang dapat aku rasa sekarang. Kenapa? Sebab aku rasa masalah ni makin bertambah besar. Aku takkan pernah rasa tenang kalua lelaki durjana tu masih ada dekat sekolah tu and cuba untuk rapat dengan Aivy even aku tau Aivy takkan layan dia. Cuma, aku curious tentang satu perkara. Siapa dia dalam hidup Aivy? Kenapa aku rasa nama yang dia panggil dekat Aivy tu sangat familiar dengan aku?
"Zayn, turun cepat ya ada kawan kamu nak jumpa" jeritan daripada mommy aka omma yang kedengaran masih pelat berbahasa melayu itu menghentikan lamunan aku.
"Nae omma, Chakkaman" sahutku sebelum aku mencapai handphoneku untuk dibawa turun bersama.
Kaki aku bawa menuju ke ruang tamu kerana aku tahu, kebiasaanya mommy akan menyuruh tetamu duduk di situ terlebih dahulu.
"Hai Mikhael" sapaannya itu sedikit sebanyak mengejutkan aku.
"hai" balasku sedikit kekok. Aku mengambil duduk di sofa berhadapan dengannya.
"sorry la kacau kau hari minggu ni. Tapi aku ada benda nak tanya kau"
"No hal la bro, aku tak kesah pun."
"okay, aku straight to the point je lah eh." aku hanya mengangguk untuk membalas kata-katanya. Dia menarik nafas sebelum menyambung percakapannya.
"kau kenal dengan Raja Eddry Fahin?" riak wajah aku terus berubah apabila mendengar nama itu.
"kenapa kau nak tau pasal dia Harith?" nada suara yang tadinya tenang terus bertukar kepada mendatar.
"so, maknanya kau kenal dia la kan? Macam mana kau boleh kenal dia? Dia kawan kau?" Harith masih mencuba mengorek rahsia daripada Mikhael.
"huh? Kawan? Orang macam dia tu tak layak di panggil kawan la!" suaraku naik seoktaf.
"aku tak tahu kenapa kau marah sangat pasal dia. tapi satu yang aku nak kau tahu, aku memang nak info dia sebab benda ni melibatkan hidup seseorang. Hidup adik aku weh." Dari kata-kata yang diucapkan oleh Harith jelas membuatkan aku terkejut.
"kenapa dengan adik kau? Apa yang setan tu dah buat?"soalku dengan nada yang sedikit berang. aku mula membuat pelbagai andaian .
tbc
YOU ARE READING
The Vampire Princess [ H ]
Teen FictionThe Vampire Princess, satu panggilan yang diberi khas untuknya. Dia digelar Vampire kerana kulitnya yang sentiasa pucat tetapi cerah. Princess, panggilan buat si dia juga tapi dari keluarganya sendiri. Dia di layan bak puteri, kehendaknya dituruti...